Gå til innhold

200 SX vs Corvette

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Originally posted by Corvette

 

Sikkert ikke så ille..

Men du kan ikke kjøpe 200SX igjen..

 

Den bilen er jo faen meg like vanlig som Ascona B, Sierra, og 240 var på begynnelsen av 90 tallet, og har utseendet direkte hentet fra Manta, bare glatta opp kantene litt..

 

 

Åja...

Men denna corvette'n din? Hva er den vis 200 = manta, ascona b...

 

Tror ikke den frokost blandina di er helt god...

 

"stum"

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke hva folk mener er galt med corvette?

Det er da sinnssykt rå biler. Etter min mening finns det nesten ikke noe tøffere enn en Corvette Stingray '67 (tror jeg det var). Selv om en Shelby GT500 slår den på favorit lista mi. Toppen må vel være en '02 Porsche 911 Turbo :D

Og når man snakker om råne bil, Shelby GT500 var det ALLE rånere/drag racere o.l ville ha. Og er ikke det en stålboks som dere kaller det?

Jeg er ikke noen direkte tilhenger av plast lepper og store aluminums vinger o.l på disse japsedoningene, men det er jo hver sin smak. Er liksom ikke så mange porsche tilhengere på dette forumet her virker det som.

Jeg skal ikke henge ut noen bilmerker eller bil"typer" her. Men jeg kunne jo kjøpt meg en 200sx Turbo selv, men jeg dreit i å ta opp lån på 50 000 for å få den så da ble det Porsche 924 istedet (kall meg dum om du vil det).

 

PS! Dette er bare min mening, ikke heng meg ut pga. den da ;)

Hehe

 

Mvh. PorscheFreak

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe galt med Corvette.. egentlig....

vurderte egentlig lease en C5 en gang i tiden....de er ganske mye rimeligere enn en porsche.:)

 

Selv så er jeg ikke helt inne i den amcar livstilen, selv om jeg har bekjente innefor der.

Blir litt sneversynt for meg, alltså mht smak etc.. finnes masse spennende fra andre verdensdeler og fabrikker..

Skjønner heller ikke hvorfor noen føler de må forsvare "sitt bilmerke" med nebb og klør.... og forsøke prakke sine preferanser over på alle andre... NB! snakker generellt her!

 

Jeg liker egentlig å mobbe f.eks. VAG litt.... det gir seg selv når folk nesten nekter å akseptere at det finnes alternativ...

 

Seff så er det en del kødd med biltypene jeg har hatt oxo... er ikke redd for å innrømme det.... seneste igår så hadde jeg et problem med et rele som henger seg opp litt...alarmen ble trigget ... mulig det er temperaturen...

 

Selv liker jeg kjøretøy med klassiske rene linjer og runde former..

Og plastikk med masse overdrevne vinkler og dimensjoner... eller aluvinger etc er ikke min stil..

Liker det enkle, form følger funksjon etc.....

Og kunne ikke tenkt meg å kjøpe en bil som jeg først må putte på mye plastikk for at jeg skal like den....

 

Tror du kan få mye moro med porschen din!

litt liten motor i forhold til kjøreegenskapene sies det, men det kan utbedres..

924 modellen er renere i linjene enn de tidlige 944'ene, og endel clubracere bruker vistnok 924 som utgangspunkt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

Er ikke noe galt med Corvette.. egentlig....

vurderte egentlig lease en C5 en gang i tiden....de er ganske mye rimeligere enn en porsche.:)

 

Selv så er jeg ikke helt inne i den amcar livstilen, selv om jeg har bekjente innefor der.

Blir litt sneversynt for meg, alltså mht smak etc.. finnes masse spennende fra andre verdensdeler og fabrikker..

Skjønner heller ikke hvorfor noen føler de må forsvare "sitt bilmerke" med nebb og klør.... og forsøke prakke sine preferanser over på alle andre... NB! snakker generellt her!

 

Jeg liker egentlig å mobbe f.eks. VAG litt.... det gir seg selv når folk nesten nekter å akseptere at det finnes alternativ...

 

Seff så er det en del kødd med biltypene jeg har hatt oxo... er ikke redd for å innrømme det.... seneste igår så hadde jeg et problem med et rele som henger seg opp litt...alarmen ble trigget ... mulig det er temperaturen...

 

Selv liker jeg kjøretøy med klassiske rene linjer og runde former..

Og plastikk med masse overdrevne vinkler og dimensjoner... eller aluvinger etc er ikke min stil..

Liker det enkle, form følger funksjon etc.....

Og kunne ikke tenkt meg å kjøpe en bil som jeg først må putte på mye plastikk for at jeg skal like den....

 

Tror du kan få mye moro med porschen din!

litt liten motor i forhold til kjøreegenskapene sies det, men det kan utbedres..

924 modellen er renere i linjene enn de tidlige 944'ene, og endel clubracere bruker vistnok 924 som utgangspunkt..!

 

Takk! Akkurat som jeg skulle sagt det selv eller noe ;)

PS! Og da mener jeg alt du skrev, ikke bare det siste.

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Porsche gutta!

 

Det er fete biler, vurderte en 944 turbo i stedet for den jeg har nå, men har mye bedre totalopplevelse i min. Litt mere bil liksom. (Den er jo mye nyere da..)

 

Når det er sagt, det jeg lurte på:

Dere snakker om plastikk med vinger og vinkler og diverse, da går jeg ut fra at dere snakker om skikkelige rice-rides?

 

eller mener dere at min bil er nedlasset i plast og vinger?

Jeg bare spør, no hard feelings! Jeg mener at den ikke har noe mer styling enn den trenger, den er snarere litt diskret.

 

Bilen sees her

 

Edit: Det ser ut til at serveren er treig i dag.. Pleier å være kvikk da.. :mad:

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Hei Porsche gutta!

 

Det er fete biler, vurderte en 944 turbo i stedet for den jeg har nå, men har mye bedre totalopplevelse i min. Litt mere bil liksom. (Den er jo mye nyere da..)

 

Når det er sagt, det jeg lurte på:

Dere snakker om plastikk med vinger og vinkler og diverse, da går jeg ut fra at dere snakker om skikkelige rice-rides?

 

eller mener dere at min bil er nedlasset i plast og vinger?

Jeg bare spør, no hard feelings! Jeg mener at den ikke har noe mer styling enn den trenger, den er snarere litt diskret.

 

Bilen sees her

 

Edit: Det ser ut til at serveren er treig i dag.. Pleier å være kvikk da.. :mad:

 

Jeg syns bilen din var pen jeg gitt. Men nå er jeg tilhenger av porsche 924, 944, 968 så jeg vil jo si at en 968 er penere etter min smak. Men den 200'n der var pen. Og definitivt ikke overstyla. Men når jeg ser lepper som er 5 ganger større en originalt og har 10" luft hull i seg, og side skjørt som står 20 cm ut ifra siden på bilen, og vinger som er høyere enn taket syns jeg det blir for dumt egentlig. Men det er jo bare en smaksak!

 

PS! Jeg tok i litt da det gjalt dimensjonene på stylingen ;)

 

Har du sett en 968 noen gang? Tror du vil like den ;)

 

Her er noen bilder jeg fant på sparket:

 

93%20Porsche%20968-fp.jpg

968_black_front.gif

968_cs_white_ls.jpg

968_Turbo_S_2.jpg

968_TurboRS_lf.jpg

 

Hva syns du?

 

interiøret:

93%20Porsche%20968-intdsfrnt.jpg

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

968 er flott den, ble ikke den kåret til car of the year en eller annen gang?

 

Det eneste er at den blir litt myk og snill i formene.

Er det den som har frontmontert V8?

Har lyst på en 911 jeg.. :)

 

Btw så er ikke bilen min stylet, den er helt orginal.

Det ble levert noen 200'er fra Nissan Tyskland med 18" og sideskjørt + senking orginalt.

 

Edit: Den siste RS'en var jo tøff da!

 

Enda en edit: Ser jo nå at det er en firer i fronten på 968'en. Hvilken Porsche er det som hadde 8'er foran da? 928?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

928 ja.

Men til tross for rekke fireren produserer den 236 hestekrefter.

Pluss at jeg har sett en modifikasjon som produserer 479 hestekrefter.

Burde sparke det ;)

 

Nei, jeg syns bilen din var fin jeg gitt.

 

Btw: Så netopp video av en porsche 911 som parkerte en ferrari 360 spyder (eller hva nå de heter). Med en gang vingen på 911n spratt opp hadde ikke ferrarien mye å stille opp med. Digg ;)

 

968_93_TurboRS_lf.jpg

PENT! ;)

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Hei Porsche gutta!

 

Det er fete biler, vurderte en 944 turbo i stedet for den jeg har nå, men har mye bedre totalopplevelse i min. Litt mere bil liksom. (Den er jo mye nyere da..)

 

Når det er sagt, det jeg lurte på:

Dere snakker om plastikk med vinger og vinkler og diverse, da går jeg ut fra at dere snakker om skikkelige rice-rides?

 

eller mener dere at min bil er nedlasset i plast og vinger?

Jeg bare spør, no hard feelings! Jeg mener at den ikke har noe mer styling enn den trenger, den er snarere litt diskret.

 

Bilen sees her

 

Edit: Det ser ut til at serveren er treig i dag.. Pleier å være kvikk da.. :mad:

 

 

Bilen din har rene og fine linjer, og er fin i svart... tøff front/ lykter..

elegant og balansert...

 

 

 

liker vel egentlig ikke sideskjørta på bilen min... ser litt kit-car ut... men siste versjonen av 911'en er uansett litt spesiell..

En blanding mellom nytt og gammel... + kraftigere motor og mere sikkerhetsutstyr og komfort..

Enten liker man den eller så liker man den ikke.. uansett så er det en spesiell bil og en del av en lang historie..(Porsche historien)

Felgene på min bil er litt spesielle.. litt '60 talls(?) preg over de.. noen liker de, og andre liker de.. Men når jeg bytter de så blir det nok cup felger eller noe annet som står i balanse med bilens design.. Mange skal absolutt ha størst mulige hjul og mest mulig flashy felger... greit nok hvis det er eneste perfekte match til bilen, men stort sett så er det bare bortkastede penger..

Porsche har aldri godkjent 18" til den modellen jeg har, og det er sannsynligvis en grunn til det... samt at bilen er såpass liten at 17" fyller opp ganske bra... og den dagen jeg skaffer meg vinterbil, så skal den slippes ned et stykke... (blir jo f.. sittende fast fordi snøen pakker seg under motoren)

 

vaaler7.JPG

 

944 turbo har litt for breie skjermer for min smak.. S2 er penere enn tidligere suge-944'er... 968 er den peneste, men oxo denne har noe av det samme kit-car utseendet som min bil har..

Har sett noen 968'er på veien i USA... det virker som virkelig trivelige biler.

 

924, 944, 968 har vel egentlig endel konkurrenter... mens en klasssisk 911 er en mere unik konstruksjon...(på godt og vondt)

Det er litt sånn at når man først har begynt å like den så er sjansen stor for at man blir mere og mere glad i den dersom man fortsetter forholdet..

( prøver å forklare det samme til ei dame om dagen (den== meg da) ..: ))

 

Bakdelen med 911 er kostnadene(innkjøp, service, forsikring)... men det er minimalt tap ved salg. ...og det faktum at de fleste 911 som er oppnåelige i Norge begynner å bli veldig gamle... Interiørdetaljer er slitte etc... heldigvis får man jo tak i det aller meste nyprodusert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PorscheFreak

Btw: Så netopp video av en porsche 911 som parkerte en ferrari 360 spyder (eller hva nå de heter). Med en gang vingen på 911n spratt opp hadde ikke ferrarien mye å stille opp med. Digg ;)

 

 

PENT! ;)

Porschene har jo alltid hatt bra drag... iallefall mot billigmodellene til ferrari...

Porsche scorer vel oxo høyere på dreiemoment og driftsikkerhet...

 

Men dog, motorene i ferrariene er en nydelig visuell opplevelse og mye fin lyd der i gården... ser ikke så mye til en 911 motor..:( men jeg mener iallefall at en luftavkjølt 911 motor på ca 5500 rpm (under belastning) er så nærme en lydmessig orgasme man kan komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, porsche 911 har sinnssykt fin lyd.

Men ferrari motorene er en visuell opplevelse som du sa.

 

Jeg syns den nye (og gamle) Porsche (924 (faktisk)) Carrera GT er temmelig rå.

For første gang har Porsche tatt steget over 8 sylindre (med den nye).

Interessant bil!

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Yes, det fins sikkert 15 S14a i Norge, det er en skikkelig dusinbil!

 

 

Det er 18 stk S14a med skilter i Norge pr. i dag (sikkert noen som er satt bort for vinteren og?)

Og 10 stk S14

 

S13 gadd han ikke å finne ut av, var alt for mange.

 

Hvor mange S14 og S14a er produsert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår