Zone_bee Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Har over en lang tid prøvd, prøvd og prøvd igjen å finne noen som har erfaring med trimming av Daihatsu motorer. Trenger noen råd, da jeg har planer om å turbomate en DH-E motor (1,6L EFI), som det tydelig vis ikke finnes noen bolt-on kit for! I denne sammenheng lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring med lignende prosjekter, ikke nødvendig vis samme model osv, men samme type prosjekt. Setter pris på all informasjon jeg kan få tak i omhandlende emnte! (så lenge den stemmer) :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Har ikke Charade en turbomotor du kan bruke? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Charade har en 1.0 3cyl motor. Første generasjon med turbo Hadde en 6v topp, andre generasjon Turbo (GTTi, som ikke ble solgt i Norge) hadde en også 1.0 3cyl men med 12v topp (4 ventiler pr cyl), Intercooler og insprøytning. orginalt med 105 hk, men veeldig trimmingsvillig.. uten å åpne motoren får man 130 holdbare hk.. Det fantes en side som het "Madcow" Modified And Drivien Charade Owners Website, hvor du helt garantert ville finne den info'en du er på utkikk etter, men siden ser ut til å ha bli lagt ned (??) http://madcow.empire.com.au var adressen før Lykke til med prosjektet! :) Edit: Lagt til død link og litt annen info.. Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Det stemmer at charade hadde en turbo utgave, men så vidt jeg kan huske har ikke daihatsu noen motor på mer enn 1,3 liter som er utstyrt med turbo, noe som gjør at det bland annet er umulig å få tak i et turbogrenrør som passer 1,6liter blokka... Og å "degradere" til en midre motor vil mest sansynlig bare gjøre det vanskligere å få den effekten jeg ønsker ut av den! Takker for all hjelp :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Å bygge eksosmanifold etc burde gå greit.Problemet blir vel innmaten i en såpass ukurant motor det er snakk om.Vet ikke hvilke stempler etc du burde bruke og en må kanskje forsterke girkasse og ikke minst bremsene i tillegg. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Alt av deler inni motoren som ikke skulle holde mål,kan lages... :) eller haies fra et helt annet merke. Girkasser er vel noe verre.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Manifoil er jo bare å lage. Dyser,stempler og råder får men nok kjøpt fra ett firman som foreksempel KRB, må bare vite mål så skaffer han nok noe som passer. Må vel også ha datasprut for å få juster motoren sikkelig eller om det finnes noen som kan chippe den. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by Jafo Charade har en 1.0 3cyl motor. Første generasjon med turbo Hadde en 6v topp, andre generasjon Turbo (GTTi, som ikke ble solgt i Norge) hadde en også 1.0 3cyl men med 12v topp (4 ventiler pr cyl), Intercooler og insprøytning. orginalt med 105 hk, men veeldig trimmingsvillig.. uten å åpne motoren får man 130 holdbare hk.. :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Synd at de Madcow gutta har lagt ned.. har vel blitt gamle de og... ;) Var der ganske mye når jeg hadde min Charade Turbo '86.. Tror det er den bilen jeg angrer mest på å ha solgt... :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by Mr.X Manifoil er jo bare å lage. Hvor mange har du lagd? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Takker for alle svar! Daihard.org var meget hjelpsom side! Tror nok ikke det blir noen illsprutende monster, men hadde vært fint med i alle fall en 150 ponnier :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 er du seriøs? :eek:du har ikke planer om å "tyne ut no mere enn det",? da anbefaler jeg at du skaffer deg charade 1600 GTI som finnes i Norge, hvis du vil finne dem, let etter på eldre hjem lol lol ca 125-130 oem, også kan du tweeke til 165-170 uten noe mye jobbing. (filter, grenrør, eksos, bensin regulator) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Nei, i første omgang hadde jeg bare planer om å kjøre rundt 5psi kanskje, inntil jeg eventuelt for forsterket blokka, råder og nye stempler, så man kan sette opp trykket litt :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Originally posted by Larsern Hvor mange har du lagd? 7 stk. har ikke gidda og lage så mange er mye arbeid. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Originally posted by Mr.X 7 stk. har ikke gidda og lage så mange er mye arbeid. uhhmmwhat? 7? Tror ikke du har lagd noen i det hele tatt. Da hadde du ikke skrevet at det er bare å lage, for det er ikke enkelt, og det er MYE arbeid. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.