Gå til innhold

Selvbygd Turbokonvertering!

Ranger emnet


Zone_bee

Anbefalte innlegg

Har over en lang tid prøvd, prøvd og prøvd igjen å finne noen som har erfaring med trimming av Daihatsu motorer. Trenger noen råd, da jeg har planer om å turbomate en DH-E motor (1,6L EFI), som det tydelig vis ikke finnes noen bolt-on kit for! I denne sammenheng lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring med lignende prosjekter, ikke nødvendig vis samme model osv, men samme type prosjekt. Setter pris på all informasjon jeg kan få tak i omhandlende emnte! (så lenge den stemmer) :)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charade har en 1.0 3cyl motor. Første generasjon med turbo Hadde en 6v topp, andre generasjon Turbo (GTTi, som ikke ble solgt i Norge) hadde en også 1.0 3cyl men med 12v topp (4 ventiler pr cyl), Intercooler og insprøytning. orginalt med 105 hk, men veeldig trimmingsvillig.. uten å åpne motoren får man 130 holdbare hk..

 

Det fantes en side som het "Madcow" Modified And Drivien Charade Owners Website, hvor du helt garantert ville finne den info'en du er på utkikk etter, men siden ser ut til å ha bli lagt ned (??)

http://madcow.empire.com.au var adressen før

 

Lykke til med prosjektet!

 

:)

 

Edit: Lagt til død link og litt annen info..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at charade hadde en turbo utgave, men så vidt jeg kan huske har ikke daihatsu noen motor på mer enn 1,3 liter som er utstyrt med turbo, noe som gjør at det bland annet er umulig å få tak i et turbogrenrør som passer 1,6liter blokka... Og å "degradere" til en midre motor vil mest sansynlig bare gjøre det vanskligere å få den effekten jeg ønsker ut av den!

 

Takker for all hjelp :)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manifoil er jo bare å lage.

 

Dyser,stempler og råder får men nok kjøpt fra ett firman som foreksempel KRB, må bare vite mål så skaffer han nok noe som passer.

 

Må vel også ha datasprut for å få juster motoren sikkelig eller om det finnes noen som kan chippe den.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

Charade har en 1.0 3cyl motor. Første generasjon med turbo Hadde en 6v topp, andre generasjon Turbo (GTTi, som ikke ble solgt i Norge) hadde en også 1.0 3cyl men med 12v topp (4 ventiler pr cyl), Intercooler og insprøytning. orginalt med 105 hk, men veeldig trimmingsvillig.. uten å åpne motoren får man 130 holdbare hk..

 

:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du seriøs? :eek:du har ikke planer om å "tyne ut no mere enn det",? da anbefaler jeg at du skaffer deg charade 1600 GTI som finnes i Norge, hvis du vil finne dem, let etter på eldre hjem lol lol

ca 125-130 oem, også kan du tweeke til 165-170 uten noe mye jobbing. (filter, grenrør, eksos, bensin regulator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår