HoaxiePowah Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Sto på shell stasjonen er og ble litt forundra over den veldige køen av biler bak propantanken. Dette fikk meg til å lure litt angående dette drivstoffet? Ombyggingen funker jo på fleste bensinbiler. Hvor mye hk får du ut av motoren forholdt bensin. Leste at du kunne kjøre både på bensin og gass etterpå om du ville. Oktanverdien var vistnok 110 som gjorde den effektiv for høytrykksmotorer stod det i produktbeskrivelsen. Hvordan blir det med turbo, trimma biler og propan som drivstoff da? Burde vel kunne hente ganske mye mer krefter? Eller går det rett til helvete? Jeg har ingen aning jeg..ble bare nysgjerrig. Har ingen planer om å konvertere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 jeg leste noe om dette....skulle vist få nesten dem samma effekten som om du brukte bensin, kunne også skifte til bensin når du kjørte? kosta vist ca 30 000 og få det innstalert. men er jo en stund siden jeg leste dette..... Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 går en drosje her i byen med gass installert. effekten er den samme som ved bensinbruk, forbruket er også ganske likt, men til 3.5 kr/litern så lønner det seg glatt. vet ikke nøyaktig hva installasjonen kom på, men mellom 30 og 50k i allefall. man kan svitsje mellom bensin og gass når som helst, men bilen må startes på bensin og gå 20-30 sekunder på dette før man slår over til gass. ellers har det vært bittelitt problemer når gasstanken begynner å nærme seg tom, dvs under 1/3 full. Da er bilen treig i starten av akslerasjon. Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 jeg har gassanlegg i Volvoen, og jeg merker lite eller ingen forskjell i effekt. Det med at bilen må gå på bensin til den er varm merker man heller ikke noe av, for dette ordner bilen selv... men det skal sies at dette ikke er noe trimma kjerre da...:D Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Originally posted by Finepix jeg har gassanlegg i Volvoen, og jeg merker lite eller ingen forskjell i effekt. Det med at bilen må gå på bensin til den er varm merker man heller ikke noe av, for dette ordner bilen selv... men det skal sies at dette ikke er noe trimma kjerre da...:D Hvor mye betalte du for dette? Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 er jo genialt om du kjører mye da hvis det ikke gir noe utslag i hestene? hvorfor er det ikke noe trimme kjerre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 28, 2004 Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 Gassanlegget sto i bilen når jeg kjøpte den, så hva det koster vet jeg ikke... Og grunnen til at den ikke er trimma er at dette er familiebilen... jeg har da et par andre biler som er mer egnet hvis jeg har det travelt:D Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet August 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 ingen som vet om propan har ett veldig godt trimmingspontensiale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet August 28, 2004 Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 Fattern hadde propan anlegg i drosja.. Kosta 22k å installere i en Opel Omaga og Volvo kommer med dette fra fabrikken nå om man vil.. Fattern fyllte for 0,50 kr når han starta å kjøre på gass.. Den startet på bensin og fikk automatisk over til gass når den var klar for det, så hadde man en bryter man bare trykka på så gikk den over til bensin igjen.. Dette kunne gjøres i fart også.. Kunne kjøre lenge me 80L propantank og bensin tank i tillegg :D Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 28, 2004 Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 Originally posted by a3fanatic Ombyggingen funker jo på fleste bensinbiler. Hvor mye hk får du ut av motoren forholdt bensin. Leste at du kunne kjøre både på bensin og gass etterpå om du ville. Oktanverdien var vistnok 110 som gjorde den effektiv for høytrykksmotorer stod det i produktbeskrivelsen. Hvordan blir det med turbo, trimma biler og propan som drivstoff da? Burde vel kunne hente ganske mye mer krefter? Eller går det rett til helvete? Skal funke fint med turbo...mindre sjangs for tenningsbank med propan enn vanlig bensin,av samme grunn som NoS,når LPG går over til dampform kjøler det no jæv**g.. :D Men skal du blodtrimme må du jo ha 104-oct blyfri i bensintanken da...ellers griller du jo alt i motoren hvis den slår over til bensin når du gasser hardt.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Starter på propan og, ganske fort faktisk(carinaII forgasser), ikke behov for no choke.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 En negativ ting med propan som jeg har fått med meg er at den ikke kjøler toppen på samme måte som bensinen. Da bensinen går fra væske til damp så kjøler den toppen veldig bra. Det gjør ikke propan. For 8 år siden eller noe. Da lurte fattern på å sette propan på en chevy van. Vi fikk vite at den kom til å bruke 15 % mere propan enn bensin, og at motoren ble 15% svakere med propan enn bensin. Da var det vippebryter mellom propan og bensin, dette har kanskje forandret seg nå? bedre utviklet. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Hersker Hans En negativ ting med propan som jeg har fått med meg er at den ikke kjøler toppen på samme måte som bensinen. Da bensinen går fra væske til damp så kjøler den toppen veldig bra. Det gjør ikke propan. Hvis den har et system som er LPG,da kjøler den marginelt BEDRE enn bensin...for da kommer det til motoren som væske. På de gamle gass-systemene kom de som damp,og da fikk du det problemet du nevnte. :) For 8 år siden eller noe. Da lurte fattern på å sette propan på en chevy van. Vi fikk vite at den kom til å bruke 15 % mere propan enn bensin, og at motoren ble 15% svakere med propan enn bensin. Da var det vippebryter mellom propan og bensin, dette har kanskje forandret seg nå? bedre utviklet. Det var da med et "damp"-system...med et nytt "væske"-system,ville du ikke tapt noe...heller tjent 1% eller så på det. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 ein kompis har propan på sin oldsmobile stv få byrjinga på 80 tallet. 350 cid som brukar 1,5l bensin og 1 liter propan på mila.. så det er mykkje billigare med propan.. men motororen brukte visst litt meir olje... Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Turboed1 Det var da med et "damp"-system...med et nytt "væske"-system,ville du ikke tapt noe...heller tjent 1% eller så på det. :) Tøft, nå begynner det å bli interessant mao. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.