Gå til innhold

For lite liv i V8 forumet!!

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Mondeo

Quiz1: Sideventilert Ford med Ardun topper????

Quiz2: Tucker????

Quiz2: Jepp.. En tucker... det står oxo en tucker til bak der...+2 til som man ikke ser i bildet. Var på en "Tucker-day" hvor de hadde samlet noen tucker's og hadde foredrag fra folk som hadde jobbet med disse bilene.

Quiz1: Ikke helt det nei... Neste hint er at dette bilmerket faktisk har kobling mot Tucker'en hvis jeg ikke tar helt feil. se oxo på neste bilde:)

post-93-13804850578768_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Quiz: Er det en Cord?

Tror Tucker hadde noe med den å gjøre. Brukte han ikke Cord-motor i den derre racerbilen? Eller ville helst ha gjort det? Husker ikke helt. Kanskje jeg bare roter......

det er en cord ja.. 810 eller 812 (husker ikke hvem som var cab utgaven)

rundt 1937 modell tror jeg..

De første tuckerene hadde samme elektrohydrauliske girsjalter som Cord'en... var vel noen ingeniører som fortsatte hos tucker.

En bekjent har en slik Cord (han hadde et prosjekt til som han solgte). "vippe" lyktene åpnes med sveiver som sitter på hver side av dashboardet.

Det er svinaktig dyrt å holde på med cord... han kompisen var ganske deppa når estimatet måtte justeres opp med rundt 40000 norske.. men en artig bil er det..selv om ikke hans har kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke vært her inne siden mai og lirt av meg noen gloser.......

Men når jeg siden Mai har hatt valget mellom å sitte og trykke foran en dataskjerm, og å...

-sveise siste rusten på gulvet i Mustangen....

-sveise inn bur, 10-punkt....

-bygge 4-link bakakseloppheng....

-modifisere hjulbrønner....

-bygge ihop og montere en 427 sideoiler i en A/C-Cobra

-Prøvekjøre nevnte bil..... :D

-hente de to siste pallene med betar til bilen....

-fly rundt på hobbyverkstedet og pusle, sveise, slipe, lakkere...

-sitte med 5-6 gode kompiser på "gutterommet" på verkstedet og ljuge og skrøne om alle BMW'ene og Audiene som gikk på en smell i byen den varme sommernatta....ut fra lyskrysset....:cool:

-ha biltilsynet på besøk i verkstedet, med angsten som nesten kveler deg....og etter to timer sier mennene fra synet: Nydelig! Bare å lakkere denne. Vi godkjenner disse ombygningene!

Da er ikke mitt valg vanskelig!!!!!!!!!

Nyt Livet, Kjør Hardt!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spinn

Ja, jeg har ikke vært her inne siden mai og lirt av meg noen gloser.......

Men når jeg siden Mai har hatt valget mellom å sitte og trykke foran en dataskjerm, og å...

-sveise siste rusten på gulvet i Mustangen....

-sveise inn bur, 10-punkt....

-bygge 4-link bakakseloppheng....

-modifisere hjulbrønner....

-bygge ihop og montere en 427 sideoiler i en A/C-Cobra

-Prøvekjøre nevnte bil..... :D

-hente de to siste pallene med betar til bilen....

-fly rundt på hobbyverkstedet og pusle, sveise, slipe, lakkere...

-sitte med 5-6 gode kompiser på "gutterommet" på verkstedet og ljuge og skrøne om alle BMW'ene og Audiene som gikk på en smell i byen den varme sommernatta....ut fra lyskrysset....:cool:

-ha biltilsynet på besøk i verkstedet, med angsten som nesten kveler deg....og etter to timer sier mennene fra synet: Nydelig! Bare å lakkere denne. Vi godkjenner disse ombygningene!

Da er ikke mitt valg vanskelig!!!!!!!!!

Nyt Livet, Kjør Hardt!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Hey, heyy!!

Lykke til videre med prosjektet da.

En kompis får ikke lov å bygge om noe mere, og særlig ikke forstillinga si, fordi han har gjort for mye rundt bakstilling og kupé. :rolleyes:

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Hey, heyy!!

Lykke til videre med prosjektet da.

En kompis får ikke lov å bygge om noe mere, og særlig ikke forstillinga si, fordi han har gjort for mye rundt bakstilling og kupé. :rolleyes:

BIR??

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider