Gå til innhold

Angående salg av bil

Ranger emnet

Fox

Anbefalte innlegg

Det kommer en som skal se på bilen min i morgen. Vi skal møtes ett stykke unna der jeg bor så da lurer jeg på følgende. Bilen står registrert på fattern. Altså i vognkortet. Men den er jo min. Men kan jeg signere en salgskontrakt? Selv om den står i ett annet navn? Jeg gidder ikke å ha med han når det kommer folk. Tanken har streifet meg at han kan signere to kontrakter der det ikke står noe så jeg kan fylle ut pris etc. Men jeg lurer fremdeles på om jeg kan skrive under. Så skriver han under på den delen av vognkortet som tas av.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

Det kommer en som skal se på bilen min i morgen. Vi skal møtes ett stykke unna der jeg bor så da lurer jeg på følgende. Bilen står registrert på fattern. Altså i vognkortet. Men den er jo min. Men kan jeg signere en salgskontrakt? Selv om den står i ett annet navn? Jeg gidder ikke å ha med han når det kommer folk. Tanken har streifet meg at han kan signere to kontrakter der det ikke står noe så jeg kan fylle ut pris etc. Men jeg lurer fremdeles på om jeg kan skrive under. Så skriver han under på den delen av vognkortet som tas av.

Tror det går greit at du skriver under. Skriv heller noe sånt som (navn tatt ut fra løse luften):

"Ole johnny på vegne av atle" eller noe sånt. Så må han skrive under vognkort. Kanskje kjøper krever en fullmakt fra din far på at du kan skrive under på hans vegne...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant en kjøpskontrakt der det var egen rute til å krysse av om det var selgers navn som bilen var registrert på :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider