Gå til innhold

Dette er trimming det

Ranger emnet


Shaky

Anbefalte innlegg

Dette skal vist være en sann historie!! :eek:

 

Noen synes at bilen går for dårlig i sin originalutførelse, og trimmer motoren på forskjellige måter for å få større effekt. Men disse "gå fortere" inngrepene kommer i skyggen av en historie fra Arizona, USA - som gjør krav på å være sann.

 

Dessverre måtte denne historien settes sammen av Arizona Highway Patrol, siden "motortrimmeren" ikke overlevde testen.

 

Historien er som følger: Politiet ble tilkalt til et åsted der det virket som om det hadde skjedd en flyulykke. Hvis en skulle dømme av haugen med metallbiter nedenfor en fjellvegg var det snakk om en ulykke med et lite privatfly. Det viste seg imidlertid å være restene av en 1967 modell Chevrolet Impala. Etter en god del rettsmedisinske undersøkelser og detektivarbeid hadde politiet til slutt funnet alle delene i puslespillet.

 

Eieren av Impalaen hadde fått fatt på en rakettmotor med fast brennstoff av en type som brukes til å hjelpe tungt lastede militærfly, for eksempel av typen Hercules, til å lette på korte rullebaner. Denne rakettmotoren hadde han festet til taket på bilen og reist til en lang rett strekning på motorveien. Så fyrte han av rakettmotoren.

 

Politiet regnet ut at han gjorde dette omtrent seks kilometer fra stedet der han krasjet. Dette kunne de finne ut på grunnlag av brennmerker fra rakettmotoren på asfalten.

 

I følge US Air Force vil en slik rakettmotor få full effekt etter ca. fem sekunder, og gi Impalaen en fart på rundt 550 km/t. Rakettmotoren vil så fortsette å brenne i ytterligere 25 sekunder. Bilføreren, som på dette tidspunktet er pilot, vil oppleve G-krefter som vanligvis er forbeholdet F-16 piloter - og hadde sannsynligvis svimt av.

 

Før han svimte av hadde han imidlertid klart å holde bilen på vegen i ca. 4 kilometer, og bremset. Dette kunne politiet fastslå fordi det lå bremsedeler sammen med dekkrester og hjuloppheng på vegen. Dette hadde imidlertid ingen betydning for kjøreegenskapene til Chevrolet'en, siden den hadde "tatt av" på dette tidspunktet. Bilen fløy i ytterligere to kilometer før den traff en fjellvegg i en høyde på 40 meter og etterlot et én meter dypt krater i fjellveggen. Politiet antar at farten på dette tidspunktet var 650 km/t.

 

Dette setter skifting av kamaksler, forgasser og polering av kanaler i et visst perspektiv.........

 

PS, noen som har en slik rakettmotor liggende?:D

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter er blitt prøvd av en tulling her oppe også, fikk tak i en jato flaske fra en hercules og monterte den på lasteplanet på en pickup, kjørte nedover ringbanen. riktigtnok gikk det bedre enn med amerikaneren,..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var repotasje på discovery for noen dager siden, hvor de monterte raktetter på taket på gammle amerikanere.

 

Den historien om han som traff fjellveggen ble dratt fram også, og Arizona HighWay Patrol kunne bekrefte at dem aldri hadde hørt om den...

 

Bra beskrevet er den ja, men synd den ikke er sann.

 

 

Noen som vil prøve her i norge??

Kan ikke være så vanskeli å få tak i en startmotor til en Hercules...

Typhoon_

------------------------------------------------

Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på Mythbusters på Discovery (anbefales;)). Der hadde de hørt en myte om akkurat det, hvis jeg ikke tar heelt feil. Programmet handler om å bevise eller motbevise myter. De monterte 4 raketter på huskerikkehvilkenbil, som skulle avfyres etter hverandre.Bilen styrte de med fjernkontroll fra et helikopter. Helikopteret kunne holde litt over 200 km/h, og klarte ikke å holde følge. Programlederne syntes fortsatt farten i myten hørtes alt for høy ut.

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CesiuM_e

Jeg så på Mythbusters på Discovery (anbefales;)). Der hadde de hørt en myte om akkurat det, hvis jeg ikke tar heelt feil. Programmet handler om å bevise eller motbevise myter. De monterte 4 raketter på huskerikkehvilkenbil, som skulle avfyres etter hverandre.Bilen styrte de med fjernkontroll fra et helikopter. Helikopteret kunne holde litt over 200 km/h, og klarte ikke å holde følge. Programlederne syntes fortsatt farten i myten hørtes alt for høy ut.

 

De fant ut at det var absolutt ikke mulig å gjøre dette med så mange rakettmotorer som det er oppgitt at han brukte. Helikopteret gikk i vel 210km/t. Bilen måtte ha hatt godt over 500 for å lette (?), og det fikk den ikke. Denne historien er dermed bare bløff, og helt utdødd, ganske lei den nå tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by exuz

faen så tidig..

har lest om folk som har festet rakett motorer på biler, og gocarter, faktisk noen som hevder å få en gocart opp i 125mph med rakkett basert på propan, men dette var jo helt ekstremt..

om det var sant da..

 

Det var faktisk noen som satt rakettmotor på go kart, det ble vist på tv2 for noen årsiden, var noen fra england eller usa

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår