Gå til innhold

dette er garantert det sjukeste dere har sett

Ranger emnet

ALJ_GSi

Anbefalte innlegg

Det er mange måter å vrenge på sakene for at det skal høres bedre ut. 3000 kroner i ditt eksempel hos oss mens 6000 i Norge. Her kan du kjøpe 2 stk for samme pris og man ligger godt ann hvis noe skulle skje. Eventuelt selge den ene og beholde den andre selv som mange gjør, varen som beholdes blir mer eller mindre gratis. Man kan ikke klage på slike ting spør du meg.

Ja du ba jo om det. :-)

Ha det godt så lenge.

Originally posted by Zettie

<Du kommer med masse påstander du ikke kan stå for.>

Har ikke kommet med "påstander", kun fakta.

<Kritikk er velkomment, det er slikt vi alle lærer av men når folk kommer her og påstår noe om oss som er bløff til egen vinning, da må jeg få lov til å forsvare meg.>

Det er bra du forsvarer deg, og i mitt tilfelle er jeg privatperson og kjører verken sponset bil, er forhandler eller noe..

<likevel gir vi 2 års garanti på produktene. Det sier vel kanskje litt mer om oss da. :-)>

Tja, de fleste merkene i Norge er også omfattet av garanti-ordninger, I TILLEGG til reklamasjonsrett.

<Kan du eller andre bak her vise til et eneste tilfelle hvor vi ikke har fiksa opp i tilfeller hvor varer har gått adundras eller ikke overholdt garanti forpliktelsene vi har lovet ?>

Ingen som sier at dere ikke har fiksa opp, les hva jeg skrev fo faen.. "KAN". Dvs at skulle dere en dag finne ut at "nå gir vi faen", så er det ingen som kan gjøre noe med det.

<Garantien er gratis hos oss. I Norge betaler kunden for den.

Hvorfor skal vi gi 5 år garanti på en vare som koster halve prisen?>

Garantien i Norge er gratis sålenge brukeren selv ikke har gjort noe feil. Dekkes det av reklamasjonsretten er det gratis, reklamasjonsretten er 5 år, ergo: gjør man alt rett og utstyret er ment å vare i 5 år, så har man 5 år gratis garanti.

<Nå er det jo slik da at vi ikke er vrange så den spekulasjonen

er desverre ikke annet enn rå spekulasjon.>

Jeg har aldri ment å spekulere, jeg bare påpeker hva kunden har her i landet og hva kunden _KAN_ (jeg må visst utheve det ordet hver gang jeg bruker det heretter så du ser det) komme ut for ved å handle i utlandet.

Forøvrig har jeg jo som flere ganger nevnt ingenting i mot dere, dere har gode priser og alt sånt, og jeg angriper jo ikke dere - kun markedsføringen dere driver. Hvis dere gir samme rettighetene til kundene som norske forhandlere gjør, så er produktet (merk: HELHETEN) det samme og alle stiller likt. Hvis dere ikke gjør det, så er produktet ett annet fra de norske, og da bør ikke dere krangle si at deres produkter er billigere.

Ett eksempel:

Ting man kan se på f.eks. er jo alt fra Pioneer, ta en spiller til 3000,- hos dere som koster 6000,- i norge.. (dobbel pris, som alltid?)

Dere gir:

2 års garanti.

3000,- fordelt på 2 års garantert brukstid = 1500,- pr år garantert bruk sålenge alt er koblet korrekt.

Norsk forhandlere gir:

2 års garanti

+ norsk lov:

5 års reklamasjonsrett.

6000 fordelt på 5 år garantert brukstid = 1200,- pr år garantert bruk sålenge alt er koblet korrekt.

Konklusjon:

Fordelt på bruksår.

5 år på en megabillig-kjøpt pioneer spiller hvis man regner slavisk med garantert brukstid: 1500 x 5 = 7500,-

5 år på en norskkjøpt pioneer spiller, også slavisk brukstid:

1 x 6000 = 6000,-

Forstår du NÅ hvorfor jeg mener at reklamasjonsretten bør følges og at produktene ikke bør markedsføres som de samme?

Siterer meg selv igjen:

Hvis dere gir samme rettighetene til kundene som norske forhandlere gjør, så er produktet (merk: HELHETEN) det samme og alle stiller likt. Hvis dere ikke gjør det, så er produktet ett annet fra de norske, og da bør ikke dere krangle si at deres produkter er billigere.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

UFF! er så lei disse selgerne på forumet.. Greit nok.. Neste gang jeg skal handle bilstereo blir det hos megabillig, meen.. Skjønner fortsatt ikke helt det greiene m moms og sånt..

Det jeg er lei er alle disse private som selger, eks:

-----------------------------------------

BF.net Bruker:

Topic: Valg av basser?

Post: Jeg lurte på åssen basser jeg skal kjøpe meg, vil ha JBL, den værste bassern dems..

Selger 1:

Post: Jeg har "en enda bedre" en, "Dasdgat 1100".. Du kan få den for 1000kr..

Selger 2:

Post: Men jeg har "Dasdgat 1200", som er mye bedre enn "Dasdgat 1100".. .. Du kan få den for 900kr..

-----------------------------------------

Feks, fyren lurer på JBL! ikke "Dasdgat" og lurer heller ikke på tilbud, TIPS om jbl bassere.. DET er jeg lei.. Nytter ikke å spørre om tips til valg av bilstereo før alle selgerne blir kåte.. Da finner man aldri ut av hvem som er best..

EKS:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=47330

Er jo BARE selgere som svarer!!???! ....

:rolleyes:

MeSs

*lei*

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sfh

er jo litt logisk at det er bare selgere som svarer.....de vet jo prisen og kvaliteteten best :rolleyes:

mvh :D

En selger kan jo si mye rart han bare han får solgt noe.. At selgere vet prisen best er ok men kvaliteten..? Er ikke så lenge siden en selger som liker go lyd selv skulle ha meg til å kjøpe en sub som han hadde tro på, den sto på gulvet sprengt 2 uker etterpå..

De beste svarene å få på sånne tråder er fra private som har prøvd ut ting selv syns jeg.

mvh

larson

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sfh

er jo litt logisk at det er bare selgere som svarer.....de vet jo prisen og kvaliteteten best :rolleyes:

mvh :D

ja! :rolleyes: spes når alle har forskjellige produkter.. ;) :op Greit nok, selgerne her er sikkert ærlige.. men.. selgere er ikke akkurat kjent for å være ærlige.. gjør hva som helst for å få solgt produkter..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha giddet å lest igjennom hele dennet tråden så kommenterer jeg litt.

Når jeg handler bilstereo trenger jeg ikke råd og tips, jeg skal ha et produkt. (Mange av rådene/tipsene man får er jo heller ikke så gode når man spør selgere......)

En annen ting når det gjelder megabillig.com, vist jeg ikke skulle få produktene jeg kjøper hos dem, kan du tro det ville blitt postet på omtrent alle forum som hadde med stereo/hifi/bil..... Skulle de ikke følge opp reklamasjoner ville det samme skjedd......

Før jeg bestillte hos dem sjekket jeg da også opp i deres rykte. Frykter ikke at produktet ikke kommer, eller at det ikke har samme kvalitet som forventet.

Vist det hadde vært problem med dem tror jeg det hadde kommet frem i klartekst av kunder, ikke bare kritikk fra andre leverandører.

Er det ikke bra med litt konkurranse, for oss forbrukere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MB300CE

Uten å ha giddet å lest igjennom hele dennet tråden.

Det burde du vel strengt tatt gjøre for å vite hva man diskuterer?

En annen ting når det gjelder megabillig.com, vist jeg ikke skulle få produktene jeg kjøper hos dem, kan du tro det ville blitt postet på omtrent alle forum som hadde med stereo/hifi/bil..... Skulle de ikke følge opp reklamasjoner ville det samme skjedd......

Gøy. Hadde du lest hele tråden samt garantibetingelsene osv hadde du sett at dem ikke tar reklamasjoner, kun garanti i to år. Norske forhandlere er forpliktet til å reparere varen gratis første fem årene såfremt det ikke er brukerfeil eller produktet er ment å vare mindre enn fem år. (bilstereo ER ment å vare mer, derfor er fem år relevant).

Vist det hadde vært problem med dem tror jeg det hadde kommet frem i klartekst av kunder, ikke bare kritikk fra andre leverandører.

Diskusjonen går ikke på dette, diskusjonen går på kundens rettigheter og produkter som blir hevdet å være de samme som norske forhandlere selger, selv om det ikke er det. Fysiske produktet har ikke vært diskutert, kun alt rundt det fysiske, f.eks. garantien (og reklamasjonsretten som ikke gjelder for firma i utlandet). Les hele tråden og svare på nytt?

Er det ikke bra med litt konkurranse, for oss forbrukere.....

Konkurransen har vi ikke klagd på, den bør bare skje på like premisser mellom forhandlerne. Ett produkt med to års garanti ER IKKE DET SAMME som ett produkt med to års garanti SAMT fem års reklamasjonsrett.

Megabillig ER seriøse, der har jeg aldri sagt annet heller, dem overholder garantiene osv, men dem har ingen plikt å overholde reklamasjonsretten som i Norge er fem år.

Hadde jeg skulle kjøpt en JBL Crown (som diskusjonen her startet med) ville jeg hatt de 5 årene med reklamasjonsrett og heller betalt for det enn å få ett tilbud fra megabillig som "skal konkurrere" med ett norsk tilbud og som egentlig bare gir meg som kunde 2 år med garanti.

Megabillig påstår dette er samme tilbudet som det norsk forhandlere kom med,

MEN

Produktet er IKKE det samme:

Norsk tilbud: Crown + 2 år garanti + 5 år reklamasjonsrett

Megabillig: Crown + 2 år garanti

ERGO bør ikke disse tilbudene forveksles for å være for samme produktet. (og ja, ett produkt er IKKE cd-spilleren, forsterkeren eller subbene du får, produkt = helhet, produktet er ALT du får med.)

Produkt:

Ett produkt er den totale summen av alle elementene som inngår.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider