Gå til innhold

Diesel fjusk

Ranger emnet


Jooey

Anbefalte innlegg

bilen fjusker for tiden, om morgenen, når bilen har stått over natten å blitt kald, må jeg file leeeenge på startmotor for å få start, når den starter, (etter 2-3 minutter) hoster og harker den som fy, og fyller gårdsplassen med hvit-røyk.. etter det jeg har blitt fortalt og lært betyr hvit-røyk at det er vann i motoren, men hvor? kan det være vann i dieselfiltret? eller er det toppakningen som er gått fyken, og den drar vann der?

 

er foresten en 1.9 TDi 94 mod, gått 240 000. registerreimen ble foresten byttet på mandag, kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Mvh Jooey..

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en TDK, og hvis jeg ikke gløder nok før jeg skal starte på kald motor, så spytter bilen ut dieselblanding i eksosen... når bilen starter etter 10 sek med filing, så dytter den ut et pent og hvitt røykteppe bak bilen. Jeg vet at på TDi'en til pappa så gløder den opp pluggene på ca 3 sek, i 10 minus, så det er godt mulig at glødepluggene dine er gåen.

Nå fyrer vi med 98 oktan!

__________________

93 A6 2.8 30v

__________________

http://www.streetteam.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her, visst en glødeplugg er dårlig, eller gåen vil du få hvit røyk, og siden du kun har dette problemet når bilen er kald eller wstått over natta, tviler jeg på at det er vann i motoren, gåen toppakning altså, men prøv det du..

 

Jeg har merket på min egen at den er litt vrien å starte når det er lite drivstoff på tanken, mindre enn 10 liter, kan dette også stemme eller?

 

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom og fram til at det var glødepluggene når det værken var vann i oljen, eller omvendt.. ser jeg leste her litt for sent, har akkurat kjøpt org til 300kr stk.. menmen.. har funnet glødepluggene på motoren, men er det noe jeg burde huske på? eller er det bare å sku ut de gammle og inn med di nye?

 

mvh Morten

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jooey

fikk beskjed om at om glødepluggene var problemet, ville røyken vært svart, ikke hvit.. men skal få bytte dieselfiltret på mandag, så får vi se..

 

Ta og sjekk om den kilden din du, og forklar han at han ikke har rett.......:cool:

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte nye glødeplugger i dag, bilen ble ikke noe bedre, er fremdeles tungstartet, i det siste har den også fusket under kjøring.. om jeg holder jamt turtall, går d greit.. men om jeg ligger i 4 gir og slipper gassen, og venter til at den har gått ned til ca 60 km\t og gir gass igjenn, har jeg lite\ingen ting motorkraft, og det ryker som f**n.. blå\hvit røyk.. har også byttet diesel og luftfilter, uten at det hjalp noe..

 

noen som har en anelse? begynner å bli desp nå!

 

mvh Jooey

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jooey

monterte nye glødeplugger i dag, bilen ble ikke noe bedre, er fremdeles tungstartet, i det siste har den også fusket under kjøring.. om jeg holder jamt turtall, går d greit.. men om jeg ligger i 4 gir og slipper gassen, og venter til at den har gått ned til ca 60 km\t og gir gass igjenn, har jeg lite\ingen ting motorkraft, og det ryker som f**n.. blå\hvit røyk.. har også byttet diesel og luftfilter, uten at det hjalp noe..

 

noen som har en anelse? begynner å bli desp nå!

 

mvh Jooey

 

Eneste jeg kan tenke på da er at du må sjekke slanger som går fra turboen evnt gjennom intercooleren og inn på innsuget..

Har du turbotrykks måler? så ser du jo evnt om du mister trykket.

Det er hvertfal symptomer på en liten feilblanding i sylinderen din, siden den ryker uante mengder, men er ikke lett å si så lenge man ikke får se det med egne øyner, men ta en kikk over slangene du. visst ikke det er dem, må det være noe annet :rolleyes:

 

:D

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut hva det er.... oppdaget når jeg sto å filet i dag (den starter ikke i det hele tatt nå foresten) at ene reimhjulet til registerreima er ødelakt. Så da har reima hoppet over, og dieselpumpa gir ikke diesel i rett tid.. så det blir bare tull og den tenner ikke... det er 2 uker siden bilen var inne for å skifte reg-reima... så møller må ha ødelakt reimhjulet da.. så da er det ned i morgen og trumfe gjennom reklamasjon, får håpe at dette er slutten på mine plager med bilen...

 

mvh Jooey

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jooey

har funnet ut hva det er.... oppdaget når jeg sto å filet i dag (den starter ikke i det hele tatt nå foresten) at ene reimhjulet til registerreima er ødelakt. Så da har reima hoppet over, og dieselpumpa gir ikke diesel i rett tid.. så det blir bare tull og den tenner ikke... det er 2 uker siden bilen var inne for å skifte reg-reima... så møller må ha ødelakt reimhjulet da.. så da er det ned i morgen og trumfe gjennom reklamasjon, får håpe at dette er slutten på mine plager med bilen...

 

mvh Jooey

 

Hehe kjempe, la oss håpe at ikke motoren din har fått seg en knekk da, for det er MEGET viktig at det ikke hopper over ting og tang, og man kan da lett knekke ventiler, og skade stempler.

Men byttet dem ikke stramme hjulet når dem bytta reima?

 

Dette sku nok gå bra, men det kan jo bli dyrt for møller :D

 

lykke til

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår