Dr_S Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Originally posted by Fridjow BMW med firer????? Er d noen som vil frivillig kjøre d? Om 320 har stoff seter og bikkje lukt ville jeg heller tatt den! Sekser lyden er verdt d hver gang du starter! Klart, er du ikke så veldig bmw entusiast og d viktigst for ditt bil valg er at bilen skal ta deg fra a til b er vel is et flott valg:o Dummeste jeg har hørt. Du har tydeligvis ikke erfaring med BMW. Kan man ikke være BMW entusiast fordi man kjører IS? Heller BMW enn skropel sier jeg. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Ja blir litt feil,fordi 318IS er en veldig underholdende bil å kjøre,etter min minst like morro å kjøre som 320en,den virker endel sprekere selvom den går ca helt likt med 320en. eneste minus er jo at det ikke er 6r lyd :) Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sibba Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Hvorfor er 320 så mye bedre enn 318is? Etter min mening er is'en en mye mer sportslig bil å kjøre pga den store effekten på høyt turtall. En 318is er 10 ganger mer morsom å kjøre på bane enn en 320! Hva er så stort med den sekser lyden da? Alle setter jo på effektanlegg uanz å då hørres det jo omtrent likt ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Originally posted by sibba Hvorfor er 320 så mye bedre enn 318is? Etter min mening er is'en en mye mer sportslig bil å kjøre pga den store effekten på høyt turtall. En 318is er 10 ganger mer morsom å kjøre på bane enn en 320! Hva er så stort med den sekser lyden da? Alle setter jo på effektanlegg uanz å då hørres det jo omtrent likt ut He he.. Kan noen holde hodet til Sibba ned bak bilen min mens jeg gir gass? Fire og seks kan ikke sammenlignes! - Er bare min mening.. (: Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sibba Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Jeg mener ikke at man ikke hører forskjell på en firer og en sekser. Jeg er enig at en sekser og firer kan kke sammenlignes, men når man hiver på et effektanlegg på en bil så er det ikke himmel og hav i forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Originally posted by sibba Hvorfor er 320 så mye bedre enn 318is? Etter min mening er is'en en mye mer sportslig bil å kjøre pga den store effekten på høyt turtall. En 318is er 10 ganger mer morsom å kjøre på bane enn en 320! Hva er så stort med den sekser lyden da? Alle setter jo på effektanlegg uanz å då hørres det jo omtrent likt ut Kan vel ikke si at noen av bilene er bedre enn den andre, det er rein skjære vurderingssak om hva du foretrekker. De er så og si kliss like. Og lydforskjellen på 6'r og 4'r er STOR! Ikke kom og si at 4'r er det samme som 6'r, lydmessig. 320 har minst like mye effekt på høye turtall som IS, hvis ikke mer pga slagvolum. Jeg tror fortsatt at IS har mer bunndrag, men at 320 har en smule mer å gi på høyere turtall. Men skal ikke se bortifra at IS kanskje er litt mer sportslig pga motorvekta. 6'r veier endel mer enn 4'r. Nå snakker vi orginalstand. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whip Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by gEIRA Kan vel ikke si at noen av bilene er bedre enn den andre, det er rein skjære vurderingssak om hva du foretrekker. De er så og si kliss like. Og lydforskjellen på 6'r og 4'r er STOR! Ikke kom og si at 4'r er det samme som 6'r, lydmessig. 320 har minst like mye effekt på høye turtall som IS, hvis ikke mer pga slagvolum. Jeg tror fortsatt at IS har mer bunndrag, men at 320 har en smule mer å gi på høyere turtall. Men skal ikke se bortifra at IS kanskje er litt mer sportslig pga motorvekta. 6'r veier endel mer enn 4'r. Nå snakker vi orginalstand. Som sagt: Det er grenrør originalt på M42/M44, og det er det ikke på M50. Lyden jeg har i min M44 med bare en Hartge effektpotte bakerst, skal du lete lenge etter. 24v gir dessuten ikke den ekte sekserlyden som de gamle 12v gjorde... Ædda bædda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Kan skaffe en 1995 316 I Coupe med svært mye utstyr. Gått ca 135 000. Ok stand . Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Synes det er finere lyd i M50 enn M20.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Nå var vel ikke akkurat 316 bilen han var ute etter....:rolleyes: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by Dr_S Nå var vel ikke akkurat 316 bilen han var ute etter....:rolleyes: Ellers bør dere vurdere forsikringen opp mot hverandre.. Ellers er det jo årsforskjell på modellene.. Er det mere utstyr på IS'n da Med tanke på dette sitatet synes jeg ikke det var noe galt i å nevne den omtalte 316 :D Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Begge bilene har vel samma prestanda 0-100, men 320 er minimalt raskere enn 318iS 100-200 pga sylindre og moment. Til banekjøring kan kanskje 318iS være bedre for den har mer moment i bånn enn hva 320 har som er VELDIG døuv på lave turtall.. Til ren cruising vil nok 6er være noe mer behaglig. Forbruksmessig er de nesten identiske. Oppgitt er 0.8 på 318iS og 0.88 på 320. Lyden er også forskjellig og det blir bare enda større forskjell hvis man setter effektanlegg på de. 318iS oppleves kanskje mer sportslig pga den mer kvikke gassresponsen og slikt, men den er nok ikke noe mer sportslig da det er samma bilen nesten. Vektmessig veier 320 coupe 20-30kg mer enn 318iS. Hadde valgt en fin 318iS framfor en litt mer sliten 320i coupe.. Forsikringsmessig så er kanskje 318iS gunstigere enn 320i coupe også.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by Dr_S Dummeste jeg har hørt. Du har tydeligvis ikke erfaring med BMW. Kan man ikke være BMW entusiast fordi man kjører IS? Heller BMW enn skropel sier jeg. Dette var vel et usaklig svar eller? Ikke erfaring fordi jeg mener noe annet enn deg? BMW eller Opel? Faktisk så er grunnen til at jeg kjører omegaen økonomien! Måtte ha såpass nytt for og ha sikkerhet i bilen, og i denne pris klassen av rwd var valgene få, klart hadde råd til 318iS, men som sagt blir d aldri aktuelt. Nå setter jeg stor pris på lyd da, men hver sin smak. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by Fridjow BMW med firer????? Er d noen som vil frivillig kjøre d? Om 320 har stoff seter og bikkje lukt ville jeg heller tatt den! Sekser lyden er verdt d hver gang du starter! Klart, er du ikke så veldig bmw entusiast og d viktigst for ditt bil valg er at bilen skal ta deg fra a til b er vel is et flott valg:o Mesteparten av bmwccn folket som møter opp på BMWCCN treff kjører jo 4sylindra bmw så hvorfor kan man ikke være entusiast hvis man har 4syl bmw? BMW har veldig bra 4syl biler og har lang tradisjon med det. M3 er jo 4sylindra og denne ble brukt i masse forskjellige racingserier. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by BMW-328 Mesteparten av bmwccn folket som møter opp på BMWCCN treff kjører jo 4sylindra bmw så hvorfor kan man ikke være entusiast hvis man har 4syl bmw? BMW har veldig bra 4syl biler og har lang tradisjon med det. M3 er jo 4sylindra og denne ble brukt i masse forskjellige racingserier. E30 M3 er noe helt annet annet E36 318iS,E30 M3ble jo laget med firer fordi reglene ikke tillot noe annet. E30 M3 blir jo en helt annen greie, det er jo en klassiker som har såpass mange andre verdier at den er kul uansett. Ser ikke helt hva som er kult med en 318iS, annet enn at den ligner på kulere versjoner. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.