Gå til innhold

problemer igjen!!

Ranger emnet

panelovn

Anbefalte innlegg

problem 1: Bensinpumpa mi får ikke strøm!

vet fra tidligere at den ikke nødvendigvis går med bare tenningen på men straks man vrir på starteren og motoren går rundt så bynner den å gå! hva er det som "sier ifra" om at motoren går rundt slik at pumpa får strøm? har målt at det ikke kommer strøm inn til sikringen til pumpa!

problem 2: Den jævla kjølevannslampa blinker fortsatt!

har byttet begge giverene(oppå utløpet fra toppen og på ekspansjonstanken) den lyser fra jeg starter bilen og måleren spretter rett til topps! dette selv om kjølesystemet nettopp er fyllt opp med væske!

trenger forresten en radiator hvis noen har å selge!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanntemp måleren kan oxo lyse om du har en ørliten lekkasje et sted.

Dette hendte meg, en liten sprekk i stussen som stikker ut på den ene siden av toppen. kom ikke vann ut, men luft kom inn. da blinket lampa hele tiden. kjølevannet får fortere temperatur om det ikke er trykk i systemet ditt.

lekkasje -> dårlig trykk -> høyere vanntemp = blinkende lampe!

verdt å sjekke dette iallefall, ikke sikkert følerene er dårlige!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en liten lekasje ja..

men nå har det seg slik at trykk skaper varme! jo høgere trykk, jo høgere varme! litt av grunnen til at du har kompresjon i en motor!

nå skal det sies at grunnen til at jeg trenger en ny radiator er at den jeg har nå er en passat radiator snudd på hodet for å få inn og utløpet riktig! har flyttet termotidsbryteren for at vifta skal virke men overtrykksslangen er nå i bunnen og klarer da ikke å overføre overtrykk fra toppen av radiatoren og inn i ekspansjonstanken.. den pumper heller vann inn i ekspansjonstanken og dette skaper en luftlås i toppen av radiatoren som igjen resulterer i alt for høgt trykk!

men lampa bynner å lyse med en gang motoren er startet og den klarer ikke å bli fortere varm enn nåla beveger seg oppover skalaen!!!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner hva du mener. men om det kommer inn luft så oppnås kokepunktet oxo fortere.. skal ikke si jeg har helt rett, men slik jeg tolket og forsto da jeg løste mitt problem. utrolig at jeg i det hele tatt oppdaget den lille sprekken. radiator på hode prøvde jeg og. har en dobbelvifte radiator fra audi 80. men luftenippelen blir da i bånn, så nå leiter jeg etter lengre slanger så jeg kan ha den riktige veien! 10cm større radiator og to vifter burde hjelpe en del.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by panelovn

finner fortsatt ikke ut av denne bensinpumpe greia!

er skikkelig kjipt å kjøre med en hjemmemekka bryter inne i bilen!!

masse teip og faenskap..

er det ingen som kan finne ut hvor sikring 20 får strøm fra??? noen som har bedre koplingskjema enn jeg har

er vel bra skjemar i haynes boka vel?

er du ute etter å buse mekka kan du kjøre et rele med styre strøm fra tenninga som mater bensin pumpa med strøm...

jeg og en kompis driv og pusse opp(lakke opp) at en kadett nå, den er fra starten av 80 tallet mye elektriske feil på den (mye ribba og bygd opp at) men skjemaet i haynes boka var forholdvis bra på den bilen i alle fall.. bare å følge farge koda ledniger å måle eventuelt ohme mot chassi på jordings ledninger.

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer at det er sikring nummer 5 fra venstre men den heter s20(sikring 20) i haynes boka på koplingskjemaet!

har haynes boka til golf 1 men klarer ikke å finne ut hvor den får strøm fra! neste koplingspunkt fra s20 er bare rart rett å slett.. finner ikke ut hva det er!

skjemaet du la ut på pdf her er til golf 2 og det stemte ikke overens med mitt!

klart man kan legge opp en rèle styrt krets men da vil pumpa gå med en gang man skrur på tenninga!! det gjorde den ikke fra før! da gikk den ikke før motoren begynte å dreie på seg! dvs ved innslag

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke legge ut et bilde av skjemaet ditt så kan vi alle sjekke å se hva vi finner ut... Bare husk å få med den sia hvor det står forklart hva tinga er.

1979 Vw Golf 1982 Vw Golf cl

1983 Vw Transporter (aut.) 1985 Audi 100

1986 Audi 100 cc 2003 Audi A3 (bruksbil)

-----------------------

x- 1983 Vw Golf Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider