Gå til innhold

Øverst på ønskelista i år

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Specifikationer:

 

FÖRGASARE:

2 st Holley 660 cfm nr 4224

INSUG:

Weiand Tunnel Ram

 

TOPPLOCK:

302 BOSS 1970 modifierade för Holman-Moody avgasplattor.

Titanium insugsventiler och retainers.

K-motion trippel ventilfjädrar

Harlan Sharp 1.73:1 rullvipparmar

Jomar stödgördlar

Manley 7/16" vipparmsbultar

Manley Guideplates

Milodon ½" pinnbultar

Moroso kromade ventilkåpor

 

BLOCK:

302 standard. Polerat invändigt.

Ramlageröverfallen är förstärkta med Milodon stålplattor och pinnbultar

 

VEVAXEL:

302 BOSS stålaxel

Balanserad med inlägg av tungmetall. Nitrithärdad.

Slipad 0.10".

Super Damper svängningsdämpare

 

VEVSTAKAR:

Superrod aluminium. Längd 5.40"

 

KOLVAR:

BRC smidda, gasportade

Total Seal kolvringar

 

KAMAXEL:

Crane rullkam och lyftare

Cloyes True Roller kamdrivning

 

STÖTSTÄNGER:

Smith Brothers

 

OLJEPUMP:

Melling högvolym

Milodon oljepickup

Oljetråget är modifierat med Moroso ombyggnadssats

 

TÄNDSYSTEM:

Accel elektronisk fördelare med varvräknaruttag modell 35201T

Accel BEI tändbox och tändspole

MSD tändkablar

 

AVGASSYSTEM:

Holman-Moody avgasplattor

Hooker Headers med 2 1/8" primärrör och 4" collector

 

 

=Rett i underkant av 600 dyno hester

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Catch22

Specifikationer:

 

FÖRGASARE:

2 st Holley 660 cfm nr 4224

INSUG:

Weiand Tunnel Ram

 

TOPPLOCK:

302 BOSS 1970 modifierade för Holman-Moody avgasplattor.

Titanium insugsventiler och retainers.

K-motion trippel ventilfjädrar

Harlan Sharp 1.73:1 rullvipparmar

Jomar stödgördlar

Manley 7/16" vipparmsbultar

Manley Guideplates

Milodon ½" pinnbultar

Moroso kromade ventilkåpor

 

BLOCK:

302 standard. Polerat invändigt.

Ramlageröverfallen är förstärkta med Milodon stålplattor och pinnbultar

 

VEVAXEL:

302 BOSS stålaxel

Balanserad med inlägg av tungmetall. Nitrithärdad.

Slipad 0.10".

Super Damper svängningsdämpare

 

VEVSTAKAR:

Superrod aluminium. Längd 5.40"

 

KOLVAR:

BRC smidda, gasportade

Total Seal kolvringar

 

KAMAXEL:

Crane rullkam och lyftare

Cloyes True Roller kamdrivning

 

STÖTSTÄNGER:

Smith Brothers

 

OLJEPUMP:

Melling högvolym

Milodon oljepickup

Oljetråget är modifierat med Moroso ombyggnadssats

 

TÄNDSYSTEM:

Accel elektronisk fördelare med varvräknaruttag modell 35201T

Accel BEI tändbox och tändspole

MSD tändkablar

 

AVGASSYSTEM:

Holman-Moody avgasplattor

Hooker Headers med 2 1/8" primärrör och 4" collector

 

 

=Rett i underkant av 600 dyno hester

 

kan du oversette til norsk? jeg skjønner ikke.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er akkurat det som er greia.

Den motoren er mye følelser og lite fornuft hvis jeg skal fortsette å bruke bilen andre steder enn på stripe/ bane.

Vet godt at det er idioti å putte den i en daily driver som min bil er nå. Så det blir nok til at jeg kryper til korset og kjøper en crate motor fra Ford Racing istedet

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 4bbl spjeldhus, ei pakke med 8 weld in dysehylser, en stk innsprut styreenhet og 8 dyser senere og motoren vile sikkert vært akseptabel å bruke på gata også;)

 

Bare så kjipt at det ikke er Boss blokk også, 302 blokka holder jo ikke lengst med det effekten....

 

men den mexikanske 302 blokka er visst go`, les her.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår