Gå til innhold

anlegg til Ford Fiesta xr2

Ranger emnet

holand

Anbefalte innlegg

Heisann, akkurat skaffet meg en liten Fiat og har planer om slenge i et anlegg i denne. Da jeg har lite peil på slikt selv så spør jeg her.

Noen som kan anbefale et anlegg til rundt 10.000 ?

Vil ha litt trykk i det :)

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke en drit ennå, null, finito

aner ikke hva som gir best lyd jeg.

anlegg til rundt 10 lapper + en spiller hadde jeg tenkt meg.

gir dette en grei nok lyd eller ? skal bare ha til råning :D

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by holand

har ikke en drit ennå, null, finito

aner ikke hva som gir best lyd jeg.

anlegg til rundt 10 lapper + en spiller hadde jeg tenkt meg.

gir dette en grei nok lyd eller ? skal bare ha til råning :D

hehe, til råning så kan man få mye rart til en god penge..

Som cd-spiller anbefaler jeg ikke noe under Pioneer DEH-P5600MP denne har mp3 og egen subutgang. Nesten ett must ;)

Spiller

Pioneer DEH-P5600MP

Forsterker

SPL Dynamics G-1000T1 (såfremt jeg fortsatt får tak i den)

Subwoofer

Infinity Kappa Perfect 10.1

Komponentsett

SPL Dynamics Pro-6.2a

Totalpris:

10 870,-

Dette er jo inklusiv spilleren, vet ikke om du ville bruke 10 000kr pluss spiller? Som jeg forstod det utifra posten din..

Forbehold om prisendringer og produktendringer..

Send en mail om du er intr. i dette eller andre tilbud :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ePiFaNT

Hva slags liten fiat snakker vi om? Kan bli endel lettere om man vet størrelsen på standarduttakene osv, da slipper du også ganske mye lettere unna mht. installasjon.

Det er for eksempel lettere å installere 3,5" i en fiat punto enn 6,5"... :op osv.. you get my point..

Vi snakker ikke om en fiat, men en ford fiesta ;)

Og hvis man skal ha litt råneanlegg nytter det ikke med noen 3,5" foran, mister bare ENDEL av lydbildet da, hehe..

For denna karen tror jeg nok det spiller liten rolle om høyttalerene står foran eller bak.. Så å montere noen 6,5" i en hattehylle eller lignende ikke er noe problem, tror forsåvidt ikke det blir noe problem i dørene foran heller om han vil ha de der...

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg kikka på dynamostørrelsen først, deretter valgt forsterkerløsning ut fra denne og satsa på høyttalere med høy følsomhet.

Strøm, phonokabler, sikring og sikringsholder, evt fordelingsblokk, kassemateriale og slikt trengern også og det blir fort etpar tusenlapper av slikt...

Ville derfor sagt at selve komponentene kommer på ca 8000.

Selv villle jeg prioritert slik: Spiller og kabling - ikke spar, resten er et kompromiss mellom ønsket lydkvalitet/kvantitet og resterende budsjett.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Personlig ville jeg kikka på dynamostørrelsen først, deretter valgt forsterkerløsning ut fra denne og satsa på høyttalere med høy følsomhet.

Strøm, phonokabler, sikring og sikringsholder, evt fordelingsblokk, kassemateriale og slikt trengern også og det blir fort etpar tusenlapper av slikt...

Ville derfor sagt at selve komponentene kommer på ca 8000.

Selv villle jeg prioritert slik: Spiller og kabling - ikke spar, resten er et kompromiss mellom ønsket lydkvalitet/kvantitet og resterende budsjett.

Nå har infinityen en følsomhet på 94 db da, noe særlig høyere er vel sjeldent på en 10" ?

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

lønner seg å koble alle høytalere til forsterker og ikke den innebygde forsterkeren

Lønner seg og lønner seg?

Hvis man leser posten han har over her så skal han ha ett billig anlegg som spiller bra og brukes til råning..

Når man da har 10 lapper til rådighet er det ikke bare å kjøpe en bunke forsterkere og høyttalere..

Jeg kan sikkert selge ett komplett LA anlegg med forsterkere og subber samt 2 komp.sett til den prisen..

MEN jeg anbefaler heller å kjøpe det som jeg skrev i mitt tidligere tilbud, og heller kjøpe forsterker til resten når man har penger til dette..

Istedet for å kjøpe noe hvor man nesten må selge hele greia når man vil oppgradere til noe bedre.

Derfor, å drive høyttalere på spilleren til ett "råneanlegg" ser jeg ikke på som noe problem, selv om det er en klar fordel å ha forsterker også på komponentsettene.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider