Gå til innhold

Aksdal - Haugesund: Unngå kø

Ranger emnet

Cozzie

Anbefalte innlegg

Jeg syns mopeder er latterlige fordi de kun har lov til å kjøre 45km/t og det klarer de ikke i oppoverbakker.

De irriterer meg når jeg må ligge i 40km/t bak en moped, så jeg håper biltrangsynet forstår hva detta gjør med trafikkbilde.

Traktorer er liksom greit, fordi det ække så ofte og de slipper deg forbi. Men det gjøkke en gjeng med mopeder :mad: som kjører 2-3 i bredden.

Se å la den mopeden få kjøre i den fartsgrensa som følger de veiene de har lov til. Det er ikke noe problem, for originalt klarer de fleste mopeder det, bare ikke i NORGE!!! :mad:

Også vil jeg legge til en ting til, DE BRÅKER!!!!!! med trim :mad: og nå begynner snart ungane i gata og skal kjøre moped. Blir jo aldri fred å få da.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Precious: Er ikke akkurat stille den Golfen din heller da :D

Synes regler for moped generelt sett er er helt feil her i Norge. Mopeder trenger ikke bråke får å gå fort (fortere). Synes at mopeder skal få gå så fort den går orginalt fra frabrikk. Å ha en grense på hastighet er bare dumt, i alle fall på 45km/t, det er jo bare farlig.

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopeder er irriterende ja... De burde gått 70-80km/t!

Uansett så går det fint og kjøre forbi en moped selv om det kommer bil imot......

Trenger ikke akkurat 2 felt for å kjøre forbi en moped ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

Mopeder er irriterende ja... De burde gått 70-80km/t!

Uansett så går det fint og kjøre forbi en moped selv om det kommer bil imot......

Trenger ikke akkurat 2 felt for å kjøre forbi en moped ;)

Er ikke alle mopeder som plasserer seg som de skal heller da... Det gjelder forresten mange bilførere også, spessiellt på 2+ felts motorvei :)

Jeg synns forsovidt også at 45km er for lite for noe som har lov til å ferdes i 80sone.. Men jeg synns 60 hadde vært en helt grei fartsgrense for moped.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er 45km/t en EU lov. de fikk gå 55 før :D men sistern sin Italjet gikk 80 når vi fjerna plomben og korta ned eksosen. Skulle gå 120 med fabrikk trimsett. hehe. farlig med de småhjula.. Men hu var fornøyd siden hu kjørte fra alle med TS-X :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider