Gå til innhold

Høyt og lavt turtall

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

Opplever at turtallet løper løpsk iblant. Uavhengig om bilen er varm/kald. Før lå det på ca 1000rpm på tomgang, nå stiger/detter det til henholdsvis 1500 og 500. Har kjørt en 4-5 tanker på en bensin de kaller CleanPower på HydroTexaco, byttet nå tilbake til vanlig 95 blyfri. Noen som vet?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg byttet belgen. Etter bildene å dømme, var det kanskje ikke så dumt? :cool:

IMG_3466.jpg

Merket en forandring, det var at fra å jage på turtallet, dalte det ned så mye at den stopper på tomgang etter 2-3 min.

På vei hjem, stoppa den i et lyskryss. Skal rense luftfilteret nå, selv om det ikke er så skittent.

Den går greit på tomgang i 3 min etter å ha kjørt litt, men så begynner den å jukse...:confused: Hva kan det være?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på E30en min, visste seg å være en vakum slange som ikke satt ordentlig på, er ganske mange av dem på BMW motora. I følge en bilelektriker jeg kjenner er disse motora veldig sensitive, sensorer som går helt bananas av den minste ting. Gå over alle vakumslanger, du finner sikkert en eller flere som er morkne eller ikke sitter skikkelig. Hvis belgen ser sånn ut er det sikkert andre ting som også er like morkne.. (:

- Når det gjelder sensitivitet så har jeg vært med på at en motor gikk merkelig pga irr på batteri pol, selvom alt annet elektrisk fungerte uten problem.. (:

Edit: Ser ut som du kunne ha godt av en motorvask også.. he he..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorvask ja, har tatt det 2 ganger på 1 år....bilen går like rart etter hver gang...kan kanskje ha hatt noe med den belgen å gjøre? Dekker til luftfilteret og ved hjernen, men den går rart uansett...Skal ta en vask ikveld å se :)

Hva gjør en vakuumslange da? Vet ikke hvordan de ser ut...:rolleyes:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider