Mirus Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Hva er forskjellen på Civic EJ1 og EJ2? Er en av de coupe? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeR Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 EJ1 er 1,6 ESI 125hk EJ2 er 1,5 LSI 101hk Begge er 5.gen coupe men det viste du sikkert;) Siter *-98 Dodge Durango 5.2 V8 Magnum *-92 Honda Civic EG8 *-88 Honda Civic EC9(Savner den...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by TypeR EJ1 er 1,6 ESI 125hk EJ2 er 1,5 LSI 101hk Begge er 5.gen coupe men det viste du sikkert;) Ja jeg skjønte de var Coupe begge to, og ble litt forvirret. :) Visste ikke at det var motoren som skilte. Så EJ1 og EJ2 er motorkoder? Ikke karosserikoder? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Tja du kan vel si det sånn. Helt riktig som TypeR sier. Begge har helt likt karosseri, motoren er forskjellig. Men dette er c-koder (chassis) Ref: http://www.vingerhagen.com/users/jall/hondachassis/civickoder.htm Trodde du visste dette Thomas? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Hmmmm... Jeg ser på den lista der.. EG9 er sedan med 1,6 VTI ... Men.. Ser ingen coupeer fra 92-95 .. stemmer dette? er det bare jeg som har gjort dårlig research før jeg ble forelska? :P Er da rimli sikker på at jeg har sett coupeer fra denne perioden, og også med VTI motoren? stemmer det? Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 EJ1 og EJ2 er coupeer fra 94-95.. Disse ble aldri laget med VTI motor.. Kun ESI og LSI Kun et 20-talls på verdensbasis.. (Lykke til med å få tak i) De du evt måtte finne er Hybrider ;) (Sånn som min) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Hmm.. så, ejg må mest sannsynlig regne med å måtte gå for en sedan, da.. sett masse til betegnelsen Civic HB .. men.. hva innebærer det egentlig? :P Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlowRider Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Originally posted by Norsmurf Hmm.. så, ejg må mest sannsynlig regne med å måtte gå for en sedan, da.. sett masse til betegnelsen Civic HB .. men.. hva innebærer det egentlig? :P civic hatchback.. kall den gjerne 3dørs:) den uten rompe Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Originally posted by Vir EJ1 og EJ2 er coupeer fra 94-95.. Disse ble aldri laget med VTI motor.. Kun ESI og LSI Kun et 20-talls på verdensbasis.. (Lykke til med å få tak i) De du evt måtte finne er Hybrider ;) (Sånn som min) :) I løpet av vinteren kommer det en til. :) Sort som natten! Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Hmm... så.. Hybrid = Hatchback? Så.. hva burde jeg gå for når jeg skal ha Vti motor? Sedan? liker det/coupe karosseriet mye bedre enn 3dørs, egentlig.. men, noen ulemper med dette karossieriet? Og.. hva må jeg ut med for en helt grei 92mod, som ikke er død, og ikke har gått for langt? Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Norsmurf Hmm... så.. Hybrid = Hatchback? Så.. hva burde jeg gå for når jeg skal ha Vti motor? Sedan? liker det/coupe karosseriet mye bedre enn 3dørs, egentlig.. men, noen ulemper med dette karossieriet? Og.. hva må jeg ut med for en helt grei 92mod, som ikke er død, og ikke har gått for langt? Nei! Hybrid= Ombygd bil, f.eks En Coupe med motorbytte. HB=Hatchback=3 dørs, dvs den med bakluke Skal du ha sedan får du vel en for rundt 100-120 lapper.. Samme med 3 dørs.. kanskje litt mer om du skal ha en som ikke er dau.. Vet om noen til salgs.. se på honda forumet.. (http://Forum.club-honda.org) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Da blir det vel hybrid på meg, tenker jeg... er forelska i coupe karosseriet.. :) lest litt på hondaswap om motorbytte også.. ser ikke ut som den vanskeligste operasjonen, så... Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Vir De du evt måtte finne er Hybrider ;) (Sånn som min) :) Eller min.... :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by JHS Eller min.... :op Civic turbo, ja.. ;) Er det en Vti motor? har hørt at det er sinnsykt mye jobb, og sinnsykt mye dyrere å bygge omm en vtec motor enn en 'vanlig' motor til turbo? stemmer det? Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Norsmurf Civic turbo, ja.. ;) Er det en Vti motor? har hørt at det er sinnsykt mye jobb, og sinnsykt mye dyrere å bygge omm en vtec motor enn en 'vanlig' motor til turbo? stemmer det? Er en VTi motor ja, var nok ikke akkurat fort gjort, og kostet en god del også ;) Gå inn på http://www.club-honda.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg