Catch22 Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Specifikationer: FÖRGASARE: 2 st Holley 660 cfm nr 4224 INSUG: Weiand Tunnel Ram TOPPLOCK: 302 BOSS 1970 modifierade för Holman-Moody avgasplattor. Titanium insugsventiler och retainers. K-motion trippel ventilfjädrar Harlan Sharp 1.73:1 rullvipparmar Jomar stödgördlar Manley 7/16" vipparmsbultar Manley Guideplates Milodon ½" pinnbultar Moroso kromade ventilkåpor BLOCK: 302 standard. Polerat invändigt. Ramlageröverfallen är förstärkta med Milodon stålplattor och pinnbultar VEVAXEL: 302 BOSS stålaxel Balanserad med inlägg av tungmetall. Nitrithärdad. Slipad 0.10". Super Damper svängningsdämpare VEVSTAKAR: Superrod aluminium. Längd 5.40" KOLVAR: BRC smidda, gasportade Total Seal kolvringar KAMAXEL: Crane rullkam och lyftare Cloyes True Roller kamdrivning STÖTSTÄNGER: Smith Brothers OLJEPUMP: Melling högvolym Milodon oljepickup Oljetråget är modifierat med Moroso ombyggnadssats TÄNDSYSTEM: Accel elektronisk fördelare med varvräknaruttag modell 35201T Accel BEI tändbox och tändspole MSD tändkablar AVGASSYSTEM: Holman-Moody avgasplattor Hooker Headers med 2 1/8" primärrör och 4" collector =Rett i underkant av 600 dyno hester Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by Catch22 Specifikationer: FÖRGASARE: 2 st Holley 660 cfm nr 4224 INSUG: Weiand Tunnel Ram TOPPLOCK: 302 BOSS 1970 modifierade för Holman-Moody avgasplattor. Titanium insugsventiler och retainers. K-motion trippel ventilfjädrar Harlan Sharp 1.73:1 rullvipparmar Jomar stödgördlar Manley 7/16" vipparmsbultar Manley Guideplates Milodon ½" pinnbultar Moroso kromade ventilkåpor BLOCK: 302 standard. Polerat invändigt. Ramlageröverfallen är förstärkta med Milodon stålplattor och pinnbultar VEVAXEL: 302 BOSS stålaxel Balanserad med inlägg av tungmetall. Nitrithärdad. Slipad 0.10". Super Damper svängningsdämpare VEVSTAKAR: Superrod aluminium. Längd 5.40" KOLVAR: BRC smidda, gasportade Total Seal kolvringar KAMAXEL: Crane rullkam och lyftare Cloyes True Roller kamdrivning STÖTSTÄNGER: Smith Brothers OLJEPUMP: Melling högvolym Milodon oljepickup Oljetråget är modifierat med Moroso ombyggnadssats TÄNDSYSTEM: Accel elektronisk fördelare med varvräknaruttag modell 35201T Accel BEI tändbox och tändspole MSD tändkablar AVGASSYSTEM: Holman-Moody avgasplattor Hooker Headers med 2 1/8" primärrör och 4" collector =Rett i underkant av 600 dyno hester kan du oversette til norsk? jeg skjønner ikke..... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 HVor vill kam da? mått blitt en heftig maskin det der. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Hadde jeg skrevet det selv så. Er den kjente kopier-lim inn metoden som er brukt Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by ElCamino HVor vill kam da? mått blitt en heftig maskin det der. Har ikke tallene på kamprofilen. Det er en heftig motor og den selges turn-key ready. Kom over den mens jeg lette etter ny girkasse Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Så ut som en fet maskin det :) Men prislappen er nok like fet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Underkant av 50000 Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by Catch22 Underkant av 50000 for en smallblock med 600 gamp??? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 det er jo ikke så veldig dyrt det?? hvor får jeg kjøpt en sånn da?? Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by Skrotnisse det er jo ikke så veldig dyrt det?? hvor får jeg kjøpt en sånn da?? Er nok heller rimelig billig, skal si fra hvis jeg ikke kjøper den selv:) Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Noen tanker....: To 4-portere Tunnelram innsug Ynkelige 302 cid Kjørbarhet under 3000RPM anyone??? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Nei det er akkurat det som er greia. Den motoren er mye følelser og lite fornuft hvis jeg skal fortsette å bruke bilen andre steder enn på stripe/ bane. Vet godt at det er idioti å putte den i en daily driver som min bil er nå. Så det blir nok til at jeg kryper til korset og kjøper en crate motor fra Ford Racing istedet Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 28, 2004 Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 2 4bbl spjeldhus, ei pakke med 8 weld in dysehylser, en stk innsprut styreenhet og 8 dyser senere og motoren vile sikkert vært akseptabel å bruke på gata også;) Bare så kjipt at det ikke er Boss blokk også, 302 blokka holder jo ikke lengst med det effekten.... men den mexikanske 302 blokka er visst go`, les her. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg