Gå til innhold

Nesten lappløs i helgen!

Ranger emnet

Peer

Anbefalte innlegg

Ja, føler kanskje det er rett å fortelle min lille historie her på bilforumet så andre kan lære eller bare for å bli hengt ut, alltid morro det..

Ok, slik begynner denne historien da.. Vi var et par kamerater som skulle på en fest ca 2 mil unna der jeg bor, så det ville bli litt langt med taxi, så planen ble da å skaffe en sjåfør for kvelden. Jeg viste ikke om noen som hadde tid på det tidspunkten, men en kamerat av kameraten min tilbød seg å kjøre oss mot 100,- Greit nok tenker jeg, vi kommer oss dit vi skal uten noe problem, trodde jeg da.. Gode og fulle regnet vi med at han skulle dukke opp snart, og det gjorde han, problemet var at han hadde ikke noe bil.. :rolleyes: Dum som jeg var foreslo jeg at vi kunne ta bilen min oppover og gjorde den store feilen å ikke sjekke om denna fyren hadde sertifikatet eller ikke, regnet i grunn med at han hadde det siden han skulle kjøre oss hit og dit.. Så vi kom oss opp da, og han kjørte helt greit, alle ville trodd at han hadde sertifikatet og alt var ok. Ble enige om at han skulle hente oss når vi ringte senere på kvelden for å dra hjem til meg å sove over til neste morgen.. Tiden kom da vi skulle hjem, og vi ringte, men det kom aldri noen for å hente oss, det var da jeg begynte å lure litt på meg selv om jeg hadde gjort noe fryktelig dumt! Heldigvis fikk vi kjørt med noen andre hjem og kameraten min overbeviste meg om at jeg fikk bilen min tilbake neste dag. Avtale om å få tilbake bilen på volleyballbanen og å få høre en forklaring på hvorfor han ikke stilte opp igår.. Joda, han kom med bilen på volleyballbanen han, med purken i hælene. De stopper bilen, river opp dørene og legger på sprang nedover en gang vei, med halve nabolaget som tilskuere, like etter kommer politiet flyans etter de. Hva i helvete tenker jeg?? Det var som tatt ut i fra en amerikansk action film minus skytinga! Begge hadde ikke noe særlig til kondis virka det som, for 5 min senere kom begge gående med håndjern med politiet i ryggen. Gikk da opp å spurte hva som hadde skjedd, men fikk beskjed om å holde meg unna. Da sa jeg at det er her min bil og da ble de plutselig litt mer intressert i å snakke med meg. De spurte om jeg viste at han som disponerte bilen ikke hadde førerkort, noe ikke var klar over.. og om jeg viste at det var ulovelig å låne bort bilen til personer uten førerkort, dette var jeg fullstendig klar over! De begynte da å lete rundt i bilen etter dop og tyvegods, men fant heldigvis ikke noe! Jeg gav min forklaring på hvorfor jeg hadde lånt ut bilen og ble trodd av politiet slik at jeg slapp å få dette mot meg. Jeg var heldig denne gangen, veldig heldig. Jeg fikk nøklene til bilen og de kjørte av gårde med fyren som hadde lånt bilen min.

Det var da jeg stussa litt på hvorfor i all verden jeg mangla en felg på høyresiden av bilen, punktert mon tro? Ikke helt..

I bagasjerommet mitt fant jeg det som var igjen av lettmetallfelgen min, idioten hadde klart å legge en brei inn i en fortauskant og ødelagt hele dritten. Takk for lånet...

Så gutter og jenter, ALDRI lån bort bilen din. Jeg har lært leksa mi og dette var siste gang noen andre enn meg kjører bilen min igjen. Noen av dere vil si at jeg fortjente alt dette her og at hvis jeg hadde mistet lappen så hadde det vært til mitt eget beste og bla bla bla... og jeg kunne vært enig, hadde jeg ikke vært så godtroende, naiv og godt beruset.

Takk for meg :)

[0]Bmw 320i -89

[X]Toyota Corolla -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske.. hmm. merkelig historie, heh..

Hva slags kamerater er det egentlig han der kameraten din har? tongue.gif

Får du ikke noe igjen? Ville ihvertfall jeg krevd.. ¨

Flott at du ikke fikk noe for det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit med felgen Per, bra det ikke gikk værre for en vel tenke med seg selv etter en slik situasjon og selvfølgelig leksa.

Gud vet hvordan han fikk snuten etter seg da, så de han ligge breit med rollan din inn i fortauskanten mon tro?

En ting du kunne tenkt på hvis onkel blå ikke så ut til å være greie er å melde bilen stjelt. Da er det ikke din skyld at sjåføren ikke hadde lappen og forklaringa kan være at du glemte nøklene i bilen som de må ha sett når jeg satt den fra meg.

Etter det kunne du reist opp til foreldrene og krevd penger, for forsikringsselskapet ditt ville ikke gitt deg noe når nøklene lå i setet.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde jeg slappa til han lærte seg ¨å drite gull egg så han kunne kjøpt en ny felg til meg

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Per. Meg og Tormod oppserverte personen det er snakk om over fartsdumplene på Gulset. Navnet hans begynner vell med R og slutter med s?

Du burde vist bedre en å låne bort bilen til han. Han hadde jo snuten etter seg 27/4 på Åfoss før (da han hadde den Aprila RS saken), men nå vet jeg ikke hvor godt du kjenner han men.

Alldri likt personen noe før å tror ikke det ble noe bedre nå. Men jeg synes virkelig synd på deg. Håper bare ikke det skjer noe med deg.

La han brenne @%!"

anger2

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kameraten din som nevte han som "tok" bilen burde jo vite bedre....hvis han virkelig er kompisen din så ville han ikke latt en dritt unge uten lappen kjøre bilen din......

Stikk opp til han idioten som ødela felgen din å krev penger...hvis de nekter...saksøk.....

Har du no bilde av felgen som blei ødelagt?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk opp til han idioten som ødela felgen din å krev penger...hvis de nekter...saksøk.....

make him pop out noen gull egg :) Jeg hører de er verdt en del

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider