Gå til innhold

Sam:Prosjekt: VW Golf 1988 1.6l

Ranger emnet

sam

Anbefalte innlegg

Da ble det endelig egen bil på meg også, ja. Har eid bilen i akkurat ei uke nå og er strålende fornøyd med kuppet mitt.

Betalte 8000,- for en VW Golf 1988 1.6l som har gått 218 000km, nesten ikke rust (bare litt overflaterust over hjulbuene, litt på bakdøra etc, som jeg skal pusse ned så snart det blir litt opphold her i nord), interiøret er så og si nytt i utseende, bare et lite hull i førersetet mellom beina og et litt større hull i kanten av setet mot døra, litt småfiks inni bilen som f.eks. vifteregulatoren fungerer kun på 0 og 3, men han hadde kjøpt delen som skulle fikse det.

Ellers kan man jo nevne at registeret er gåen, men det var jeg klar over før kjøp og han hadde vært på verksted (Normotor) og fått pris for reparasjon av dette (2500,-), som da viste seg å være galt da det kom på 1800,- når jeg bestilte time. Dette er inkl. mva.

Veiavgiften for 2005 var til og med betalt og bilen er EU godkjent 01.04.

Modifikasjoner til nå:

- Satt på MAXI 51 Sluttdemper med to enderør. Ble litt feil gjort da vi ikke hadde nok eksosrør til å fjerne begge pottene under bilen, men dette skal nok ordnes senere.

Sitter ikke på den største pengesekken i verden da jeg er sultende skoleelev og stipendet ble forsinket av en idiotisk grunn, så dette prosjektet blir nok å ta litt tid.

Lurer litt på hva jeg kan gjøre for å få litt mer hester på denne maskinen, uten å måtte betale 2x det jeg betalte for bilen. Er jo som kjent bare 75hk originalt, og hele bilen var så og si original når jeg kjøpte den.

Liste over planlagte modifikasjoner kommer senere.

Bilder får komme senere da jeg fikk denne kjedelige adressen i skrivende øyeblikk:

Thank you for your interest in joining Photobucket Image Hosting and Online Photo Albums.

Because of the overwhelming response for our free accounts,

new users may register between 10am-2pm and 10pm-2am mst.

The current time is 2:05 pm mst

Takk for denne gang og håper på endel hjelp herfra til dette prosjektet :)

Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07

Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

er jo ikke akkurat SÅ mye å gjøre for å få bedre effekt..vil bare koste mer enn det smaker.Men som de andre kommer til å si..kjøp en GTi ellerno..

Jeg sier derimot..gå for et K&N filter..og bruk penga på å få bilen i stand først..så går du for å få den FIN...

Penger som er hindringen, vet du. Er ikke mye hester jeg ber om, men 20-25 eller noe lignende. Hvor mye får man med et K&N filter og hva koster slikt?

Venter bare på at verkstedtimen min skal dukke opp på kalenderen, så blir bilen i meget pen stand, motormessig.

Å få den fin er jo egentlig en smal sak; senke, sette på pene felger og få vekk rusten. Men det blir ikke å skje før vintersesongen starter da jeg må kjøpe nye vinterdekk likevel.

Når det er gjort kan jeg jo begynne å style den litt utvendig (bytte fanger, lakke leppe, monovisker, sveiset bakluke, etc.)

I mellomtiden blir det mest småpjusk innvendig som f.eks. lakke litt på dashbord, holde den ren og pen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bilder av bilen ?

Ser du ønsker å øke effekten, hva med å prøve å bytte forgasseren ? Får sikkert tak i noe brukt billig noe som du sikkert kan overhale selv ?

Tror forresten jeg har noe stash liggende i tromsø til mk2 golf... Jettafront, lister, dørhåndtak osv. fra min første golf som var en mk2 1,6... Er jo fra tromsø og er der titt og ofte.. Kan jo se etter..

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du noengang skal ned på sørlandet, så har jeg en gti8v 1,8 motor med komplett forstilling med ventilerte bremser om en femtrinns kasse til rett over 3000 tilsammen til deg :) Bare sett en litt grom forgasser på gti en i stedet for innsprøytningen, så snakker vi om sånn ca 95-100 hester.. Men er jo litt i pris med frakt fra kr.sand til tromsø da :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene som jeg lovde å laste opp (dette er rett etter kjøp, nesten. Den er ikke vasket, alt av klistremerker er allerede tatt av og hodestøttene bak er tatt av):

92de1c76.jpg

e5d5c981.jpg

e081f7df.jpg

bf09066a.jpg

22d106aa.jpg

8e770576.jpg

Skal ta nye bilder etter neste vask. Forhåpentligvis har jeg fått ordnet litt interiør også til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sam

Bildene som jeg lovde å laste opp (dette er rett etter kjøp, nesten. Den er ikke vasket, alt av klistremerker er allerede tatt av og hodestøttene bak er tatt av):

Skal ta nye bilder etter neste vask. Forhåpentligvis har jeg fått ordnet litt interiør også til da :)

Ser jo helt grei ut... Mitt forslag er; Putt tilbake nakkestøttene bak, senk bilen mye!, hiv på andre fangere og en emblemfri grill...

Koster ikke så mye og gjør underverker.. Felger er og sikkert lett å finne brukt.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Phantom

Ser du ønsker å øke effekten, hva med å prøve å bytte forgasseren ? Får sikkert tak i noe brukt billig noe som du sikkert kan overhale selv ?

Tror forresten jeg har noe stash liggende i tromsø til mk2 golf... Jettafront, lister, dørhåndtak osv. fra min første golf som var en mk2 1,6... Er jo fra tromsø og er der titt og ofte.. Kan jo se etter..

Mye gamp får man ved å bytte forgasser? Normalt sett.

Har du bilder av ustyret du har i tromsø? Trenger ikke være bilder av akkurat ditt, så lenge det ligner på bildene du fisker frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sam

Mye gamp får man ved å bytte forgasser? Normalt sett.

Har du bilder av ustyret du har i tromsø? Trenger ikke være bilder av akkurat ditt, så lenge det ligner på bildene du fisker frem ;)

Oof.. to vanskelige spm det der...

Angående forgasseren så kommer det vel ann på hva du bytter til da..

Og hva jeg har liggende i tromsø tør jeg ikke å svare på før jeg går i garagen der å ser litt.... Har jo noe liggende til mk2 golf her i stavanger og da.. Har et mk3 gti interiør, stab stag, stereoen min selges fortsatt samt en haug mer med stash som skal vekk.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo helt grei ut... Mitt forslag er; Putt tilbake nakkestøttene bak, senk bilen mye!, hiv på andre fangere og en emblemfri grill...

Koster ikke så mye og gjør underverker.. Felger er og sikkert lett å finne brukt.

Får se hva jeg gjør angående nakkestøttene.. er jo litt lurt å ha de om man har folk i baksetet.

Senking kommer når jeg bytter felger. Ser jo bare enda teitere ut med originalfelger og megasenking, imho.

'90 fangere eller andre fangere kommer senere :) Har sett en felg jeg likte ekstremt godt på Normotor i Tromsø som heter Volkswagen Five (7,5x16 ET 35 Del nr 810 456) - tror den kostet 1500,- ca. per felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oof.. to vanskelige spm det der...

Angående forgasseren så kommer det vel ann på hva du bytter til da..

Og hva jeg har liggende i tromsø tør jeg ikke å svare på før jeg går i garagen der å ser litt.... Har jo noe liggende til mk2 golf her i stavanger og da.. Har et mk3 gti interiør, stab stag, stereoen min selges fortsatt samt en haug mer med stash som skal vekk.

Hvor står denne garasjen egentlig? Bare lurer, skal ikke bryte meg inn eller noe slikt, hehe.

Hvordan stereo er det? Bilder, specs, pris? Har ikke tilfeldigvis servo, sentrallås eller el. vinduer?

Bilde av felgen:

a1ed8d77.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider