Gå til innhold

turbo barnet mitt :)


eGtTurbo

Anbefalte innlegg

nå har jeg bestemt meg for å fjerne bilen fra autodb og heller bygge litt mer på den.. Stordysene ligger på rommet, gti-r stemplene er i posten og motoren er fra før av overhalet :) .. Nå starter jakten på en T3 turbo som klarer å gi stabilt 0.7-0.8 bar.

 

Målet er å få 250 hk på hjulene, med først og fremst skikkelig holdbart.

 

Under spyling av stemplene er ikke nødvendig ifølge profilerte Nissan tuning selskaper.

 

Slik det er nå lader jeg 0.5, men mister endel trykk etterhvert som turtallet stiger. Håper på å fikse det med en større turbo. Håper også å få has på en større intercooler med høvelig passform.

 

Så 0.7-0.8 i kombinasjon med en frisk motor, Green filter, svendsen eksos, 2 stk HKS kammer og Greddy datasprut burde flytte bilen bra...

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at den mister ladetrykk på turtall kan ha noe å gjøre med grenrøret ditt..Har man kort grenrør får man fort ladetrykk men det minker på turtall,og har man lengre grenrør får man ladetrykk litt senere men det holder seg stabilt på høyere turtall..Kan høres litt merkelig ut men fikk vite det har om dagen faktisk av en som sveiser grenrør for KRB..

Hva slags turbo kjører du med??

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du hørt at du ikke trenger underspyling av stempler? Da jeg kjøpte stemplene mine så la jeg merke til at stemplene har to hull under. Det ene hullet er i linje med der spylerdysen står. Så etter min konklusjon så skal oljen spyles inn i stempelet for kjøling. Derfor tok jeg ikke sjansen på og sette i stemplene uten dysene. selvfølgelig så går det greit og sette i stemplene uten dysene men det setter begrensninger på hvor høyt trykk du kan ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Tengseldal på TRS som har bygg flere syyyyyke biler sier at med 0.7-0.8 bar kan ikke han se poenget med underspyling. SR20DET motoren er jo en motor som er bygd på tanke med laaangt mer trykk enn 0.7 .. Men hvis det ikke var MASSE jobb å bygge underspyling så kan jeg jo alltids gjøre det mens jeg er i gang.

 

Hva måtte du gjøre for å lage underspyling? Bilder?

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye jobb men blokka må sendes til ett motorverksted som driver med boring,honing osv. Hvis du stikker innom ett nissan verksted og tar en titt i s14 boka så ser du hvor dysene skal sitte. Jeg har ikke no bilde liggende dessverre. Når du har blokka ute og stemplene er tatt bort så kan du lett se hvor dysene skal sitte. Det er 4 plomberte hull som må bores, gjenges og overflaten må planes ned. Det er litt vanskelig og forklare men vis du får sett det i en verkstedhåndbok så ser du hva jeg mener..

Det er greit at motoren tåler mer trykk med lavkomp stemplene MEN Stemplene er konstruert for en oljesirkulasjon igjennom dem. Så da er det ikke som mange som vet hvor mye de tåler uten dysene. Hvis du ikke skal lade mer en 0.8 bar så går det sikkert helt greit, men alle vet hva som skjer når man øker effekten i bilene sine. MYE VIL HA MER. Hvis du når målet ditt på 250hk så må du ikke se bort ifra at du vil ha mer etterhvert.. Og trimme er jo en sykdom vet du. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det er mulig. Har hatt bilen på 0.5 bar nå i et år og har vært fornøyd med det. Har ikke det vært for at jeg blåste toppakningen og måtte åpne motoren pluss fikk gti-r stempler billig, har jeg kommet til å fortsatt på 0.5 bar.

Jeg er ikke noe trimme type, men vil ha en bil som er meget kjørbar. Tidligere effekt på 220hk var til tider for mye hk på Primera siden det er fwd, så derfor skal jeg absolutt ikke over 300 hk i motoren. 250 på hjulene er det alle er enige om at er maks på en fwd. Mer er selvsagt morro, men ikke om man er typen som liker å kjøre bil i svinger også. (Litt kjipt å må ligge på 1/4 del gass i 3 gir for å unngå spinning..)

 

Og det at du sier at stemplene er laget for oljespyling stemmer selvsagt, men husk at stemplene i eGT på 150 hk er laget i akkurat samme material som de smidde stemplene i gti-r ... Så i teorien skulle gti-r stemplene tåle samme fysiske påkjenning selv uten oljespyling som de stemplene jeg hadde før.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår