Gå til innhold

Tilbake!


Excaliburz

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Originally posted by Loffe

bra. håper den skal bli kjørt hardt og brutalt slik en sierra skal kjøres!

 

Den har allerede blitt kjørt så hardt at æ ødela en råde i går....etter bare litt over en uke...

Forrige eieren(kompis av meg) sa tidligere til meg på kvelden at han ikke hadde klart å drepe bila på et år....Jeg har den i en uke så blir motorn fucka! hehe! Min 4 Ford motor jeg ødelegger nå ;)

 

Så...Motor ønskes kjøpt

 

-Ex-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

 

Den har allerede blitt kjørt så hardt at æ ødela en råde i går....etter bare litt over en uke...

Forrige eieren(kompis av meg) sa tidligere til meg på kvelden at han ikke hadde klart å drepe bila på et år....Jeg har den i en uke så blir motorn fucka! hehe! Min 4 Ford motor jeg ødelegger nå ;)

 

Så...Motor ønskes kjøpt

 

-Ex-

hehe. jeg kjøper en hel delebil til uka. det er en 2.0L. kjipern at det er 50 mils avstand.

BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85

Ford Escort 1.6 clx -96

BMW 518i E28 -85

Ford Escort MK5 1.4i -91

Ford Sierra 2.0li (RS) -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har æ endeli fått kjøpt meg "ny" motor...Fikk tak i en av en kompis av meg for 300kr, men som prisen tilsier så trenger den en overhaling...

Så det jeg skal gjøre med den nå er dette:

- skifte stempelringer

- skifte rådelager

- overhale topp(nye tetninger, ny kam, evt porte og plane hvis budsjettet tillater det)

- skifte alt av pakninger og simmer-ringer

 

Etter dette håper jeg virkelig motorn her vil funke som en is-motor skal...

 

Så fra no av blir det bare finkjøring med den nye motoren, så lenge jeg klarer og holde meg..(sikkert helt til første person vil kappkjøre eller noen overtaler meg, som igjen ikke er så vanskelig)...

 

Skal prøve å holde linken oppdatert med info ;)

 

Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er forskjell på IS motor og andre OHC marskiner fra FORD

er at det er andre produsenter på stemplene.

Oxo på EFi en så er dysene anderledes enn fra andre

injection biler.

Så er det dobbel sett med reimer. Men det har du sikkert fått med deg.

Så trur jeg ikke det er noe mer...

 

 

Men keep up the good work

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Jeg har hørt at IS har smidde stempel, vet ikke, er jo litt uvanlig på en sugemotor.

 

Men kan noen gi meg ett ordentlig svar på om det er samme innmat i en 205 gasserblokk som i en IS?

 

IS-stemplene er nok ikke smidde nei, da må du nok over til Cosworth-stemplene.

 

OG dette med 205-blokka på IS så er den nok dønn likedan som valig gasser motorn ja, eneste forskjell på de motorene(som jeg vet av) er noen små forskjeller på topplokket(som jeg ikke har funnet ennå) og det at det er insprøytning på IS da, ellers er alt på motorene likedan...

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Nå har jeg endelig blitt ferdig med å overhale motoren, og dette har jeg gjort: Skiftet rådelager, skiftet stempelringer, honet opp sylindervegger, skiftet alle pakninger og simmer-ringer, slipt ventiler og sist, men ikke minst, lakkert motoren da....(for å se evt lekkasjer lettere)

Nå skal jeg bare montere toppen på blokka og sette inn motoren i bila ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen i toppen er utforminga på kanalene og at det er laga Plass te dysene der innsuget går over i toppen, samt kammen er forskjellig(som du sikkert visste).

Bytta du kam, hvor mye for ny kam(orginal?)?

Lykke til.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bytta ikke kam nei, den som stod på va så å si ny den....

 

Men dessverre så har æ nok allerede fått rådebank...IGJEN!!!!

Æ skjønne itj æ, ka e d me mæ å FORD motora da???

Æ har jo itj kjørt hardt i heletatt....Men nei da...motorn ska jo gå t hælvete læll den...

Va å hørt på pris på nye stempel(Cosworth stempel), råder og alt av forsterkede lager, prisen kom på ca 7500,- for dette...Noen som har en motor til salgs eller?? SOM FUNKER!!!

 

5 motor æ har ødelagt... :'(

 

No bynne å faktisk å bli litt smålei av at Ford itj like mæ æ åss....Vurdere faktisk å bytte merke snart æ tru æ....(Men æ dræp vell sikkert bare det andre merket å)...

 

Kim Henriksen

 

PS: Skal legge ut bildet av rådelagerene mine(de gamle som jeg ødela).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

 

Den har allerede blitt kjørt så hardt at æ ødela en råde i går....etter bare litt over en uke...

Forrige eieren(kompis av meg) sa tidligere til meg på kvelden at han ikke hadde klart å drepe bila på et år....Jeg har den i en uke så blir motorn fucka! hehe! Min 4 Ford motor jeg ødelegger nå ;)

 

Så...Motor ønskes kjøpt

 

-Ex-

 

Det er jo selvfølgelig en fordel å ha olje i motorn når man skal ræv kjør. så det er ikke uten grunn at motorn holdt i 1år til meg vettu;)

det er fordeler med ford og ulemper og det største ulempen må vær olje forbruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by skywalk3r

 

Det er jo selvfølgelig en fordel å ha olje i motorn når man skal ræv kjør. så det er ikke uten grunn at motorn holdt i 1år til meg vettu;)

det er fordeler med ford og ulemper og det største ulempen må vær olje forbruk...

 

Men hallo Skywalk3r.....Jeg fylte på 4(!)liter olje den dagen jeg kjøpte bila av deg...Så det du mener å si er at den brukte faktisk 4liter(!) olje på ei uke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår