Jonte Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Altså.. Rånebiler er som oftest Opel Mantaer, Opel Asconaer, Opel Kadett, Golf, Bmw 3 serie (e-30), 240 osv osv.. Gamle biler som er billige, litt tøffe.. og går ant å hive på mye styling på. Jeg mener det at styling er okei det, men det må gjøres ordentlig.. være gjennomført.. det nytter ikke å hive på sideskjørt som ikke kler bilen i det hele å det store.. man må se om det blir bra.. å ikke hive på alt for mye plast.. Og s14a er vel ikke noe rånebil, ikke s14 for den saks skyld heller.. dem er to nye biler med en del motor, og dem er faktisk jævla pene begge to.. s13 er begynt å bli såpass billig at den kan man kalle rånebil, sånn litt hvertfall.. synes corvette er tøffe biler det, men det er for harrye gamle mannfolk. stor motor med stort brøl. der kan dem sitte i bilen å tenke over livet sitt. hvorfor dem ikke har en familie, hvorfor dem fortsatt bor hjemme hos mor å far. det er rett og slett ikke en bil for alle mennesker. er som regel bare gamle knalliser som eier en.. da tenker jeg på de eldre, som f.eks stingray etc.. er hvertfall det intrykket jeg har fått Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by Jonte stor motor med stort brøl. og eiere med stort brøl.....:rolleyes: Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by Corvette Jeg gikk forøvrig ut fra at 97 og nyere er S14a, og trodde S14 kom i 95, noen som kan bekrefte dette? S14 kom i 95, og s14a i 97. Morro at det ikke var flere enn 18 da. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by YashaR S14 kom i høsten '94, og i desember '96 får S14 en "ansiktsløftning", derav S14a, med lengre panser og fetere frontlykter. Og bedre grenrør, og forsterket turbo og oppgradert motorstyring. Og fetere interiør. Men teknikken er omtrent den samme. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by Corvette Altså, ja.. En gjeng riceboys er uenige (jada moderatorer, jeg vet at dere blir grinete av å høre dette). Det forventes her inne at man kjører overstyla jallatrimma riskoker, men det er faktisk ikke alle som gjør det, og det er enkelte som har andre meninger enn massen her inne, og det må da folk forstå? Forøvrig, jeg kjenner flere personlig som har lagt merke til hvordan Impreza, S13, og S14(a) gjør sitt inntog blant rånerne.. Forsikringsprisen gjenspeiler vel også det? Kanskje jeg skal ringe i morgen og spørre hvor mange S14(a) som har blitt vraka? Jepp, du som har så mye kontakter, spør gjerne hvor mange som er vraket i Norge. Jeg tipper 2-3. Men hva er det du vil bevise med det? Kall gjerne meg med flere riceboys hvis det gjør dagen din lettere, men jeg personlig er ikke die-hard japse fan. Men det er simpelthen den beste bilen for meg med tanke på utseende, performance, og kjøreglede/komfort. Det er sef lov å ha andre meninger, men det er så patetisk å være så skikkelig svart/hvitt som du gir inntrykk av. Men jeg mistenker at det er bare noe du gjør med vilje for å provosere. Deg om det. blir det noe av prøveturene våre til våren eller? Kanskje jeg får lurt frem et lite smil når du inntar førersetet i riceboy bilen min? ;) Har også lyst til å prøve cørve, selv om det stort sett er bønder med bart og felleskjøpet caps som digger dem.. :D (oops, nå var jeg svart/hvit også) Man får simpelthen kjøpe den bilen man vil ha og har råd til, og drite i hva andre sier. Er ingen vits i å prøve å konstruere en krangel mellom dem som liker forskjellige biler. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by eirikoo S14 kom i 95, og s14a i 97. Morro at det ikke var flere enn 18 da. ja, dritkult!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by eirikoo Man får simpelthen kjøpe den bilen man vil ha og har råd til, og drite i hva andre sier Wøøøørd!! :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by eirikoo blir det noe av prøveturene våre til våren eller? Kanskje jeg får lurt frem et lite smil når du inntar førersetet i riceboy bilen min? ;) Har også lyst til å prøve cørve, selv om det stort sett er bønder med bart og felleskjøpet caps som digger dem.. :D (oops, nå var jeg svart/hvit også) Selvsagt, en S14a er ikke den bilen jeg har minst lyst til å prøve, hadde vært veldig ålreit som vinterbil tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PorscheFreak Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Men det å snakke dritt om amerikanske biler syns jeg er unødvendig. Har dere ikke respekt for masse ekte hestekrefter, og en bil som er basert på fart og spenning, men heller har sans for en bil med "pen/rå" styling og 200HK syns jeg det blir litt for dumt. Greit nok at Toyota Supra sikkert kan måle seg med en Lamborghini Diablo o.l men så er supraen noe for seg selv. Og den er "billig" i tillegg (pluss overdimensjonert), og grunnen til at jeg sier dette kan dere vel tenke dere selv? Toyota Supra = Overdimensjonert racing monster av første klasse med masse HK POWER!! Er ikke mange bilene som kan måle seg da det gjelder kraft i denne. Regner vel med at det er temmelig bra veigrep o.l på bilen også. Ett eksempel på at amerikanske biler (som Chevan) er HK monstre, er jo: du kan jo spørre deg selv hvor mange ganger du ser en Japansk bil på en dragrace bane, der hvor det er hester som gjelder, i motsetning til en amerikansk en. Det er ikke til å komme i fra at biler som chevan har ekstremt stort potensiale. Selv om dette kanskje er en rett fram bil ville jeg si at jeg heller ville hatt en Camaro med 1000 hester enn en maks rå styla risbil hvor begge bilene ville koste det samme! Noen som vil si seg enige, eller er det for det meste bare "utseende-friker" her? Mvh. PorscheFreak Siter Jaja.. *lete febrilsk etter bil* Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;) --- (x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann) --- /out Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by tomgr det må da være mange flere Corvette'er i Norge enn det er 200SX... ergo; corvette er mer rånebil enn 200SX... er ihvertfall flere av den typen som c0rveTTe har,enn det er 200SX S14a...det tør jeg påstå... men,åssen kan du si at 200SX er en "rånebil"...det lurer jeg litt på... skal vi se...JEG synes at Corvette er en rånebil...:D Har sagt det før og jeg sier det like godt igjen.. Etter at serien "campingliv" gikk sin seiersgang på NRK, har jo corvette fått rånestempel for ALLTID. Hvem husker vel ikke mannen med trønderbart og ølmage som kjøpte seg en corvette, og når han skulle kjøre hjem bilen (hjem til campingvogna;) for første gang, så stoppa den..;) Enuff said. mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by PorscheFreak du kan jo spørre deg selv hvor mange ganger du ser en Japansk bil på en dragrace bane, der hvor det er hester som gjelder, i motsetning til en amerikansk en. Mvh. PorscheFreak HÆ? Har du hørt om Supramannen ? og Silversupraen f.eks ? (for og ta litt geografisk hjemlige eksempler. De er da ofte (var) og se på stripa i Sverige hvertfall.... ellers så foreslår jeg at du tar en titt på http://www.exvitermini.com for mer stripe-japser..... Så vidt jeg vet er verdens raskeste 402m for gatebiler satt av en Skyline, ikke en amcar.. (rett meg om jeg tar feil noen) Drag er jo det eneste Supraen duger til - svinge kan den ikke. ;) Ref Marius :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by Loppa HÆ? Har du hørt om Supramannen ? og Silversupraen f.eks ? (for og ta litt geografisk hjemlige eksempler. De er da ofte (var) og se på stripa i Sverige hvertfall.... ellers så foreslår jeg at du tar en titt på http://www.exvitermini.com for mer stripe-japser..... Så vidt jeg vet er verdens raskeste 402m for gatebiler satt av en Skyline, ikke en amcar.. (rett meg om jeg tar feil noen) Drag er jo det eneste Supraen duger til - svinge kan den ikke. ;) Ref Marius :D word ! Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by PorscheFreak monstre, er jo: du kan jo spørre deg selv hvor mange ganger du ser en Japansk bil på en dragrace bane, der hvor det er hester som gjelder, i motsetning til en amerikansk en. Noen som vil si seg enige, eller er det for det meste bare "utseende-friker" her? Mvh. PorscheFreak lol Mr PorscheFreak, du kan jo spørre deg hvor mange ganger du ser en amerikaner rundt en asfaltbane, der KJØREEGENSKAPER og hester teller? :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by Corvette Selvsagt, en S14a er ikke den bilen jeg har minst lyst til å prøve, hadde vært veldig ålreit som vinterbil tror jeg.. Ja, det er en flott vinterbil.. på linje med manta og 240 og slikt.. HAHA. (Bare så det er sagt, så egner nok Audien din seg mye bedre om vinteren, men jeg regner med at også dette innlegget ditt er for å provosere.) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by eirikoo lol Mr PorscheFreak, du kan jo spørre deg hvor mange ganger du ser en amerikaner rundt en asfaltbane, der KJØREEGENSKAPER og hester teller? :) På norske racing baner for gromgutta er det en vette som herjer:D :D :D Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg