vwgolf2 Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 lurer på hvor mye man kan senke en golf 2 med 17" felg, uten og modifisere så mye...? og går det bra med 60mm fjærer på org. dempere? vet at det blir dårligere men skal kjøpe dempere etterhvert... takk for svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Min får 40mm fjører nå. Jamex møkk, men det får bare være.. Jeg gidder ikke og har ikke penger til å kjøpe noe bedre.. men neste blir et justerbart et.. kw gewinde / koni eller noe.. for å få den akkurat så lav som jeg vil ha den.. Golfene er ikke noe tøffe når hjulene forsvinner inni hjulbuene.. det skal være akkurat sånn at du så vidt får fingeren mellom dekket og skjermen.... også må bilen være stiv... for å få den stiv da??? justerbart stivt senkesett? powerflex foringer? hva koster dem? stab stag, oppe og nede både framme og bak? da burde det sitte greit med 205/45/16 dekk på 16 felg :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by Jonte for å få den stiv da??? justerbart stivt senkesett? powerflex foringer? hva koster dem? stab stag, oppe og nede både framme og bak? da burde det sitte greit med 205/45/16 dekk på 16 felg :) Beste måten å få en GII til å ligge bra på veien er Eibach fjærer, gule Koni og Eibach stabstag. Etter det er neste steget fjærbeinsstag oppe foran. Nede under hjelper nesten ikke pga at GII har ganske stiv hjelperamme. Bak bør det være en triangel ned i gulvet skal det hjelpe mye. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet November 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Ja.. er det noen som vet om ett sted med bra priser er det bare å si ifra.. :) Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 du kan få kjøpe mine 60mm fjører. sånn til du har råd. eller føler du faktisk trenger noe bedre.. funker greit det med jamex egentlig Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by Polo Classic Beste måten å få en GII til å ligge bra på veien er Eibach fjærer, gule Koni og Eibach stabstag. Etter det er neste steget fjærbeinsstag oppe foran. Nede under hjelper nesten ikke pga at GII har ganske stiv hjelperamme. Bak bør det være en triangel ned i gulvet skal det hjelpe mye. så et justerbart senkesett er ikke bedre? fjærbeinsstag oppe skal jeg bestille meg. trigangel bake? show me.. og powerflex foringene da? noen som vet noe om dem? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet November 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Jonte.. da må du gi meg en god pris :) .. Gidder ikke å gi bilen min hele racerBil behandlingen før jeg har en større motor iallefall. Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 kom med et bud.. i pm eller no.. så skal du få dem.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Originally posted by Jonte så et justerbart senkesett er ikke bedre? fjærbeinsstag oppe skal jeg bestille meg. trigangel bake? show me.. og powerflex foringene da? noen som vet noe om dem? De fleste fult justerbare senker for mye. Da ender du opp med bærearmer og styrestag som peker i helt feil retning. Altfor mye bumpsteer osv.... Husk at det optimale er vannrette bærearmer. De med triangel, ser ut som de vanlig, bare at det er et ekstra stag som er festet i f.eks gulvet eller reservehjulsbrønnen. Når det gjelder foringer ville jeg holde meg langt unna Bonrath sine. De suger. Kommer kanskje til å kjøpe meg teflonforinger til min bil Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Originally posted by Jonte Min får 40mm fjører nå. Jamex møkk, men det får bare være.. Jeg gidder ikke og har ikke penger til å kjøpe noe bedre.. men neste blir et justerbart et.. kw gewinde / koni eller noe.. for å få den akkurat så lav som jeg vil ha den.. Golfene er ikke noe tøffe når hjulene forsvinner inni hjulbuene.. det skal være akkurat sånn at du så vidt får fingeren mellom dekket og skjermen.... også må bilen være stiv... for å få den stiv da??? justerbart stivt senkesett? powerflex foringer? hva koster dem? stab stag, oppe og nede både framme og bak? da burde det sitte greit med 205/45/16 dekk på 16 felg :) 205/40/16 passer bedre med tanke på rullediameter til GII... 45 blir for stort.... dessuten ser det mye bedre ut med 40 profil... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 215/35-16 ser enda bedre ut ;) :D Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weizah Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 hehe.. noen som har no link til 60mm sett som funker bra å ikke er så ille i pris? min(GIIgti) er 40mm å det er alt for lite:p ska ha meg et 60 mm menneh før eller siden.. skal den gå i 10mm klassn.. :) party on :) Siter vw golf 1.8 gti ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Originally posted by nitewlkr 205/40/16 passer bedre med tanke på rullediameter til GII... 45 blir for stort.... dessuten ser det mye bedre ut med 40 profil... vet, speedoen viser feil, men det sto på 205/45/16 på bilen såh.. ekke så mye å gjøre med det nå.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Originally posted by Polo Classic De fleste fult justerbare senker for mye. Da ender du opp med bærearmer og styrestag som peker i helt feil retning. Altfor mye bumpsteer osv.... Husk at det optimale er vannrette bærearmer. De med triangel, ser ut som de vanlig, bare at det er et ekstra stag som er festet i f.eks gulvet eller reservehjulsbrønnen. Når det gjelder foringer ville jeg holde meg langt unna Bonrath sine. De suger. Kommer kanskje til å kjøpe meg teflonforinger til min bil Så gule koni med eibach 40 mm fjærer, powerflex foringer, et fjærbeinsstag framme og et triangelstag bake.. da har jeg en stiv golf? ;) hva med sachs dempere? bilstein? kw gewinde? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 se her ja... Hentet fra http://www.vwteamgti.com - ser ut som gutta har litt peil... dette står om senking... Fjærer og Dempere - Et typisk eksempel er den etterhvert klassiske kombinasjonen Koni Sport (gule) dempere og Eibach fjærer. Hver for seg er disse komponentene som alle andre trimdeler av høy kvalitet, sammen er de kanskje det beste oppsettet man kan montere på en VW, med stålkontroll og harde dempere til banebruk/pisking og en fast men ikke urimelig fjæring med demperne stilt mykere. Foringene - Oppgraderte foringer av typen Powerflex etc. kan ytterligere forbedre stivheten i en GTI, en GTI med fullt oppsett av polyurethanforinger føles nærmest som en go-cart på veien, men på bekostning av en fastere gange og kanskje noe mer dekkstøy. Bygger du en GTI for å kjøre fort er foringene et område du ikke bør overse. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg