Gå til innhold

Defa alarm og sentrallås?

Ranger emnet

R|ppeR

Anbefalte innlegg

Var montert en defa alarm med styring for sentral lås i bilen min jda jeg kjøpte den! det var kun startsperra som fungerte...

tenkte nå at jeg skulle koble sentrallåsen siden det er motorer for det i dørene.

Kan jeg for å teste motrene bare gi de 12v fra batteri i et par sekunder og se om de låser og bytte polaritet for å låse opp??

og hvordan skal jeg koble låsemotorene på hoved enheten??

Tror det er snakk om en DEFA 700 serie eller noe sånt her...

tips motas med takk!!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg nå lurer på er hva skal kobles hvor på alle de lednningene på sentrallås delen....slik som den er nå(var slik da jeg plukket opp) så er tre og tre ledninger (husker ikke hvilke) koblet i samme kabelsko....skal det være sånn?

ingen som vet om det bare er og gi sentrallåsmotoren 12v i noen sek for å steste den??

og snu polariteten for å teste den andre veien?

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vet om det bare er og gi sentrallåsmotoren 12v i noen sek for å steste den??

og snu polariteten for å teste den andre veien?

Joda... det fungerer :)

Her er de bildene jeg glemte:rolleyes:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Det jeg nå lurer på er hva skal kobles hvor på alle de lednningene på sentrallås delen....slik som den er nå(var slik da jeg plukket opp) så er tre og tre ledninger (husker ikke hvilke) koblet i samme kabelsko....skal det være sånn?

Skjønte ikke helt hva du mente med det, har du mulighet til å ta noen bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig og se, men bare prøv deg fram... mener det sitter en sikring på den type defa du har(gamletypen med kontaktplugger på oversiden) om den har det så bare koble til +/- og skru alarmen av/på for og se om de reagerer, fungerer det ikke men du hører et klikk så snur du polariteten og prøver igjen.

Jeg mener; siden de er satt sammen er det vel en grunn til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til, men jeg tror at motoren i fører døra er enten kaput eller lider av ledningsbrudd...er ikke antydning til liv i den...får vel ta av dørtrekket og se...

var rett slik det var gjort med de tre sammen koblet, men man skulle koble sentrallåsmotoren på de to som ikke var med i noen kabelsko...

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider