Ola Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Undomsklubb ja.... Hvorfor hører dere ikke med gutta i moldestuket? Det er en underklubb av amcarklubben mener jeg... Med ungdummer.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by Loppa Jeppda, enige om masse vi :) Hehe, Audi har litt småharrytakter av og til det også da. Hvor mange tenker ikke "bankranerslede" når kew|ar og keihin kommer rullende i de senkede og mørklagte S6'ene sine med grønne planker ;) Finnes ingen bil som påkaller seg så mange tips til politiet ved råkjøring som en S4/S6 tror jeg :D Imaget til amcars i Norge er vel ikke synonymt med resten av verden tror jeg. Her har det ødelagt drømmebildet av bl.a. Viper'n for mange tror jeg, det er synd :( Jasså synes du Audi er harry hmm har alderig tenkt på det sån men du er inne på no der ja. Så de to er bankranere asså ;) ;) ;) hahaha køddær. Ang råkjøring så jo der har du nok rett. Tror også imaget til Amcar er bedre utefor Norge men man må helt til USA før det tar av helt med masse unge Rod og Street bygge av alle slag. Har enda til gode og se et ordentlig Pro Touring bygge i Norge vet det er et på G i Tønsberg som blir skikeklig gjenomført og j.... dyrt. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Jeg er med i en eventuell ungdomsklubb for amcarfrelste!! Har jo en haug med amcars selv, men når jeg prater med "hardbarka" gamlegutter på treff er det et temmelig snevert syn på biler og fritidssyssler de har... Jeg har jo et par gode rod-objekter også, så en klubb hadde gjort seg:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torky Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Er amcarfrelst, men har ikke sansen for cowboyklær (vokste av meg dette i tiårsalderen) og amerikansk kultur. Biler neddynget med amerikanske flagg og ørner på treff irriterer meg egentlig.....hva har dette egentlig med bilhobbyen å gjøre? Ellers er ikke miljøet i hjemklubben min (ACC Målselv) spesielt gammelt, sirræva og amerikanskfiksert, ihvertfall ikke i forhold til det jeg observert noen plasser lenger sør i landet. Likevel kunne det skjedd mer og klubben kunne hadd en noe mer ungdommelig profil. Og de kunne alltids lært noe av Veteranbilklubben når det gjelder det sosiale. Robert: Mustang Speed Week blir ikke helt som et vanlig amcartreff. Folket i Mustangklubben er nødvendigvis ikke generelt interresert i amcars eller amerikansk kultur, det er bare en felles kjærlighet til Mustangen. Så dette miljøet er en del annerledes enn AmCar. Siter - '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen. - '68 Ford Mustang HT, hobbyen. x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet) - '76 Lada 1500S (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by Compom Jeg må si jeg fikk noe avsmak etter en viss "gassgassgass"-episode i sommer på Gardermoen...:D Helt enig der. Heldigvis tok han pause fra å drite seg ut i ny og ne , men makan til 'lavt nivå på høyt nivå' skal man lete lenge etter... Håper ikke det er slik AmCar miljøet ønsker å profilere seg. Det var tross alt veldig mange denne dagen som kom for å se på andre ting. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Må bare si at jeg er enig i veldig mye av det som er blitt sagt her! Jeg er STOR amcarentusiast og har vært det i de siste 8-10 årene. Tidlig i høst var jeg på mitt første amcartreffet siden jeg kom tilbake til norge etter noen år i usa, og jeg må innrømme at det var en nedtur. Det var tydelig at jeg hadde fortrengt hvordan disse treffene var, i løpet av de årene jeg har vært borte. Rølpete hockey-sveis-oldiser med cowboyhatt, boots, skinnvest og lisseslips, eller damer med sørstatsflagg på alle klesplagg fra innerst til ytterst - miksa med køntrimusikk og andre trailerpark-assosierende effekter er med på å fremheve det harry-stemplet som denne hobbyen desverre har. Det hadde vært et kjempepluss for hobbyen vår om disse elementene hadde blitt litt mindre påtrengende - men det blir nok ikke så enkelt. :) Vil ellers si at jeg gjerne er med om det blir aktuelt med en klubb eller noe i den dur!! Holder også på med utvikling av et nettsted for entusiaster av Amerikansk bil i norge. Dette er helt i startfasen enda, men jeg jobber med det. Driver jo da også nettstedet chevyworld som dere sikkert vet :) Vel, nok preik fra meg - må bare si at denne tråden traff rett hjem hos meg!!! :) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virvar Skrevet November 23, 2002 Rapporter Share Skrevet November 23, 2002 har flere amcar i familien men er aldri på tref i norge lenger er blitt for enssporig. alle biler har en sjarm for en eier som liker bilen som han/hun har jobbet med en stund. at amcar kalles ustyrlige og "ratlåsrally" spørs bil og oppsett som på alle biler. folk er ulike. tak og lov! Siter sier det jeg mener mener det jeg sier si din egen mening eller hold kjeft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Ja, va sier vi gutta? ungdomsklubb for amcarfrelste?? Har dødd litt denna tråden.. :( Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Var med en kamerat på den lokale Amcarklubben's ukentlige kveld i forrige uke. Gledet meg til å snakke bil en hel kveld med fri fra kone og barn! Hva ser jeg? Et klubblokale som etter mitt syn er helt topp, men med avsovnede prosjekter som tar opp all mekkeplass, samt en sytete gjeng med oldiser som vil bygge nytt klubbhus, for det får fart på rekrutteringen! Det var faktisk årsmøte den kevelden og siden jeg ikke var medlem syntes jeg det ikke var rett av meg å "synge ut", men gjett om jeg hadde lyst! Rekruttering meg i rævva. Man tekker ikke bilintersserte ved å bygge hus! En snekker-klubb hadde kanskje gjort det. Ikke en bli-klubb. Rekruttering kunne startet enkelt i 4 punkter: Pkt 1: Få hivd ut alle biler som det ikke ukentlig blir gjort noe på. Pkt 2: Begynn å flytt på møteplassene på de ukentlige møtene. Kall det garasjekvelder og medlemmer som har "noe" å vise frem for de andre, gjør det hjemme i sin garasje. Avstander bør ikke være noe problem. Det er tross alt en BIL-klubb det dreier seg om. Hvis man vergrer seg for å kjøre må man heller melde seg inn i en sykkelforening eller noe. Pkt 3: Når alle avsovnede prosjekter (noen brukte faktisk klubbens leide lokaler til vinterlagring!) er fjernet, arrangeres temakvelder som går direkte på de prosjektene som faktisk er i lokalene. Eksempel: en skal bytte motor. Medlemmene får beskjed om hva kveldens tema er, de tar med kjeledresser og bytter motoren på dugnad. De som ikke gidder kan enten la være å møte eller være sosiale i oppholdsrommet som også klubben har rett ved siden av mekkehallen. Pkt 4: BEGYNN Å BRUKE BILENE!!! Er det så vanskelig? Man rekrutterer ikke nye, unge medlemmer ved å bygge et nytt hus. Spesielt ikke når man allerede leier lokaler som går utenpå de aller fleste private mekkeplasser som finnes. Jeg identifiserer meg som en hotrodder. Å bygge hus er for snekkere. Jeg tror faktisk det er ganske gjengs for mange bil-interesserte. Og dessuten: Det ble også snakket om at hvis "mange nok" la 10.000 kr i en felles pott kunne klubben KANSKJE få nok egenkapital til å LÅNE resten for å bygge huset. Ærlig talt. For 10.000 har jeg nesten ny forstilling til rodden! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Offffffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!! Kjenner igjen symptomene her ja. Jeg er blitt spurt om å melde meg inn i "ditt"-klubb og "datt"-klubb, men takket nei. Har vært innom noen av de Amcar-klubbene i distriktet, men vil ikke akkurat si at det våknet noen "følelser" for å bli med. Syntes miljøet til tider kan bli litt for harry. Jeg vil ikke si at jeg er en typisk amcar-dude, nei. Amcar er morro, helst med litt extra power i, og ikke-originale biler som f.eks din hotrod. Det er liksom noe utenom det vanlige, ikke noe hyllevare her. Jeg klarer ikke helt å se den store sjarmen i en dønn original "ett-eller-annet-meg-her-og-der-som-er-bare-så-nyyyyydelig-å-kjøre-som-jeg-har-drømt-om-i-de-siste-30-åra"-automobil. :rolleyes: DET er ikke noe for meg. Men mange av disse er jo overlegene på komfort og utstyr, fremfor sine konkurrenter i Europa og Asia. Ikke noe tvil om det. Bare et lite eksempel: (tror det er) 60-talls Caddilac som kom med auto-dimming av fullt-lys, og cruise-controll. Hvor mange av dagens biler har detta i utstyrspakka si? Ikke mange nei. Selv 40 år etter!! Men en frisk bil med fornuftige kjøreegenskaper som kan brukes, og vil brukes :D det er dønn iorden for meg. Gjerne oxo om det er en 1932 modell.eller.noe.sånt :) Syntes en amcar skal ha en personlig stil jeg, som f.eks. Era's, som Air63's kommer til å bli, BIR's og min. Og din da HotRod. Og det er fint å se at det rekruteres til miljøet, da særlig utenom Amcar-klubbene. Men for å rekrutere, så tror jeg det må til div. arrangementer, så folk kan se hva som finnes og hva slags mennesker som driver med dette. At det oxo finnes vanlig dødelige som liker detta. Hilsen Ratata som kjører Impreza som bruksbil (uten respirator), og bruker Chevelle som leketøy på bl.a. bane om sommeren, og trives jævelig godt med det. :D :D :D Og ikke noe imot å bli møkkete på fingra, så lenge det har med bil å gjøre. ;) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Februar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2003 Originally posted by Hot Rod Var med en kamerat på den lokale Amcarklubben's ukentlige kveld i forrige uke. Gledet meg til å snakke bil en hel kveld med fri fra kone og barn! Hva ser jeg? Et klubblokale som etter mitt syn er helt topp, men med avsovnede prosjekter som tar opp all mekkeplass, samt en sytete gjeng med oldiser som vil bygge nytt klubbhus, for det får fart på rekrutteringen! Det var faktisk årsmøte den kevelden og siden jeg ikke var medlem syntes jeg det ikke var rett av meg å "synge ut", men gjett om jeg hadde lyst! Rekruttering meg i rævva. Man tekker ikke bilintersserte ved å bygge hus! En snekker-klubb hadde kanskje gjort det. Ikke en bli-klubb. Rekruttering kunne startet enkelt i 4 punkter: Pkt 1: Få hivd ut alle biler som det ikke ukentlig blir gjort noe på. Pkt 2: Begynn å flytt på møteplassene på de ukentlige møtene. Kall det garasjekvelder og medlemmer som har "noe" å vise frem for de andre, gjør det hjemme i sin garasje. Avstander bør ikke være noe problem. Det er tross alt en BIL-klubb det dreier seg om. Hvis man vergrer seg for å kjøre må man heller melde seg inn i en sykkelforening eller noe. Pkt 3: Når alle avsovnede prosjekter (noen brukte faktisk klubbens leide lokaler til vinterlagring!) er fjernet, arrangeres temakvelder som går direkte på de prosjektene som faktisk er i lokalene. Eksempel: en skal bytte motor. Medlemmene får beskjed om hva kveldens tema er, de tar med kjeledresser og bytter motoren på dugnad. De som ikke gidder kan enten la være å møte eller være sosiale i oppholdsrommet som også klubben har rett ved siden av mekkehallen. Pkt 4: BEGYNN Å BRUKE BILENE!!! Er det så vanskelig? Man rekrutterer ikke nye, unge medlemmer ved å bygge et nytt hus. Spesielt ikke når man allerede leier lokaler som går utenpå de aller fleste private mekkeplasser som finnes. Jeg identifiserer meg som en hotrodder. Å bygge hus er for snekkere. Jeg tror faktisk det er ganske gjengs for mange bil-interesserte. Og dessuten: Det ble også snakket om at hvis "mange nok" la 10.000 kr i en felles pott kunne klubben KANSKJE få nok egenkapital til å LÅNE resten for å bygge huset. Ærlig talt. For 10.000 har jeg nesten ny forstilling til rodden! Knall bra skrivi og helt enig. Jeg prøvde og engasjere meg for og få no mere intresant til og skje men blei frysi ut av gammle kara for her er det vi med orginal bil fra 50 og 60 tallet som bestemmer... Jaha etter 1 vinter med det meldte jeg meg ut av lokal klubben og inn i Amcar sentralt og eneste grunn til at jeg fortsatt er med der har med billig forsikring og gode rabatter og gjøre. Har nå engasjert meg i annen merkes klubb da jeg har en bred bilintresse og senest nå på veine av de arrangsjert chassi-seminar. Kommer til og hjelpe til med mere fremover da dette er en inkluderende klubb med et helt annet samhold og sammarbeid en jeg har finni i noen annen bil klubb. Men kommer også til og fortsette på den lille brune som skal få 99`LS1 med T56 samt litt flere skumle planer som murrer i bakhode hehe :D Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fd. busaboy Skrevet Mars 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2003 Tenkte jeg skulle fortelle en liten historie om første gang jeg var deltaker på AmCar treff, det er 7-8 år siden, og jeg var ca 20 år: Det var DEN sommeren det var bra vær i Nord Norge, en kompis av oss hadde nettopp kjøpt seg en 57 Chevy 2 dørs stolpe, med trimma 327 +++ en ordentlig Streetracer av den gamle sorten. Bilen var så tøff at alle vi mc-gutta vurderte å bytte beite. En helg det ikke var mc-treff innenfor en 100 mils radius, var det derimot AmCar treff ca 40 mil unna, så vi bestemte oss for å dra. Som alle i Nord vet legges 99% av AmCar treffa til campingplasser, slik at gamlekarra kan sove godt etter å ha danset gammeldans hele kvelden. Siden vi bestemte oss i siste liten, var det ingen ledige hytter, og hotell var uaktuelt, derfor var jeg i garasjen til bestefar, og hentet et 30 år gammel oransje hustelt. Etter å ha børstet den værste muggen av teltposen, heiv jeg den i "handlesykkelen" (den med sidevogn) og dro til bileieren med teltet. Man kan si mye om amerikanske biler, men små bagasjerom har di ikke, vi pakka teltet (på størrelse med forteltet til en stor campingvogn) og en like stor pose med stenger i bagasjerommet. Så lurte vi nedi noen soveposer, av den lille typen du har med på mc-tur, di viktigste klærne, tannbørster og fylte så på med ØL, mye ØL, faktisk så mye øl at det ikke var plass til grillen vi hadde planlagt å ta med, men engangsgriller selges jo over alt. Så var det blitt fredag, og 4 øl og dame tørste gutter fylte tanken med ekte rød bensin og ga full gass. Vi viste vi måtte ha med ØL men i ettertid burde vi vel hatt med damer også, siden ingen av oss blir særlig opphisset av 45 år gamle solariumsbrune, rullings røykende damer i dongeriskjørt. Turen til treffet gikk bra, med unntak for da en pudding i en Sierra IS, ja det er så lenge siden at de var kule enda, skulle kjøre race med oss, siden det var sofa også framme i bilen, måtte en av de i baksete hoppe fram for å klemme fast sjåføren. Siden at han ellers ville seilt frem og tilbake, men mye motor og ingen kjøreegenskaper, gjorde at Sierra gutten kjørte fra oss. Han forteller sikker enda om den gangen han kjørte ræva av den amerikaneren. Vi kom frem til treffet, men hvor skulle vi sette opp teltet, der teltene skulle stå var det utstillingsplass for alle de "feite" vanene og Malibu Stansjonsvognenen """entusiastbilene""". Vi fant oss et hjørne, og slo opp teltet etter noen øl......... Alle som har prøvd å sette opp en hustelt man ikke har satt opp før, vet hvor vanskelig det er, spør mor eller far, etter noen øl ble det ikke lettere. Vi fikk da opp teltet til slutt, etter å ha hørt ca alle passerende 40 åringer, skal dere bo i det der, det passer ikke inn her på utstillingsplassen og lignende tilrop. Etter å ha satt opp teltet, og fyrt opp engangsgrillene gikk vi en tur rundt på treffet, det var sol ute og 15-16 varmegrader, klokka var blitt rundt 22:00 på kvelden. Men hvor var gamlingene inne i hyttene sine, eller til nød på verandaen! Etter å ha konstatert at "damene" enten var 40 år eller 10 år og kledd som mødrenen sine, gikk vi tilbake til telt plassen vår. Sol, øl, burger, gutta, og Hip Hop på stereoen, dette så ut til å bli en kanon kveld. Men neida, klokken 23:01, kom formannen i den lokale klubben bort og ba oss om å skru av musikken, og dempe oss, siden mange skulle opp tidlig dagen etterpå!!! Så vi dro til byen.... der var det damer men det var ikke det som var meningen med å dra på AmCar treff. Når vi ble edru nok, ca til barne tv dagen etterpå, pakka vi sakene våre og dro hjem. Trenger vel egentli ikke fortelle at ingen av oss gutta solgte syklene våre, for å kjøpe bil, og han med bilen.... han solgte den og kjøpte seg sykkel. Har vært AmCar frelst siden jeg ble født, men egen bil, det skal jeg ha når jeg blir gammel......veldig gammel. Siter Det tok før mye plass med allt man har eid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mars 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2003 LOL Ja sånn kan det faktisk være på et Amcar-treff. Men det finnes heldigvis motsatsen til dette oxo, f.eks. Borre-treffet (nesten-rølp), og ved det derrre vannet i Svarstad..... (som jeg f*** ikke husker navnet på) Jo der var det: Roppastad-treffet. (rølp) :D Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 Originally posted by Air 63 Ja, va sier vi gutta? ungdomsklubb for amcarfrelste?? Har dødd litt denna tråden.. :( Jeg er helt med på å starte en ungdomsklubb for amcarfrelste, men ser da for meg at vi bør være en klubb tilknyttet Amcar.. Dersom det er stemning for det er jeg helt klart med, og kan godt være med på å dra i gang dette her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg