Gå til innhold

"rart" gasspådrag

Ranger emnet


chr1z

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått fiksa fuskinga så har det nå dukket opp en ny ting:D

 

Litt vanskelig å forklare, men skal prøve.

 

Når jeg øker gassen jevnt for å komme opp i fart litt fort, så øker turtallet, men først etter en liten stund så kommer aksen og den øker jevnt i takt med turtallet. Akkurat som om den "slurer" i starten. Som at du hører turtallet stiger, men at bilen ikke drar før noen sekunder etterpå. Akkurat som om clutchen henger på eller noe :)

 

I samme sleng så har 4 giret slått seg litt vrang iblant og kan være vanskelig å få i. Dette har aldri vært et problem før.

 

Dette er vel tegn på at clutchen er slitt?! Og hva må eventuelt byttes ut for at dette skal bedre seg?

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

hva er egentlig vitsen med disse idiotiske svarene cluste one? viss du ikke har noe å si som er behjelpelig så hold heller brød boksen lukket.

 

Så sant så sant :eek:

 

Men litt svinn må en vel regne med. Får høre med noen kompiser jeg da, så finner vi sikkert ut hva det er:op

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

hva er egentlig vitsen med disse idiotiske svarene cluste one? viss du ikke har noe å si som er behjelpelig så hold heller brød boksen lukket.

 

Sorry Mac, men når en clutch tar langt ute er det fordi at den er SLITT.

 

Du behøver strengt tatt ikke å bytte clutchen før den begynner å slure. Av økonomiske grunner for eksempel.

 

Den greieste måten å finne ut om clutchen slurer er å sette bilen i det høyeste giret. Dra til brekket og slippe koplingen.

 

Da kan det skje to ting:

-Bilen kveles siden clutchen IKKE slurer

-Clutchen slurer og bilen kveles ikke

 

Dersom du synes at svaret mitt var idiotisk formulert så kan jeg forsøke å forklare det fra en annen synsvinkel neste gang.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

hadde akkurat det samme da jeg brukte orginalt luftfilter..

etter jeg monterte green-konfilter ble alt borte..

 

Så det hjalp? Mente du samme som jeg hadde? hehe;)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår