Gå til innhold

turbo eller kompressor!?

Ranger emnet


KaiFred

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Originally posted by Bmw345

Send meg toppen så skal jeg få den portet... 5000kr.

 

Så blir den like åpen som en fullvoksen hann-neger...

 

hehe

 

neste steg for meg er porting av topp, utviding av throttlebody, ny kam, 4-1 headers.

 

da går det fra 220 til 275, uten endring av ladetrykk, ganske friskt egentlig :) koster litt da :o

 

så burde vel bremser oppgraderes med tanke på at bilen originalt har 163HK ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Send meg toppen så skal jeg få den portet... 5000kr.

 

Så blir den like åpen som en fullvoksen hann-neger...

 

Stort høl er ikke porting....det er bare å ødelegge karakteren og effektkurven på en motor det... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Stort høl er ikke porting....det er bare å ødelegge karakteren og effektkurven på en motor det... ;)

Nemlig. Dr. Ernie er den eneste jeg ville stolt på til å bearbeide min topp iallefall, koste hva det koste vil. Og så er det jo så flott å kunne skryte "mine kamakslar er customdesignat av Dr. Ernie. Sjelv inte jag vet spesifikasjonene på dom." Vi leste vel alle i bilsport om prosjekt Muppen? Det var ikke akkurat "plass-til-en-tyvepakning-inni-dær"-portinga som virket best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Vi leste vel alle i bilsport om prosjekt Muppen? Det var ikke akkurat "plass-til-en-tyvepakning-inni-dær"-portinga som virket best.

 

Det var standard-kanalen som funka best,i henhold til gasshastighet vs flow...alt som var av "porting" var å fjerne støpeskjegg...resten lå i setesvinklene til ventilsetet og "chamfering" av ventilene...that's it.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår