Gå til innhold

Hvordan få plass til store hjul?

Ranger emnet

agjell

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe større hjul til sommeren, og har mest sannsynlig ikke plass til de i hjulbuene. Finnes det noe måte man kan fikse dette selv på uten at det blir jalla? Jeg har hørt noe om en rulle man kan "presse" ut skjermen jevnt med, er noen kjent med dette? Hvor mye koster det å få det gjort profesjonelt? Kom med alle slags forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valsing kan du få gjort hos Onkel Tom`s Garasje som holder til i Lillestrøm/Skedsmo en eller annen plass.Han har holdt på med dette i mange år og kan det virkelig!!!Du kan valse ut skjermene dine et par tre cm uten å lakke oppigjen faktisk,men det krever taålmodighet!!La noen som kan dette gjøre det for deg,blir fort bulkete.....en kompis av meg med S2 sedan rulla skjermene sine bake selv og de måtte sparkles og lakkes oppigjen

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by agjell

Har tenkt å kjøpe større hjul til sommeren, og har mest sannsynlig ikke plass til de i hjulbuene. Finnes det noe måte man kan fikse dette selv på uten at det blir jalla? Jeg har hørt noe om en rulle man kan "presse" ut skjermen jevnt med, er noen kjent med dette? Hvor mye koster det å få det gjort profesjonelt? Kom med alle slags forslag!

Du ba om alle forslag..

Et gammelt 'raggartriks' er å bruke et balltre som legges mellom dekket og skjermen. Når du ruller bilen forsiktig frem og tilbake med mer og mere vekt over hjulet, vil du få valset skjermen.

Ellers så er det som andre sier Onkel Tom jeg har hørt mye godt om når det gjelder valsing.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Må jo bare spørre jeg; hvor breie dekk er det du skal ha på da?

Er ikke Golf du har da? Får du ikke 19" på den som den står da?

Bare lurer...

Nei, kanskje du mener golf 4? Tror ikke jeg får plass til 19 tommere på min golf 3. Dessuten skal jo bilen senkes litt, og da blir det jo enda dårligere plass. Kanskje jeg ikke trenger å valse hvis jeg kjøper 17x8, og da gjør jeg nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje du mener golf 4? Tror ikke jeg får plass til 19 tommere på min golf 3. Dessuten skal jo bilen senkes litt, og da blir det jo enda dårligere plass. Kanskje jeg ikke trenger å valse hvis jeg kjøper 17x8, og da gjør jeg nok det :)

Men det er alltid kjekt å "valse" ut buene. Slepper at det subber borti noe. Like greit å gjøre det med en gang. Koster vel alt fra 300 - 600kr per side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tomgr

8x17 får da plass uten problem på en golf mk2,og kan ikke forstå at det er noe trangere på en mk3....? :)

På golf 2 kan man bare fjærne selve skjermkanten og bruke &60 breddere...

hadde 9*17 på min gamle G60 uten problem men på en org Golf 3 så subbet det med 60mm og 7,5*17...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hjulbuevalsing er genialt......

tar litt tid men blir bra resultat

sierra sedan cosworth skall ønskes kjøpt....

int. i rs 500 kasse og cluthus også

let's race!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider