Gå til innhold

Pris for original høyde?

Ranger emnet

zicoz

Anbefalte innlegg

Vel da er sommeren over, og det er påtide å få bilen godkjent slik at jeg kan få den nedover til Oslo. Har enda ikke fått tak i ei bakstilling og har bestemt meg for å heve den og prøve å få den godkjent på denne måten.

Noen som selger original fjærer i god stand der ute, eller som har info om hvor jeg kan skaffe meg et sett til en grei pris? Eventuellt hvor mye det koster å kjøpe nye (blir vel neppe billig=/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zicoz

Vel da er sommeren over, og det er påtide å få bilen godkjent slik at jeg kan få den nedover til Oslo. Har enda ikke fått tak i ei bakstilling og har bestemt meg for å heve den og prøve å få den godkjent på denne måten.

Noen som selger original fjærer i god stand der ute, eller som har info om hvor jeg kan skaffe meg et sett til en grei pris? Eventuellt hvor mye det koster å kjøpe nye (blir vel neppe billig=/ )

koster jo ikke skjorta å bytte til originale fjærer da. Man får da komplett sett senkefjærer til 1000-lappen..så noe mer enn det er tvilsomt.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW er de eneste bilene du kan senke 60mm uten å bytte dempere. Alle andre biler kan du senke 40.

Jeg kjøpte forsterkede fjærer bak på torshov og de kostet tusenlappen de.. Så jeg regner med at det kommer på rundt 1.500,- for alle 4 uten forsterking.. til vanlig golf.. er det 16V koster det fort litt mer..

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. det koster 550 for å få bilen godkjent hos biltilsynet pga at den da må godkjennes som ombyggd

2.du trenger kun tuv papirer

3. man trenger ikke korte dempere pga hjulopphenget.

4. bilen din er ikke senket 110 for det får man ikke kjøpt noe sted..men hvis det du har greid og skaffe det alikevel kan du fort kontrollere det ved at du kjenner på innersiden av hjulbuene, hvis de er valset er dette mulig..men hvis du har 16" re eller over tviler jeg hardt på at det er mulig at den er senket så mye..

grunnen til at jeg er hundre % sikker på dette er fordi at jeg har godkjent bilen min (etter mye mye mye pes) for ca 2 uker siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da er det bare tysken min som ikke er slik den engang var på antall mm den er senket. Problemet mitt er det skjeve bakhjulet (venstre hjulet er over 1 grad skjeivt) og at jeg p.g.a. det får jeg ikke EU-godkjennt bilen.

På verkstedet der jeg tok forhjulsstilling kontrollen sa de at det kunne være bakakselen, men at det var vanskelig å være sikker.

De sa at jeg kunne prøve å bytte tilbake til original demperene da det var lettere å få det godkjennt med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider