Gå til innhold

ombygging til v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

nån som kansje kan hjelpe/komme me tips hær..

 

har en 69 mod dart,me rekkesekser...:( så har æ kommet over en 65 mod me v8,så lure æ litt på om den passe over,han som har den sa at det va en 278 cid me dårlige lager på men at han hadde en 318 som mangla topper,men at di fra 278 passa over,stemme det?

 

han sa å at det va vist ei 904 kassa på å det har jo æ å på min,går det an å bruke den æ har? ka me hjuloppheng,bærebru,bremser? passe det over eller kan æ bruke det æ har?:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....

 

jeg kan svare litt før noen andre med mer erfaring svarer ;)

69 modellen til dart kom sikkert med rekke 6, og 278 v8,318 v8 så jeg vil nok tro at motoren passer oppi bilen.... 278 toppene på den 318 vet jeg ikke om vil gå, man setter somregel på mindre topper få å få mer komperisjon.....men 278 på 318 tror jeg er litt drøyt.... på min har jeg topper fra en 289 på en 302 og har 10,5 eller 11 i komp....det er på grensa.... så 278 på 318 ville jeg tro gå dårlig...

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke girkassen fra rekkesekseren.

 

For å bygge om bilen til V8 trenger du:

 

Større bremser 10" tromler eller skiver foran med 10" tromler bak.

Bytte ut 7-1/4 bakakslingen med en 8-1/4 eller 8-3/4.

V8 travers eller motorfester fra http://www.engine-swaps.com/frames/frame_Homepage.html

V8 radiator og kraftigere fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaCuda

og her kan du lese litt om topper

http://www.slantsix.org/articles/racing-manual/heads.html

ser ut til at 273 toppene passer over på 318...

hvis ikke jeg leste feil da,litt trøtt..hehe

 

Mulig at toppen vil passe,men vil det fungere ?....jeg tenker på kompen....

 

(agurk lokket passer på syltetøyglasset lissom,men det smaker ikke så godt etterpå....) ja,jeg er trøtt :D

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

273 topper passer fint på en 318.Har gjort det et par ganger selv.Gir ca 10,5 i komp.Litt styr med vippetøyet siden 273 en har mekaniske løftere og justerbart vippetøy.Med 318 støtstenger må vippetøyet slipes for å få plass til de lange 318 støtstengene.Mulig det er bedre å bruke 318 støtstenger og 318 vippetøy.Har ikke prøvd akkurat det.273 Støtstenger og 273 vippetøy funker nok også bra siden du da får muligheten til å justere.

 

V8 Dartene har tykkere torsjonstaver en de med 6'er, men hvis du har en orginal norsksolgt bil har de ofte heavy duty 10" bremser og de tykke torsjonstavene orginalt.(Heavy duty og v8 utgavene har 5 blader bak mot 6'er bilenes 4.)

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår