Gå til innhold

Hvor mye luft skal jeg ha i dekkene mine?

magnus_primera

Anbefalte innlegg

Har kjøpt felger på shariff, de er det kast i mener verkstedene jeg har vært hos.

De mener også jeg skal ha 33pund i dekkene.

Så dro jeg til shariff og klagde på felgene, jeg hadde ikke fått kjørt med dem før jeg merket at det kastet.

De mente jeg hadde kjørt med ALT FOR LITE luft i dekkene mine, så de fyllte 40pund, det er minste kravene sa de, de skyldte på at det var derfor jeg hadde kast i felgen, pga jeg hadde kjørt med for lite luft, og dunka oppi noe, som gjorde at de ble ujevne på innsiden.

Dekkene er Falken 215\40 R Z 17.

Er det sant som shariff sier at alle lavprofil dekk skal ha minst 40pund med luft?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magnus_primera

Har kjøpt felger på shariff, de er det kast i mener verkstedene jeg har vært hos.

De mener også jeg skal ha 33pund i dekkene.

Så dro jeg til shariff og klagde på felgene, jeg hadde ikke fått kjørt med dem før jeg merket at det kastet.

De mente jeg hadde kjørt med ALT FOR LITE luft i dekkene mine, så de fyllte 40pund, det er minste kravene sa de, de skyldte på at det var derfor jeg hadde kast i felgen, pga jeg hadde kjørt med for lite luft, og dunka oppi noe, som gjorde at de ble ujevne på innsiden.

Dekkene er Falken 215\40 R Z 17.

Er det sant som shariff sier at alle lavprofil dekk skal ha minst 40pund med luft?

Tror nok det var kast i de felgene når du fikk dem, det var det i de 7,5*17 Asa jeg kjøpte der oppe:( Lurer på om de må ha vært annensorterings.. Jeg orket ikke alt styret med å reklamere på dem... 30-35 pund er temmelig passe trykk!

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mirus

Jeg handlet dekk hos shariff for litt siden og fikk de til å legge de på.

Jeg kjørte til bensinstasjonen for å sjekke trykket og det var fra 29 til 45 på hjulene....

Jeg kjører nå med ca 30 i alle.

Har samme erfaring 25-45 pund. Tror jeg fylt 32 pund i alle dekka...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

jeg har 205/45-16.

vianor her i tromsø fyllte 32 pund(2,2 bar) i alle dekk.

er dette lite eller?

skal det ikke være mere fremme siden det er mere tyngde der?

bilen virker vinglete nå. kan det være dekktrykket?

Prøv å eksperimenter med dekktrykket, det kan hjelpe! Testet litt forskjellig før jeg fant et trykk jeg følte var bra... Kjører med 34 forran og 31 bak...

Merket stor forskjell da jeg forandret til det fra 36/34, da var bilen veldig vinglete og sporet mye... Nå kan jeg kjøre i langnes-tunnelen uten at bilen sporer i det hele tatt!

Men det er verdt å merke seg at ideelt dekktrykk vil variere etter hva slags dekk du kjører med, så bare eksperimenter litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...