Gå til innhold

200 SX vs Corvette

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er enig.

 

Men det dere sier med at Supra ikke er for banekjøring vet jeg ikke om jeg er enig i. Det er vel ok veigrep på dem?

 

Jeg er ikke så veldig inn i drag, men ærlig: hva hører dere mest om? Amcar drag, eller Japcar drag?

 

Og jeg er enig i at det ikke er ofte du ser en Amcar rundt en asfalt bane (unntatt pontiacen på vålerbana, som gikk som ett helvette da). Men det er ikke poenget mitt. Det er kraft i bilene, og det er noe jeg syns er verdig respekt.

 

En ting til som også er til en viss grad å respektere med disse amcar bilene, er at det er sjeldent du ser en slik bil med turbo o.l. Men alikevel kan du oppnå 1200HK. Jeg sier ikke at snurbo er juks. Men dette er etter min mening "ekte" hester.

 

Jeg har ikke lyst på en stor diskusjon, men rett meg om dere mener jeg har feil! :)

 

Ja her ser dere:

På norske racing baner for gromgutta er det en vette som herjer

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by PorscheFreak

Jeg er ikke så veldig inn i drag, men ærlig: hva hører dere mest om? Amcar drag, eller Japcar drag?

 

jeg hører absolutt mest om "japcar drag" da jeg ikke intreserer meg for yankie jærn...

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PorscheFreak

Men det dere sier med at Supra ikke er for banekjøring vet jeg ikke om jeg er enig i. Det er vel ok veigrep på dem?

 

Jeg er ikke så veldig inn i drag, men ærlig: hva hører dere mest om? Amcar drag, eller Japcar drag?

 

En ting til som også er til en viss grad å respektere med disse amcar bilene, er at det er sjeldent du ser en slik bil med turbo o.l. Men alikevel kan du oppnå 1200HK. Jeg sier ikke at snurbo er juks. Men dette er etter min mening "ekte" hester.

 

 

Supra er nok bra til banekjøring og de, men det gutta sikter til er nok svenskene som har kun kjørt stripe med dem, og ike våget seg ut på bane. Ser ikke ut til at noen med fet Supra tør å våge seg ut på bane desverre.

Jeg hører absolutt mest om jap-drag, import dragracing er i stormende fremgang. selv syns jeg ikke det er så interessant da.

 

Og til sist: Det er ingen tvil om at det fins mange V8 monstre, og de er veldig kjappe. Men etter min mening er det kulere å få ut 300-800 hester av en 2-3 liters lett motor, enn å hente det samme ut av en 8 liters V8. V8erne er jo som regel mye tyngre enn mindre motorer, og det går på bekostning av kjøreegenskaper.

 

Det er vel smak og behag igjen.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Har du fått ringt eller?

Er nysgjerrig! :)

 

Hmm... er dette noe mannen i gata kan ringe til også eller? Noen andre måter å finne ut antall biler det er av en sort i landet? Kunne tenkte meg å finne ut hvor mange 106 GTi/S16 det er i landet. Hadde vært artig. Tror nemlig ikke det er så ufattelig mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Japanske biler som har vært tema for diskusjon i denne linken, er rånerbiler. Det betyr ikke at jeg misliker bilene, tvert imot.

Chevrolet Corvette er ikke rånete, det er den altfor harry til å være. Det betyr ikke at jeg misliker den heller.

For jeg er både harry og råner.

 

Tror nok alt av bokser på fire hjul kan sees på som harry og rånete, det spørs på øyet som ser.

For radikalerne med skjerf i halsen er alt annet enn t-banen harry.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en bil er rånete eller ikke,kommer vel stort sett an på eieren,gjør det ikke.....? :rolleyes:

en 240/Manta/Ascona trenger vel ikke nødvendigvis være rånete.. (de er jo ofte ganske oppråna,men)... og f.eks en suzuki baleno kan vel være rånete den også,hvis eieren er rånete...

men,det er nå bare min mening,da...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Supra er nok bra til banekjøring og de, men det gutta sikter til er nok svenskene som har kun kjørt stripe med dem, og ike våget seg ut på bane. Ser ikke ut til at noen med fet Supra tør å våge seg ut på bane desverre.

Jeg hører absolutt mest om jap-drag, import dragracing er i stormende fremgang. selv syns jeg ikke det er så interessant da.

 

Og til sist: Det er ingen tvil om at det fins mange V8 monstre, og de er veldig kjappe. Men etter min mening er det kulere å få ut 300-800 hester av en 2-3 liters lett motor, enn å hente det samme ut av en 8 liters V8. V8erne er jo som regel mye tyngre enn mindre motorer, og det går på bekostning av kjøreegenskaper.

 

Det er vel smak og behag igjen.

Smak og behag ja, det har du helt rett i.

Jeg mener det er mest riktig med en V8 på 8 liter og 800 hester, enn en 2 - 3 liter med masse "kunstige" hester. Dessuten syns jeg lyden i en V8 er himmelsk :)

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

lol Mr PorscheFreak, du kan jo spørre deg hvor mange ganger du ser en amerikaner rundt en asfaltbane, der KJØREEGENSKAPER og hester teller? :)

 

så det på tve for et par dager sia Oslo Racing Festival :) (gammelt men var nettop på TV)

Dodge viper, Chrysler Stratus,Chrysler Neon o.s.v....

 

menne AmCars er best på Rett fram baner....

har dem alltid vært,

 

menne japsene må til med turbo og NoS og allt det tullet for og holde følge med en AmCar (trimma self :) )

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PorscheFreak

Smak og behag ja, det har du helt rett i.

Jeg mener det er mest riktig med en V8 på 8 liter og 800 hester, enn en 2 - 3 liter med masse "kunstige" hester. Dessuten syns jeg lyden i en V8 er himmelsk :)

 

Jeg var å testet C5'en da den kom. For en fantastisk motor. Den lyden er bare helt nydelig. Fantastiske bremser. Masse kult elektrisk dilldall. Det som slo meg var at setene var helt flate; som sofaen min hjemme. Ikke noe sidestøtte. Ga ikke akkurat inntrykk av å være en sportsbil. Så godt som ingen informasjon blei overført til setet og det var som å kjøre på toppen av en luftpute. Sikkert en god cruiser men ikke hva jeg definerer som bil med sportslige kjøreegenskaper.

 

Det var deilig å sette seg inn, og kjøre hjem i en skikkelig sportsbil.

 

Hadde vært moro å testet en eldre Corvette for å se om den har mer sjel.

 

Alltid morosomt å få bekreftet at det er noe helt spesielt med det en har fra før av :-)

 

@E

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 944 er kult. Hva slags motor er det? Bare en standard 165 hesters 2,5 liter rekke firer?

Ser ut som det er litt stil over din også, ser pen ut på bildet der :)

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår