Gå til innhold

Galant GTi 16V

Bilmann

Anbefalte innlegg

Er det mange her som har Galant Gti 16V eller som vet om den er sjelden?

Jeg hadde en slik, men solgte den for fem år siden. Har savnet den mange ganger siden da.

Min bil var med firehjulstrekk og firehjulsstyring. Den var rimelig tung med tanke på motoren. 1380 kg egenvekt. Motoren på 144hk var grei nok, men ikke noe mer.

Grunnen til at jeg solgte den var at jeg måtte overhale girkassen på noen og 120'km, + at det var litt lite bagasjerom.

En jeg jobbet med hadde en bror som jobbet på mitsubishiverkstedet her i byen. Han sa at det fantes ett trimanlegg med turbo. Noen som vet noe om det?

Her oppe i Tromsø er bilen rimelig sjelden. Har ikke sett noen slike til salgs på gudvethvorlenge. Har fosåvidt bare sett en slik til på syv år.

Skulle gjerne hatt en slik igjen. Savner den som sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en lykkelig eier av en Galant GTI-16v FWD.

Den bilen du hadde da er nok en GTi-16v Dynamic4 som modellen het, og den er svineskjelden her til lands og den mest utstyrte europeiske modellen av galant...

Hørte fra en her for ikke så lenge siden at det var registrert 25 GTi'r i Norge, vet ikke helt om jeg tør å stole på dette, men den bilen er værtfall sjelden.. Slik jeg har forstått det så er ikke bilene solgt nye i norge, ergo de er nok blitt importert !

Hmm, har ikke hørt direkte om at det finnes noe timanlegg med turbo... Denne motoren som er en 4G63 DOHC er også den samme som sitter i Lancer EVO 1-3 mener jeg å huske, bare at den såklart turbokonvert og heter 4G63T ( Altså den samme blokka og toppen, men med andre stempler som tåler litt mer lading tror jeg ) Noe jeg så forleden dag var et Turbokit til eclipse, komplett med grenrør, turbo og wg mener jeg å huske... Dette er også sett som passer rett på, da også eclipse hadde 4G63 motoren!

EKS: http://www2.blocket.se/view/2860978.htm?l=0&c=1&city=0

EKS: http://www2.blocket.se/view/2912968.htm?l=0&c=1&city=0

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider