Gå til innhold

Senking!

Ranger emnet

Oshim

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min Golf 2 er senket 60mm med Jamex Sportsline senkesett (vet at det ikke er noe spess), MEN jeg orker ikke bytte hele greia, men neste gang blir det noe bedre, noe som er stivere..

60mm synes jeg er alt for mye, og har fjærer som er 40mm som ligger i bilen min.. skal hive på nå i nærmeste framtid :)

blir bra..

60mm er litt mye, 40mm ser bilen din helt ok ut, og du kommer deg fram overalt nesten...

men, så trur jeg faktisk det har seg sånn at en gti golf 2 er lavere enn en vanlig golf 2.. for når jeg ser en vanlig golf som er senka 60mm så er den omtrent like lav som en gti som er senka 40mm.. med samme senkesett osv.. så om du har en golf cl, gl.. senk 60mm.. en gti senk 40mm

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

60mm er litt mye, 40mm ser bilen din helt ok ut, og du kommer deg fram overalt nesten...

60mm er for lite på en golf2 ;)

min gti16v var (ifølge Jamex) senket 60mm (noe jeg syntes var for lite).... men.. "kommer deg fram overalt nesten" med 40mm senking,sier du... jeg hadde faktisk _no problems AT ALL_ med 60mm... kan ikke huske at det skrapet nedi en eneste gang iløpet av det året jeg hadde bilen... dekka subbet ikke borti skjermene engang (205/40-16 på 7x16 ET 35 felg)....

men men :D

og,by the way... grunnen til at gti er lavere enn andre golf'er, er pga andre fjærskåler....

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert. Det er veeeeeldig stor forskjell på hvor mye di forskjellige merker senker. Det spiller ingen rolle om det er Gti Gl eller cl. Er flere en meg som har erfart det. TRO MEG :D Et 60 sett kan se ut som orginal gti-fjører, et annet 60mm kan se ut som 90mm senkesett. Så det så :)

Neste senkesett blir et justerbart et. (høyde)

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Min Golf 2 er senket 60mm med Jamex Sportsline senkesett (vet at det ikke er noe spess), MEN jeg orker ikke bytte hele greia, men neste gang blir det noe bedre, noe som er stivere..

60mm synes jeg er alt for mye, og har fjærer som er 40mm som ligger i bilen min.. skal hive på nå i nærmeste framtid :)

blir bra..

men, så trur jeg faktisk det har seg sånn at en gti golf 2 er lavere enn en vanlig golf 2.. for når jeg ser en vanlig golf som er senka 60mm så er den omtrent like lav som en gti som er senka 40mm.. med samme senkesett osv.. så om du har en golf cl, gl.. senk 60mm.. en gti senk 40mm

da kan vi jo sjekke jonte =) har senka bare 40mm på min vanlige golf 2, men har 17" på da..blir vel litt høyere da? litt.. syns vel kanskje 40mm holder i begynnlesen..får jo senke mere etterhvert.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 85 foran og 70 bak. Ittno trøbbel der i gården.

Bare ett spørsmål, hvorfor senke mer fram?? Sitter ikke motoren foran da? Ergo den er mye tyngre i front enn bak? Vil det ikke da se ut som om bakenden ruver i været? Eller er drag-car stil som var meningen??

Og en liten ting, det er jo STOR forskjell på hvordan vei standarden er her i Norge, men det å senke en bil så mye at man ikke kommer seg frem vil jo være fullstendig idioti??

Vitsen med senking er jo delvis at kjøreegenskapene blir forbedret.( for å få lavere tyngdepunkt. ) Hva skjer når bilen blir senket for mye med henhold til dette?

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

Bare ett spørsmål, hvorfor senke mer fram?? Sitter ikke motoren foran da? Ergo den er mye tyngre i front enn bak? Vil det ikke da se ut som om bakenden ruver i været? Eller er drag-car stil som var meningen??

Og en liten ting, det er jo STOR forskjell på hvordan vei standarden er her i Norge, men det å senke en bil så mye at man ikke kommer seg frem vil jo være fullstendig idioti??

Vitsen med senking er jo delvis at kjøreegenskapene blir forbedret.( for å få lavere tyngdepunkt. ) Hva skjer når bilen blir senket for mye med henhold til dette?

Er ikke akkurat fett med lavere bil bak da....

Dessuten er stort sett hjulbuene lavere bak på biler så med litt mer senking foran ser det penere ut...men hver sin smak :)

når bilen blir senket for mye f.eks golf 1 så kan man få negativ vinkel på bærearmene og dette gir elendige kjøreegenskaper...

vet ikke om dette skjer på andre biler men muligheten er der..

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

men det å senke en bil så mye at man ikke kommer seg frem vil jo være fullstendig idioti??

det er klart.. men kjører man med litt forbehold, så er det ikke noe problem å kjøre med f.eks 80mm senking.

Det er klart man må se opp for kantstener o.l, men alle med litt kjærlighet i bilen passer seg for slikt uansett.

Jeg kjører overalt hvor jeg ellers ville kjørt med originalfjærer.

Ikke subber det i fartsdumper, garasjehus eller noe slikt.

Det er klart akselavstand har noe å si, men på de fleste normale biler burde dette gå greit.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider