ELLINGSEN Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 hvilke regler var det? Alpina hadde jo 2.7litere med masse hester i samme tiden.. Første e30 M hadde jo 2.3liter med 195 hk.. 325 hadde 2.5 og 170hk.. Kunne jo godt vært en trimma 325 motor hadde brukt.. Du som bare nevnte "BMW med 4eerrr..hvem er det som vil ha det.." :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by BMW-328 hvilke regler var det? Første e30 M hadde jo 2.3liter med 195 hk.. 325 hadde 2.5 og 170hk.. Kunne jo godt vært en trimma 325 motor hadde brukt.. Du som bare nevnte "BMW med 4eerrr..hvem er det som vil ha det.." Ble den ikke laget med firer grunnet løpene den skulle delta i? e30 m3 hadde firer og 325 hadde sekser så ikke helt sikker på hva du mener? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Ja, 4er i bmw er helt feil som du sa..Så hvorfor lagde de E30 M3 med 4er lurte jeg på da ;) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by BMW-328 Ja, 4er i bmw er helt feil som du sa..Så hvorfor lagde de E30 M3 med 4er lurte jeg på da ;) Tror de brukte firer da den var lettere og egnet seg bedre til løp enn de sekserene de hadde på den tiden, tror jeg. Ikke sikker på om det var noen regler for d. Men du skjønner vel litt hva jeg mener, med tanke på meritt listen din;) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Virker som dama har mest lyst på "den lilla" bilen, he he, 318iS er lilla.. (: Neida har peil på bil hu, men det ser ut som det blir 318`n, hva kan jeg oppnå i hk. med chip, filter og potte på den? Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 får vel en 150? Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Hva kommer 320'en opp i (hk) med chip, potte, filter? Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 vet ikke jeg..vil tippe 160-165hk? Veldig variert.. Mange tuningfirmaer sier ca 12hk med chip på 320n.. Syns det høres litt mye ut.. Tror heller det er mer å hente på skikkelig grom eksos.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Good choice! thumpsup BMW-entusiaster ranker jo 318is høyere på skalaen enn 320i. 320 er jo i prinsipp en kjip versjon for de som ikke hadde råd til 325, mens 318is bevarte litt av firer-fetisjen som E30 M3 innførte. Man får jo E36er veldig billig nå, snart detter E36 318is under gode E30 325er i pris... Og det sier jo også litt om hvilket klassikerstempel E30 kommer til å få etterhvert. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 320 coupen er raskere en 318is'n, det vet jeg, for har testa min mot 3 andre som har 318is. 320'n er etter min mening en mer bil etter mitt syn, fordi den har 6'r motor. Grunnen til at mange ender opp med feks 318is er forsikringen er mye gunstigere på den bilen en 320-325-328-M3. Eller for at den er gunstigere priset, uansett betaler man mer for ett strøkent eksemplar uansett modell. Uansett så vil en som har økonomi ikke kjøpe noen av dem viss dem skal ha høy effektbiler. Begge bilene har sportsligheten, komfor følelse som slår mange andre, og sluker bensin så lønner seg å ha det i tankene. (Høyre fotene bestemmer jo selvsagt hvor ofte du må dra visa'n på bensinstasjonen) Motoren er egentlig underdimmensjonert, men den gir herlige følelser tilbake til føreren, det eneste man kanskje savner er mer sprut i motoren, og høyere effekt. På norske veier er dem knall gode biler begge to, er ikke lov å kjøre mer en 100kmh på veiene her, men man kan holde farten i svingene med bilene så man sparer bremser på det ;) . ohoi Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[M-Tech] Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 det stemmer ikke d me forsikringen, jeg har 318is og den er dyrere å forsikre en 320. har mange venner som har 320 og ingen betaler så mye som meg selv om begge bilene står på fedrene med samme bonus, selvfolgelig kan d ha med forsikringsselskapet... nor jeg va 19 skulle vesta ha 37000 får min is må meg!!! og det er heller ingen 320à kom knekte meg nor min var original... har testet mot flere, så og helt likt vil jeg si.. tviler på at man får mere en 10 hester på chip, d må vere max såfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n3c-kjekk Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 320. ikke 318 .. rekkesekser. trenger ikke å avgjøre noe mer. Finn en 325 isteden ;) snøft.. Siter - Kjører mammas hypermoderne ford escort 1.4i 1990 5-dørs .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 fra instruksjonsboka jeg hadde (93) var 0-100 på 9.9sek og 10.2 på 318iS. BMWguiden oppgir 10blank og 10.2sek. Prøver man dette selv vil man nok klare lavere. Min 320 coupe var chipet, scorpion effektanlegg og knfilter. 0-105kmt på kjørekomputeren klarte den på 8.8-9sek gjentatte ganger med 25-30liter i tanken og 1pers i bilen.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 forsikringsmessig måtte jeg betale 8900,- på 320'n tror jeg.. (På fatter IF) .. 323'n var på en 7 lapper og 328n er på 9-10.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Hvis valget hadde stått mellom 320i og 318is så hadde jeg valgt 318is (no doubt), man kan ikke velge bil fordi det er en sekser og den har lyden når det finnes ett bedre alternativ med firer. Hvis lyd er så viktig så er det mange ting man kan gjøre for å få tilsvarende "sekselyd". Det er som en nevner tidligere, det har jo ikke en dritt å si fordi alle putter i filter og effektanlegg uansett. Og de som sier at 320i er SÅ utrolig mye raskere enn 318is skjønner jeg meg ikke på. Digresjon: 323i er en billig bil å forsikre fordi de er litt mer sjelden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.