Gå til innhold

Hmm, knirk knark 93 2.0 SLX.

rival

Anbefalte innlegg

Tja, var på tur med min alltidfunkende primera i dag. Etter en stund begynner det å knirke noe jævlig bak meg(rundt hjulene bak, hjulopphenget). Merker ikke noe forskjell på styring etc., men den lyden kom og gikk. Jeg tenkte først at det kunne være hjullageret(jeg har absolutt ikke peiling på bil:)) eller ett eller annet med akslingen, noen typiske primerafeil i området her? Hjullager er vel en slitedel, så det forundrer meg ikke om den har tatt kvelden...

Takk for alle svar. :)

Mvh

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende lyden forsvinner hvis du smører foringene med et eller annet vidundermiddel på sprayboks! Jeg bruker å få piping og gnisselyder i hjulopphenget bak med jevne mellomrom. Da er det som regel foringene på stab.stagene som skriker etter litt olje...

Men det kan jo være andre mer alvorlige saker som lager ulydene også... Du får prøve å lure med deg en bilmekaniker på en liten tur, og høre hva han tror det kan være... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe no hjullager som er defekt. Da hadde du fått en rumlelyd som følger hastigheten og lyden endrer seg i sving. Det er også sjelden noe problem med foringer også. De holder nesten evig. Men det er to vanlig ting i bakstillingene på p10 som pleier og lage lyder. Den ene er Stabstagleddene, Når de er slitt så hører man klakking i dumper og ujevn vei. Har byttet MANGE ledd på p10. Den andre er Lastavhengingventilene bak. Det er to stykker som sitter innerst ved hjulopphenget på hver side. De har en tendes til og bli tørre. Da får du en irriterende pipelyd i dumper. Spray på med kobberspray eller noe annet smøremiddel på begge ventilene så forsvinner lyden med engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider