Gå til innhold

Galant vs Corolla..

Jafo

Anbefalte innlegg

Jaja, første bulk siden '89... enda godt at hengerfestet tok av for mesteparten av smellen..

Kjørte i kø på Ring 3 på vei hjem i går, gikk ikke så fort, (10-20 kmt) plutselig stoppet køen :o og jeg var litt uoppmerksom slik at det ble en bråbrems.. Jeg klarte å stoppe med minde enn 20 cm margin til han foran, tittet i speilet og rakk akkurat å se han kom.. Han smalt i med en negativ margin på mindre enn 20 cm... ble heldigvis ikke dyttet inn i bilen foran..

Skader?, tja værste som skjedde på min var at lykta hans knuste, og restene av den skar seg inn i fangeren. :(

bortsett fra det hadde det så og si holdt med en polering..

image_00133.jpg

Vanskelig å se noe med det j****a mobilkameraet, men panseret hans gikk akkurat over fangeren (subbet borti, så vidt synlig) og bøyde seg litt mot bakluka.. ser så og si intet på selve luka) :

image_00135.jpg

Her, hadde det ikke vært for dette så hadde fangeren klart seg.. Den knuste lykta hans skar seg inn i fangeren:

image_00137.jpg

Corollan derimot...Bøyd panser, kust lykt, knust grill, bøyd bjelke, hull i fangeren etter hengerfestet..

image_00127.jpg

image_00128.jpg

image_00129.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som det blei dyrere for han med corrolaen da.

Jeg klarte ikke å se noen skader på fangeren din på de bildene.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke sant.. Hengerfeste kan være ganske greit.. spørs om Corolla-eieren er enig..

på det nederste fangerbildet, ser du en "strek" litt på skrå til høyre i bildet, der traff lykta hans (som kuste mot fangeren min) med ta restene av glass, som en kniv innover.. har ikke sjekket om han kom helt igjennom..

fangeren kan jo lakkes, men noen som vet om den chrome-lista kan byttes? (som også ble litt rufsete..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,synd med krasæjen Jan Erik =/

Har faktisk ei chrome list til overs.... Som ikke er så ille, kommer fra en uskadet bakfanger, og den sitter som kjent bare fast med dobbeltsidig teip... Tenkte meg 100kr for den eller noe, den er jo strøken... =) Send meg pm hvis du er intr.

PS: Fikk brytern i dag, så meget bra ut =) Takk !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengerfeste kan være kjekt å ha det:p Fikk en merce trett inn i bilen bakfra! Litt heftigere enn deg, men hadde det ikke vært for hengerfestet hadde ikke jeg vært like frisk:D

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store kostnader på tilsynelatende beskjeden skade, ja. Han som ehm.. tok meg bakfra for 7-8 år siden "bommet" på hengerfestet og traff hjørnet på førersiden. Galanten var greit kjørbar etterpå, og baklyset var uskadet. 35 000,- måtte motpartens forsikringsselskap ut med. Ville sikkert blitt 40 000,- nå.

"Billig" å reparere skade etter (mindre) kollisjon med hengerfestet altså, men jeg er allikevel glad for at ingen har truffet det: Faren for nakkesleng er vel betydelig større med hengerfeste? Bilens deformasjonssone/ kollisjonsdempingsegenskaper nærmest bortfaller vel ?

Jeg var "heldig" og fikk byttet tidligere bulkete bakplate i ny og nylakkert. Ny fanger i stedet for en med småskrammer osv. Din ser jo så fin ut at det ikke er så mange plusser å glede seg over?

Håper nakken din er OK (eller som før, da....)

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by v|ncenT^

Hei,synd med krasæjen Jan Erik =/

Har faktisk ei chrome list til overs.... Som ikke er så ille, kommer fra en uskadet bakfanger, og den sitter som kjent bare fast med dobbeltsidig teip... Tenkte meg 100kr for den eller noe, den er jo strøken... =) Send meg pm hvis du er intr.

PS: Fikk brytern i dag, så meget bra ut =) Takk !

men passer den Chromelista på Dynamic-4 fangeren?

bra den var bra, den bryteren.. vi får finne ut hvordan lista passer, så kan vi finne ut hvilken vei pengene skal gå ;)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Skulle ikke være noe fare med at den chrome lista ikke skal passe, den passet på dynamic4 bakfangern min værtfall =) Testa mot den som satt der orginalt ! =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider