Gå til innhold

Sam:Prosjekt: VW Golf 1988 1.6l

Ranger emnet

sam

Anbefalte innlegg

Originally posted by Phantom

Hva er galt med eksosrøret ? kan muligens hjelpe deg med det om jeg kommer..

Tja.. den ene originale potta står enda på (manglet eksosrør til å kappe den vekk), den er for langt nede (manglet riktig feste så vi tok det vi hadde) og jeg vil ha to dual-potter; en på hver side av bilen :p

Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07

Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by sam

Tja.. den ene originale potta står enda på (manglet eksosrør til å kappe den vekk), den er for langt nede (manglet riktig feste så vi tok det vi hadde) og jeg vil ha to dual-potter; en på hver side av bilen :p

Oi, ett eksosrør på hver side koster mucho kronos..

Har ett stabstag som passer bilen din til salgs... Gult... Omp... Ubrukt.. Kan få det får 700,- så dekker det jo litt av reisen til tromsø. Kjøper du det kommer jeg garantert=)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ett eksosrør på hver side koster mucho kronos..

Har ett stabstag som passer bilen din til salgs... Gult... Omp... Ubrukt.. Kan få det får 700,- så dekker det jo litt av reisen til tromsø. Kjøper du det kommer jeg garantert=)

Neeeeei, er det så dyrt da? Eksosrørforgreiner og ei til potte av samme type som den jeg har nå (800,- eller noe slikt jeg betalte)

Om du kan fortelle meg hva et stabstag er for noe og hva det hjelper med så kan vi jo snakkes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sam

Neeeeei, er det så dyrt da? Eksosrørforgreiner og ei til potte av samme type som den jeg har nå (800,- eller noe slikt jeg betalte)

Om du kan fortelle meg hva et stabstag er for noe og hva det hjelper med så kan vi jo snakkes :P

Stabilisator stag til å ha på dempertårnene.. Ser fancy ut... Går fra ene dempertårnet til det andre. Stiver av bilen sånn veldig kort forklart. Er lokalisert i motorrommet. Søk på stab stag på google.. Finner masse om det der.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autospar.no/znet_suspension_21002.jpg

Der har du ett... Kosta 799,- det... Men det er vel av ukjent produsent.. Mitt er nytt og fint det og.. Og fra OMP som lager bra saker.

Aha. Vi får se :D

Mye å bruke pengene på akkurat nå.. vil gjerne få kastet ut den skitne cd-spilleren som står i nå og sette inn en pen spiller med mp3-avspilling. Er møkk lei 324907 cd'er som slenger i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bestilt cd-spiller, gearkule (den med blå ring) og pedaler.

Takk til Silje for gearkula og kompiser/venninner for pedalene - bursdag eier. :)

Kula og pedalene skal komme på tirsdag, stereoen blir sendt fra Oslo i morgen. Så håper jeg at jeg får pakken min fra dioder.dk fort som faen :D

Har forsåvidt en radio-greie med cd-skifter (10 stk) til salgs. Displayet er ødelagt, men spilleren fungerer. Stygg som faen, da. Høystbydende?

8e770576.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var MOMO Sphear Alu gearkule montert.. Pedalene er det verre med. Orker ikke begynne med de nå da det er rimelig mørkt ute og lommelykt her i huset er som vann i sahara.

Ang. pedalene: skal man altså bore to/tre hull i de originale og legge de nye over? Stålbor = seier?

Skal ta litt bilder i morgen når det er lyst ute og jeg har vasket bilen innvendig - kanskje til og med lakket litt bedre interiør.

Noen som kan sveise i Tromsø-området? Dvs. Tromsø kommune + 10-15 mil. Kan kjøre ei stripe for å få sveiset diverse greier. Skulle gjerne hatt sveiset bakluke, dører/skjermer (liste-faenskapen) og kanskje litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sam

Da var MOMO Sphear Alu gearkule montert.. Pedalene er det verre med. Orker ikke begynne med de nå da det er rimelig mørkt ute og lommelykt her i huset er som vann i sahara.

Ang. pedalene: skal man altså bore to/tre hull i de originale og legge de nye over? Stålbor = seier?

Skal ta litt bilder i morgen når det er lyst ute og jeg har vasket bilen innvendig - kanskje til og med lakket litt bedre interiør.

Noen som kan sveise i Tromsø-området? Dvs. Tromsø kommune + 10-15 mil. Kan kjøre ei stripe for å få sveiset diverse greier. Skulle gjerne hatt sveiset bakluke, dører/skjermer (liste-faenskapen) og kanskje litt mer.

Hvilken sveising er det snakk om ? Og, har du tilgang på sveiseutstyr ? Skal ikke skryte på meg at jeg er verdensmester i sveising, men har sveiset før og kan gjøre et hederlig forsøk ;)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sveising er det snakk om ? Og, har du tilgang på sveiseutstyr ? Skal ikke skryte på meg at jeg er verdensmester i sveising, men har sveiset før og kan gjøre et hederlig forsøk ;)

Tja, sveise hullene etter plastpluggene som holder listene på plass. Hører rykter om at det er hull både på skjermer og dører. Så var det vindusvisker bak som skal til helvete, vindusviskere foran som skal byttes med monovisker (neppe med det første da driten koster 2.5k... :p), er stort sett bare sånne småting. Store ting har jeg en onkel i bodø for :D Men da må jeg nesten ha litt mer enn bare ei helg der nede.

Har ikke tilgang på sveiseutstyr som jeg vet om.. tviler i grunn. Hva skjer med tromsøturen din forresten? Må nesten si at det ser dårlig ut på økonomien angående stabstaget ditt :/

Bare du som orker skrive noe i tråden min virker det som :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sam

Tja, sveise hullene etter plastpluggene som holder listene på plass. Hører rykter om at det er hull både på skjermer og dører. Så var det vindusvisker bak som skal til helvete, vindusviskere foran som skal byttes med monovisker (neppe med det første da driten koster 2.5k... :p), er stort sett bare sånne småting. Store ting har jeg en onkel i bodø for :D Men da må jeg nesten ha litt mer enn bare ei helg der nede.

Har ikke tilgang på sveiseutstyr som jeg vet om.. tviler i grunn. Hva skjer med tromsøturen din forresten? Må nesten si at det ser dårlig ut på økonomien angående stabstaget ditt :/

Bare du som orker skrive noe i tråden min virker det som :p

Monoviskeren lager du fint selv.. Bare søk kjapt på nettet så finner du nok en enkel "bruksanvisning" for å lage mono-visker. Kjiperen er jo at du ikke får papirer på det, men men...

Må se ann økonomien min selv på om jeg kommer til tromsø... Skal jo hellakkere bilen, betale regninger samt at jeg har kjæresten min i trondhjem som ønsker besøk så ofte som mulig.

Men må jo innom tromsø om ikke så lenge.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monoviskeren lager du fint selv.. Bare søk kjapt på nettet så finner du nok en enkel "bruksanvisning" for å lage mono-visker. Kjiperen er jo at du ikke får papirer på det, men men...

Må se ann økonomien min selv på om jeg kommer til tromsø... Skal jo hellakkere bilen, betale regninger samt at jeg har kjæresten min i trondhjem som ønsker besøk så ofte som mulig.

Men må jo innom tromsø om ikke så lenge.

Angående papirer.. hva er det man trenger papirer på? Hva er det man trenger godkjennelse på etc? Kan visstnok ikke bare herje villmann med kjerra.. :/

Uansett må jeg få sveiset litt før monovisker kan installeres vil jeg tro.

Må jo ta kjæresten hjem til'a mor! :D Du kan ikke ta en telefon til foreldrene dine og høre om de kan sjekke i garasjen hva slags deler som ligger der? Du trenger jo strengt tatt ikke være hjemme for at jeg skal komme å "rydde" ;)

Driver å glor meg rundt etter jobb for tiden i tillegg til skole, så forhåpentligvis blir det vel noe av det i ikke så altfor fjern fremtid. Da blir det vel litt grunker å kaste på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sam

Angående papirer.. hva er det man trenger papirer på? Hva er det man trenger godkjennelse på etc? Kan visstnok ikke bare herje villmann med kjerra.. :/

Uansett må jeg få sveiset litt før monovisker kan installeres vil jeg tro.

Må jo ta kjæresten hjem til'a mor! :D Du kan ikke ta en telefon til foreldrene dine og høre om de kan sjekke i garasjen hva slags deler som ligger der? Du trenger jo strengt tatt ikke være hjemme for at jeg skal komme å "rydde" ;)

Driver å glor meg rundt etter jobb for tiden i tillegg til skole, så forhåpentligvis blir det vel noe av det i ikke så altfor fjern fremtid. Da blir det vel litt grunker å kaste på bilen.

Hva man trenger papirer på ? Tjah, fasitsvaret er ALT, men det kommer vel mest ann på hvem du møter på...

Etter det jeg ser så er ikke det å mekke monovisker noen heksekunst; http://home.online.no/~kseland/s_wiper.htm

Angående delene så tror jeg nok ikke mine foreldre har en fjerneste aning om hvor jeg har bildelene mine liggende..

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tatt noen bilder i dag pga. jeg fikk ikke tid til interiørvask :P Fant ut at å pusse alle delene jeg lakket så jævlig stygge var for mye pes, så jeg skal stikke på høggern i morgen og se hva de skal ha for de delene jeg trenger. Kan jo ikke være allverden...

Enda ikke fått montert pedalene da stålbor ikke var å oppdrive. Får ta det senere.

Bestilte Trendy spray Aluminium Effect, 400 ml fra Mobilsentrum.. forventet leveringstid: 9 dager. For en sprayboks.. det er kvalitet det.

Ellers.. forventer å få cd-spilleren i morgen, kanskje pakken fra dioder.dk om jeg er heldig, så da blir det vel litt lek :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider