zicoz Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Vel da er sommeren over, og det er påtide å få bilen godkjent slik at jeg kan få den nedover til Oslo. Har enda ikke fått tak i ei bakstilling og har bestemt meg for å heve den og prøve å få den godkjent på denne måten. Noen som selger original fjærer i god stand der ute, eller som har info om hvor jeg kan skaffe meg et sett til en grei pris? Eventuellt hvor mye det koster å kjøpe nye (blir vel neppe billig=/ ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 har orginalfjører til mk2 16v liggende. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by zicoz Vel da er sommeren over, og det er påtide å få bilen godkjent slik at jeg kan få den nedover til Oslo. Har enda ikke fått tak i ei bakstilling og har bestemt meg for å heve den og prøve å få den godkjent på denne måten. Noen som selger original fjærer i god stand der ute, eller som har info om hvor jeg kan skaffe meg et sett til en grei pris? Eventuellt hvor mye det koster å kjøpe nye (blir vel neppe billig=/ ) koster jo ikke skjorta å bytte til originale fjærer da. Man får da komplett sett senkefjærer til 1000-lappen..så noe mer enn det er tvilsomt. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zicoz Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Må vell ha dempere også må jeg ikke det da? Dersom jeg skalha noe håp om å få den godkjent... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruCe Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Senker man over 40mm så må man ha nye dempere, etter hva jeg har hørt. "Shoot me if im wrong" Siter 88 Golf 2 Syncro 72 Opel Manta A (laangtids prosjekt) [x] 77 Opel Kadett C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 VW er de eneste bilene du kan senke 60mm uten å bytte dempere. Alle andre biler kan du senke 40. Jeg kjøpte forsterkede fjærer bak på torshov og de kostet tusenlappen de.. Så jeg regner med at det kommer på rundt 1.500,- for alle 4 uten forsterking.. til vanlig golf.. er det 16V koster det fort litt mer.. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zicoz Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Sorry at det tok litt tid før jeg svarte igjen, hatt litt internett problem. Det er en 16v jeg har ja. Og jeg tror at bilen er senket 110mm ihvertfall hvis jeg leser papirene rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Då har du sikkert senkefjører ja. Nye kan nå ikke koste alvorlig mye vel? Har du ikke papirer på senkingen då? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zicoz Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Joda alle papirene er i orden, men venstere bakhjul er skeivt, så skal prøve å få den godkjent med original dempere/fjører da jeg har hørt dette er enklere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marq_ Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 1. det koster 550 for å få bilen godkjent hos biltilsynet pga at den da må godkjennes som ombyggd 2.du trenger kun tuv papirer 3. man trenger ikke korte dempere pga hjulopphenget. 4. bilen din er ikke senket 110 for det får man ikke kjøpt noe sted..men hvis det du har greid og skaffe det alikevel kan du fort kontrollere det ved at du kjenner på innersiden av hjulbuene, hvis de er valset er dette mulig..men hvis du har 16" re eller over tviler jeg hardt på at det er mulig at den er senket så mye.. grunnen til at jeg er hundre % sikker på dette er fordi at jeg har godkjent bilen min (etter mye mye mye pes) for ca 2 uker siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 En annen ting man MÅ ha, er papirer fra Verksted som har tatt forstillingskontroll på bilen din. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zicoz Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 ok da er det bare tysken min som ikke er slik den engang var på antall mm den er senket. Problemet mitt er det skjeve bakhjulet (venstre hjulet er over 1 grad skjeivt) og at jeg p.g.a. det får jeg ikke EU-godkjennt bilen. På verkstedet der jeg tok forhjulsstilling kontrollen sa de at det kunne være bakakselen, men at det var vanskelig å være sikker. De sa at jeg kunne prøve å bytte tilbake til original demperene da det var lettere å få det godkjennt med disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Har du snakket med noen andre verksteder? Det der hørtes merkelig ut. Har bilen vært innblandet i noen kollisjon då eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 litt off topic: men er det noe justering bak på golf og sånn? jeg har passat da men jeg syns bak dekkene mine har blitt mere slitt på innsiden en utsiden noe jeg synes er litt rart for kan ikke se noe justering ell noe som helst bak der. mvh vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Du kan vri hele bakstillingen, men det er vel ikke mange gradene. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg