Gå til innhold

wv polo som trenger power

Ranger emnet


hasse

Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet meg en Polo 86 mod som jeg skal ha på veien. Råest mulig, billigst mulig.

 

Hvilke motoerer får jeg inn i en polo uten store omveltninger ?

---

 

2001 - Opel astra STV - familiebil

1986 - WV polo (byggeprosjekt)

x 1986 - Ford Sierra 2.0

x 1989 - Toyota Corolla 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hasse

Jeg har anskaffet meg en Polo 86 mod som jeg skal ha på veien. Råest mulig, billigst mulig.

 

Hvilke motoerer får jeg inn i en polo uten store omveltninger ?

 

Kommer ann på hva du er ute etter. Du kan sette in motor fra Golf II 16v, men det krever masse sveising, hjelperamme fra Tyskland osv. Kommer fort på 40 lapper pluss motor og gear.

 

Enkleste er 1,6L fra Polo IV, mest trimmingsvennlig er G40 motoren. Da må du bytte forstilling, bakstilling, bremser osv...

 

Min kom fra fabrikk med 55 hk og hadde sist jeg målte 164 hk....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle spandere 20 lapper på bilen. Svære ombygginger er jeg ikke helt klar for men jeg hadde regna med å skifte bremser, forstilling, bakstillling og motor _i alle fall_

 

Hvilke dekk/felg dimensjoner er brukbart på sjarmtrollet ?

---

 

2001 - Opel astra STV - familiebil

1986 - WV polo (byggeprosjekt)

x 1986 - Ford Sierra 2.0

x 1989 - Toyota Corolla 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hasse

Tenkte jeg skulle spandere 20 lapper på bilen. Svære ombygginger er jeg ikke helt klar for men jeg hadde regna med å skifte bremser, forstilling, bakstillling og motor _i alle fall_

 

Hvilke dekk/felg dimensjoner er brukbart på sjarmtrollet ?

 

20 lapper er nok til å konvertere til G40. Kanskje du til og med får råd til en g-lader overhaling

 

Når det gjelder felger, kommer det litt ann på om du har Coupe eller Stv

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

20 lapper er nok til å konvertere til G40. Kanskje du til og med får råd til en g-lader overhaling

 

Når det gjelder felger, kommer det litt ann på om du har Coupe eller Stv

 

 

Er en stasjonsvogn. Ved nermere ettersyn idag er motoren klar for spiker opphøging. Får flytta vogna til helga for å slippe tauing.

 

Noen tilps om sider om G40 ombygging ?

---

 

2001 - Opel astra STV - familiebil

1986 - WV polo (byggeprosjekt)

x 1986 - Ford Sierra 2.0

x 1989 - Toyota Corolla 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by munin

er det noe mulighet i det hele tatt å få en g60 motor i en polo?

 

se over, samme prosedyre som på 16v.

 

Ikke mange sider du kan lære så mye om G40 ombygging. Det er stort sett plug and play. Problemet kan være på eldre biler at håndbrekk er annerledes og at det ikke er noen braketter for bensinpumpen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår