Gå til innhold

felgimport...hva blir prisen?

Ranger emnet

polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

felgimport...hva blir prisen?

jeg skal få en venn av meg til å sende ned noen felger fra USA...

de koster ca. 160 dollar pr. stk og veier omtrent 24 pounds(hver for seg)..

har hørt noen rykter om at man kan sende f.eks felger som "gave" for så å slippe unna tollen...hvordan fungerer denne løsningen? hva må man gjøre for at dette skal fungere?

hva blir prisen tilsammen etter å ha sendt alle felgene?

og forresten...hvordan dekk burde jeg gå for..hva er billig å bra? (skal ha 195-40-16)

takker for alle svar

SEND GJERNE PM!!

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger et fint dokument på posten.no for hva som må til for å sende med pakken for at den skal gå gjennom tollen...

tips; send med ups/fedex, så slipper du at posten bruker 6 uker på å få pakken gjennom tollen for deg da de først må få din godkjennelse til å gjøre det, sende dette til tollen, få tilbakemelding fra tollen, sende pakken gjennom tollen, fikse papirer, betale evt. toll, behandle papirer, sende deg pakken.

husk på at posten spør deg om kvittering på kjøpet.. det vil si, de vil ha en kontoutskrift/kvittering på beløpet du har overtført slik at de kan verifisere beløpet.. det kan da lønne seg å gjøre to overføring, en på kun frakt hvis du oppgir at du må betale det, og en for resten av beløpet...

du trenger ikke definere pakken som "gave" om verdien på pakken er under 200 USD eller noe. Husk bare på at det er vel dokumentert så slipper du at den setter seg fast i tollen.

kompisen din i usa kan stikke på det lokale us postal/fedex/ups kontoret og rett og slett fylle ut et export dokument som er enkel og noe enhver kan gjøre.

jeg oppfordrer ikke til dokumentforfalskning! det er slemt og bryter med norsk lov, så dette skal jeg ikke ha noe som helst med å gjøre.

oh.. glemte å legge til...

hvis du setter verdien til 100 USD mens felgene koster 1000 USD (eksempel), så vil du få igjen maks 100 USD hvis de kommer bort/blir skadet på turen over sjøen.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!

Så med andre ord kan jeg få han til å sende meg en og en felg om gangen slik at verdien på felgen faktisk blir under 200 USD, for de koster jo bare 160 USD per stk.

hadde ikke planer om å forfalske dokumenter heller, men noe må jeg da gjøre for at felgene faktisk vil være verdt å kjøpe..hehe..

takk

Mvh Mads

Originally posted by Hawkon

ligger et fint dokument på posten.no for hva som må til for å sende med pakken for at den skal gå gjennom tollen...

tips; send med ups/fedex, så slipper du at posten bruker 6 uker på å få pakken gjennom tollen for deg da de først må få din godkjennelse til å gjøre det, sende dette til tollen, få tilbakemelding fra tollen, sende pakken gjennom tollen, fikse papirer, betale evt. toll, behandle papirer, sende deg pakken.

husk på at posten spør deg om kvittering på kjøpet.. det vil si, de vil ha en kontoutskrift/kvittering på beløpet du har overtført slik at de kan verifisere beløpet.. det kan da lønne seg å gjøre to overføring, en på kun frakt hvis du oppgir at du må betale det, og en for resten av beløpet...

du trenger ikke definere pakken som "gave" om verdien på pakken er under 200 USD eller noe. Husk bare på at det er vel dokumentert så slipper du at den setter seg fast i tollen.

kompisen din i usa kan stikke på det lokale us postal/fedex/ups kontoret og rett og slett fylle ut et export dokument som er enkel og noe enhver kan gjøre.

jeg oppfordrer ikke til dokumentforfalskning! det er slemt og bryter med norsk lov, så dette skal jeg ikke ha noe som helst med å gjøre.

oh.. glemte å legge til...

hvis du setter verdien til 100 USD mens felgene koster 1000 USD (eksempel), så vil du få igjen maks 100 USD hvis de kommer bort/blir skadet på turen over sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke akkuratt disse felgene ser særlig "brukte" ut om du skjønner...de er tett BLINGBLING...

men hvordan skulle jeg isåfall ha merket de som "brukte"?!

takk

mvh Mads

Originally posted by go40

mener å ha lest at hvis det er snakk om brukte deler så slipper du å betale moms i hvertfall...Er vel ikke noe problem å sende felgene som "brukte"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest meg grønn på lover/regler/MOMS nå, men har ikke funnet akkurat det jeg lette etter:( men jeg SKAL finne det;)

det med å "skrive ned" verdien på pakken er jo en kurant måte å gjøre det på, men da får du problemer hvis pakken skulle forsvinne/bli ødelagt under frakt..D.v.s at du kun får tilbake pengene pakkens verdi er oppgitt til..vet om flere som har dumma seg ut på det..

Det kan kanskje være et alternativ å få vare sendt til sverige, for å så smugle den over grensa selv??

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider