Gå til innhold

Hvor får jeg tak i et sånt luftfilter?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Det er et Edelbrock filter, kan bestilles overalt hvor de fører amerikanske bildeler. Ulempen med slike filter når de står i lukkede motorrom er at de suger varm luft fra motorrommet. Ikke sååå big deal på en vanlig gatebil, men kaldere er bedre vet du.

Hadde et på rodden før ombygging til innsprut. Tror det ligger i garasjen enda.

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Catch22

Det er et Edelbrock filter, kan bestilles overalt hvor de fører amerikanske bildeler. Ulempen med slike filter når de står i lukkede motorrom er at de suger varm luft fra motorrommet. Ikke sååå big deal på en vanlig gatebil, men kaldere er bedre vet du.

Hadde et på rodden før ombygging til innsprut. Tror det ligger i garasjen enda.

Og sjekk om du finner det du evt har i garasjen da, og gi meg en fin pris. Enten her eller på PM:)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Filteret heter Edelbrock Pro-Flo Triangle. Koster 17 dollars fra Summit racing. Betaler vel i underkant av 250kr hos f.eks Pony Parts.

Hvis jeg finner filteret hjemme, er jeg redd det var det som stod i en gang bilen kokte, dvs rust.

Kost på deg et nytt et du

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, brukte ett sånnt i fjor jeg å... Ene filter innsatsen tok kvelden første gang jeg fyra motor opp etter overhaling- ett par nys med påfølgende flammer opp av gasser og skum filteret blei smeltet på innsiden - var ikke akkurat proFLOW lenger. har du en motor som ikke nyser litt ved feks kaldstart så funker det nok men vil ikke anbefale det.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak, heldigvis.

Personlig synes jeg det er ganske stor 70-80 tallsfaktor på det filteret, men takk og lov at ikke alle bygger akkurat som meg.

Ville forøvrig betakket meg for filteret dersom det øker brannfaren.

Funksjon foran utseende der begge deler ikke går, for min del.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Om filteret er stygt eller ikke får det vel være opp til enhver å bestemme selv:D Det var jo uansett ikke fordi filteret er så vakkert at jeg vil ha det heller... Siden jeg har scoop er det på denne måten at motoren får kaldest luft, og i tillegg har det vært et problem å få start på bilen når den har stått lenge. Da er løsningen en dram rett i gassern, og et filter jeg bare kan tømme bensin rett igjennon forenkler den prosessen betydlig...

Så får vi bare håpe det ikke tar fyr så ofte:rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider