Gå til innhold

Bilder av min Galant

Breisladdern

Anbefalte innlegg

hvor i instruksjonsboka står det?

Har akkurat lest igjennom den.

Tenkte litt på motoroverhaling ja, hva er det man burde bytte ut da?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det tør jeg ikke å svare på.. men jeg spurte på SnapDrive hva de skulle ha for å sjekke stramminga på registerreima (som blir "halve jobben" (demontere masse i front av motoren for å komme til) og de antydet 2-4000 kr, så da snakker vi vel fort 5-6000 tipper jeg..

Du kan jo sjekke om den bruker mindre olje hvis du heller på tykkere olje, 10w30 eller noe.. ikke vits i å spyle helsyntetisk olje ut i eksosanlegget...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere mener ikke seriøst at det koster 5-6000 å bytte toppakning????

Jeg sjekket på pris på regreim bytte, det kostet 4000, jeg bare lo til han karen bak disken så gikk jeg..

Må da være mulig å bytte dette selv? Byttet da regreim og toppakning på alle volvo motorene mine.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

At den ryker etter start kan jo tyde på at toppen trenger en overhaling (lekasje via ventilene) eller så kan det jo være toppakningen da.., men da er det jo mest sansynlig overtrykk "i motoren", at det "blåser" når du skrur av påfyllingskorken.

:(

Hmm,sjekket for morro skyld om det blåste i dag.

Fikk sjokk, det va jo nærmest stiv kuling opp av lokket.:eek:

Ikkje såå gale,menne det va samme vind derfra som det è ca 5cm fra potten bak.

Bruker LITT olje.

Kjøpte meg en dunk Full Syntetisk Biltema olje (5-50W) før eg reiste til Göteborg i sommer. Brukte så og si ingenting tur-retur Bergen-Göteborg. Den biltema oljen è jo så og si suppe,men den bruker faktisk mindre av den enn f.eks halvsyntetisk Esso olje (10-40W) merkelig nok.

Et annet spørsmål:

Korti ska egentlig reg.reimen skiftes? (km/år)

90' Mitsubishi Galant GLSi 4x4 (E38A)

I Can Resist Anything But Temptation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Guardion

Korti ska egentlig reg.reimen skiftes? (km/år)

Jeg snakket med motorforum for 2 dager siden, spurte om dette, de sa at 100 000km interval for regreim bytte på galantene, min er gått 81 000" siden forrige bytte nå..

-glemte å sjekke om jeg har gjennomslag..

Men har fått sotet baklyktene mine nå da:

soting1.jpg

soting2.jpg

Blei svart nok ja, blir sikkert stoppet av snuten ved første anledning.

soting3.jpgbilde4-bak.jpg

soting4.jpg

nok rompebilder for deg stephan?

slenger med et interiørbilde også da.

interior.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

tøft!

regner med at det betyr du ikke har tenkt å heve kjøpet?

:)

nei i følge selger va jo det helt uaktuelt... Gidder ikke akkurat å gå til sak heller..

Men lurer på om jeg ikke skal koste på en liten service snart, regreim, toppakning og teflonringer/ventiltetninger, Da burde den tåle noen hundre tusen til... Hvis jeg ikke finner en byttemotor da.. Men som sagt så har jeg ikke lyst til å skru ihjel denne bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker er det 90 000 km mellom hvert regremskift på Galant. MEN: Reima svekkes også av tiden, så en som kjører lite bør nok skifte før 90 000.

Var å så på en 98 Espace for en tid tilbake. Den hadde rast motoren (pga regrem) 10 000 før intervallskiftet. Men i boka stod det også maks 4 år.... Vet ikke hvordan dette er med Mitsubishi. Det er jo ikke alle som kjører 20-25 000 km hvert år, så det er mange som lever farlig...

Motorer bør være å få tak i på hoggerene. Mener Skedsmo Bilopphugging hadde en 88-92 Galant inne i våres. Hvilken stand de er i kan en jo lure på..... Om du reparerer din egen og tar en større service samtidig vet du hva du har, og slipper å lure.

Om du tar opp motoren, så skift alle ventiltettingene (koster lite). Disse slites og de Mitsubishiene jeg har hatt har hatt ventiltikking allerede fra 150 000 km.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventiltettinger kan vel skiftes uten å ta opp motoren også? Hvis jeg ikke er helt ute å kjører så pleier det jo bare å være å ta ut ventilene for å bytte disse.

Men det virker som det er veldig dyrt for service på disse bilene, 4000 for regreimbytte, skal jeg ta toppakning også så kommer det vel på rundt 10 000 til sammen? da er det vel like greit å kjøpe en brukt motor og bytte ? Hvor mye tar et verksted for å bytte motor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider