Gå til innhold

Å kjøre med gamle prøveskilt

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

En TOSK i nabolaget hos meg har kjørt med 2 mnd for gamle prøveskilt i 3 uker nå. Gir tydeligvis helt faen.

Jævla idiot.

Vi bor midt i et boligfelt med masse unger som nettopp har begynt på skolen og unger under skole alder også. Har selv en datter på 6 og en sønn på 2 år. Hva hvis tullingen kjører på noen?

Hver gang jeg ringer politiet sier de at de er klar over det, men kan ikke gjør noe sålenge de ikke tar'n på fersken.

Burde vært MYE enklere å beslaglegge bilen. I et annet boligfelt noen kilometer unna beslagla politiet et stereoanlegg fordi naboene hadde klaget på høy musikk. Det kan de gjøre!

Høy musikk er jo MYE farligere enn en uforsiket bil kjørende rundt omkring!

Herregud....

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eller som en historie jeg leste en gang (sikkert veldig gammel, men...)

en fyr ringte politiet og sa han hadde tyver i garasjen sin.. de hadde dessverre ikke kapasitet til å rykke ut, men de skulle ta en tur så fort de hadde mulighet..

3 minutter senere ringer mannen opp igjen og sier fra at de ikke behøver å stresse, for han har drept jævelen.. så går det ca 5 minutter og så står det 5 politibiler i gata, og to helikoptere kretser over huset hans.. og i garasjen sitter mannen sammen med tyven, som fortsatt er like levende, og ler for seg selv og sier: "og dere som ikke hadde tid??"

prøv den!! :D

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Kunne godt tenkt med å gjøre både det ene og det andre. Problemet er at den ene av mine to biler står parkert utendørs. Vet jo hva denne idioten gjør som hevn da. Og særlig mye beviser for at det virkelig ER meg bryr han seg neppe om.

I tillegg har han etpar like IQ-fattige kamerater som dundrer rundt omkring på crossmotorsykler med svart regnr med gule bokstaver. Uten lys og særlig til lyddemping, selvfølgelig.

For litt siden ble en i samme bygda hardt skadd da han krasjet med rutebussen. Han tulljørte på en uforsikret cross motorsykkel.

For ikke å snakke om enda en til som liker å leve farlig på en ATV. Vet ikke om den er tillatt for vei. De kan jo være det noen av de.

Morro? Nei.

Kanskje jeg skal selge hot rod prosjektet og bygge monstertruck istede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hva med å rive av skiltet hans? ( Hvis bilen står parkert ute, eller han er inne på butikken?).

En annen ide er å ta en drittbil som du skal kaste uansett, og kjøre rett i han når han er ute og cruiser. Da skjønner han hva han skal med forsikring. (Lag det slik at det blir delt skyld).

Han bør bli tørr bak øra etter dette...

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThAMaZTeR

eller som en historie jeg leste en gang (sikkert veldig gammel, men...)

en fyr ringte politiet og sa han hadde tyver i garasjen sin.. de hadde dessverre ikke kapasitet til å rykke ut, men de skulle ta en tur så fort de hadde mulighet..

3 minutter senere ringer mannen opp igjen og sier fra at de ikke behøver å stresse, for han har drept jævelen.. så går det ca 5 minutter og så står det 5 politibiler i gata, og to helikoptere kretser over huset hans.. og i garasjen sitter mannen sammen med tyven, som fortsatt er like levende, og ler for seg selv og sier: "og dere som ikke hadde tid??"

prøv den!! :D

Akkurat det her var det ALLER første jeg tenkte på da jeg leste første innlegget i tråden:D:D "ikke stress, jeg har akkurat skutt ham..." *lyden av Five-O i bakgrunnen etter 1 minutt*

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zlinky

kan du ikke bare låne deg en digicam? da har jo politiet bevis i massevis :D

BEVIS???

Politiet henlegger jo saker der bevisene er trykket langt oppi ræva på de!

Dessuten tilhører han et miljø som begynner å hardnes til endel. Heleri, biltjuveri, narko osv.

Politiet tør faen meg ikke, de feigingene. De klynker jo mer og mer pga trusler mot seg og sine.

Er det på den måten får de heller bytte jobb, og bli erstattet med typer uten familie som tåler en støyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

En TOSK i nabolaget hos meg har kjørt med 2 mnd for gamle prøveskilt i 3 uker nå. Gir tydeligvis helt faen.

Jævla idiot.

Vi bor midt i et boligfelt med masse unger som nettopp har begynt på skolen og unger under skole alder også. Har selv en datter på 6 og en sønn på 2 år. Hva hvis tullingen kjører på noen?

Hver gang jeg ringer politiet sier de at de er klar over det, men kan ikke gjør noe sålenge de ikke tar'n på fersken.

Burde vært MYE enklere å beslaglegge bilen. I et annet boligfelt noen kilometer unna beslagla politiet et stereoanlegg fordi naboene hadde klaget på høy musikk. Det kan de gjøre!

Høy musikk er jo MYE farligere enn en uforsiket bil kjørende rundt omkring!

Herregud....

Altså.. åssen er det han fyren kjører da?

det eneste du sitter å beskriver her er vel at han kjører uten gyldig forsikring/kjennemerker.. hvis han kjører pent så har vel ikke det så mye å si? da tror jeg heller du burde være redd for dem som driver å grisekjører i feltet ditt!

Opel Vectra 95mod 2,5l V6

Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by znapp

Altså.. åssen er det han fyren kjører da?

det eneste du sitter å beskriver her er vel at han kjører uten gyldig forsikring/kjennemerker.. hvis han kjører pent så har vel ikke det så mye å si? da tror jeg heller du burde være redd for dem som driver å grisekjører i feltet ditt!

Så lenge han kjører uten forsikring så har det alt å si.Han gjør noe ulovligt som ikke bare kan gå ut over han selv men også folk rundt han.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Så lenge han kjører uten forsikring så har det alt å si.Han gjør noe ulovligt som ikke bare kan gå ut over han selv men også folk rundt han.

Hvis denne personen kjører ned et barn, vil HAN rammes økonomisk. de etterlatte vil få erstatning av forsikringsselskapene uansett. så det er forsåvidt ingen forskjell for omgivelsene rundt denne personen om han har gyldige prøveskilter\forsikring eller ei. det er like farlig å grisekjøre med eller uten forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Leon

Hvis denne personen kjører ned et barn, vil HAN rammes økonomisk. de etterlatte vil få erstatning av forsikringsselskapene uansett. så det er forsåvidt ingen forskjell for omgivelsene rundt denne personen om han har gyldige prøveskilter\forsikring eller ei. det er like farlig å grisekjøre med eller uten forsikring.

For penger er god erstattning for en unge!.....

Og hvilket forsikrings-selskap skal betale hvis bilen til mannen ikke er forsikret?

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå bort en natt og riv av prøveskiltene ... gjør han samme greia igjen så ringer du snuten og sier at det er en tulling i gata de som driver og kjører med gamle prøveskilt på en bil. Kommer de ikke ringer du opp igjen dagen etterpå og sier at det ikke er nødvendig for dem å komme fordi bilen er satt i en "ikke-kjørbar"-stand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

For penger er god erstattning for en unge!.....

Og hvilket forsikrings-selskap skal betale hvis bilen til mannen ikke er forsikret?

Husker ikke helt hva det heter, men i slike saker "spleiser" forsikringsselskapene. OFRENE får erstatningen sin uansett. jeg sa ingenting om at penger er en bra erstatning for et barn. jeg mente bare å påpeke at det ikke utgjør den helt store forskjellen for omgivelsene om den idioten det her er snakk om kjører med forsikring eller ikke. såfremt bilen er i forskriftsmessig stand, vil det være like farlig for omgivelsene om denne har forsikring eller ikke. og ved en smell vil ofrene få erstatningen sin. idioten som satt bak rattet vil da skylde forsikringsselskapet penger (regresskrav).

Lenke til kommentar
Del på andre sider