Gå til innhold

VW Caddy som førstebil

Ranger emnet

Goof

Anbefalte innlegg

Sitter å tenker ett år framover mot førstebil.

Har ca 50 000 til rådighet (+/-). Etter å ha kikket rundt litt virker det som om en caddy er et godt alternativ. Vet det ikke er noen typisk ungdomsbil, men det kan jeg leve med. Tenkte da på å kjøpe en 99-2000 modell som ikke har gått mer enn max 90.000.

Er jeg helt ute å kjøre nå? :rolleyes: Hvordan er kvaliteten på disse bilene, kikket litt rundt på nettet og det er vanskelig å finne en til salgs som har gått lengre en 130 000 km. Betyr dette at de ikke holder så lenge?

Håper noen kan dele personlige erfaringer.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Min første bil var en caddy :) 97 mod (brukt til mye svart arbeid)

Helt grei bil, jeg hadde en 60 hk bensinmotor (så som så)

Ikke kjøp hvit, min kom det lakkrust heletiden selv om jeg var nøye med vasking

Har hørt mye bra om TDI utgaven av den

Det var ganske dyr forsikring på den til å ha 60 hester selv om det sto i min mors navn. Hadde kasko og 30.000 km i året

God bil!

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd: Om du har råd til å betale forsikringa di selv, da mener jeg at den står personlig på deg/sjåfør! Så gjørt det for all del, du får bonus hvert år, om du ikke crasher og styrer da :D Når du er 30 så har du veldig billig forsikring på samma kos bil det er snakk om (nesten) :D

Ellers syntes jo at en 2000 modell var litt nytt til å være Førstebil, nettopp tatt lappen da eller?

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke forsikringa helt nøyaktig, men lure på om ikke det var først 10.000 kroner. Etter et lite uhell med å rygge så kom den nesten opp i 16-17 i året... Det var da jeg bestemte meg for å selge den

Det er ganske svimlende summer på en 60 hesters bil må jeg si, men det viste jeg ikke før jeg kjøpte den

Bilen hadde gått rundt 90.000km når jeg solgte den. Bytta termostat og motor-termometer.... bare småting egentlig

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gsi-power

Råd: Om du har råd til å betale forsikringa di selv, da mener jeg at den står personlig på deg/sjåfør! Så gjørt det for all del, du får bonus hvert år, om du ikke crasher og styrer da :D Når du er 30 så har du veldig billig forsikring på samma kos bil det er snakk om (nesten) :D

Ellers syntes jo at en 2000 modell var litt nytt til å være Førstebil, nettopp tatt lappen da eller?

Har vel egentlig råd til å betale forsikringen selv, men tror det blir litt drøyt med 20.000 i året (if) bare på det.

1999-2000 modellene ligger sånn ca i den prisklassen jeg var ute etter, derfor tenkte jeg på en så ny bil. (regner ikke med å kjøpe før neste sommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider