Mazdaman Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Er det noen som har erfaring med motor bytte fra 1600 turbo til gtr motor i bf karosseriet. Er det mye som må gjøres for å få det til å passe sammen med bla gearkasse+++ Siter Nå lykkelig eier av hus og en rusten Volvo 745 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAZDA GT-R Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Hvis det går å bruke kassa fra en 1600 turbo, så tror jeg den i hvertfall får et kort liv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdaman Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Ja det tror egentelig jeg også, men det hadde vært kult å prøvd. Tør ikke å begi meg ut på det før jeg vet om det kan gå eller ikke, ingen som vet??? Siter Nå lykkelig eier av hus og en rusten Volvo 745 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Hei. B6 (1,6) motor og BP (1,8) har samme boltmønster mot kasse. Motorfestet må sveises i karross ved regreim. Motor er ikke såå mye lengre, men skal BP kasse inn, blir det fryktelig smalt mellom rammevangene (de må sveises om). Drivaksler må bygges til forhjulene. Alt i alt så gadd jeg ikke å gjøre det. B6 motoren går jo som ett skudd når den er iorden. Men om de er vanskelige å få tak i, så hadde jeg vel gjort det hvis jeg hadde hatt en BF med rast motor. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg