Gå til innhold

Dumpventil: Best med eller uten??

Ranger emnet


TommyTott

Anbefalte innlegg

Originally posted by AXi0N

 

Nei.. heller du som ikke får med deg skrive feil ;)....

 

Sikkert for du har begynt å henge for mye i sandvika:) stod vel ett par meter ifra deg i går... Du harald og elin.. Du må passe deg for han "gærningen" på statoil som er keen på Elin... hehe:) hvis du har hørt om han?...

 

Ble litt offtopic..

 

keep on;)

 

[off topic]

 

Er nok derfor ja.

 

Hehe... Elling... :p

går vel ikke ann og ikke få med seg den figuren der. for en idiot. (stygt å snakke sånn om tilbakestående men altså et sted går vel grensa :rolleyes: )

 

[/off topic]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mr.X

Litt aritig å sitte og lese på den her siden hvor så mange utaler seg om ting di ikke vet noe om..

 

Ken noe nevne en turbo bil uten dump med untak av diesel??

 

200sx s13 1,8t. kommer uten dump orginalt, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Litt aritig å sitte og lese på den her siden hvor så mange utaler seg om ting di ikke vet noe om..

 

Kan noe nevne en turbo bil uten dump med untak av diesel??

 

Ja det kan jeg... Starionen min har ikke dump ventil :P Edda bædda hihi

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andeeh

Hva er pop-off da? :)

 

pop-off = sikkerhetsventil

 

dump = trykk avlastingsventil

 

Tommytott:

Om han allerede kjører med atmosfærisk dump, og ikke har noen problemer med tomgang/fusking kan han bare beholde den. Det er ikke skadelig for turboen, og det har så godt som ikke noe å si på effekten.

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zlinky

 

pop-off = sikkerhetsventil

 

dump = trykk avlastingsventil

 

Tommytott:

Om han allerede kjører med atmosfærisk dump, og ikke har noen problemer med tomgang/fusking kan han bare beholde den. Det er ikke skadelig for turboen, og det har så godt som ikke noe å si på effekten.

 

Spoolup'en blir vel tregere med åpen ventil. Men i praksis så er det vel som oftest sjåføren som er "bremsa" å ikke resirk eller åpen ventil...

 

Men jeg må innrømme jeg får mere lyst til å passere de som har en dump som høres ut som den er laget av 200L oljefat :D

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår