tb2 Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Har en litt vanskelig feil med bilen min, er den noen her som har vært borti lignende feil? Bilen går av og til litt dårligere; periodisk feil. (tipper rundt 10-30 % nedgang i effektytelse), problemet er at blandingen går for mager periodisk. Dette vet jeg fordi jeg har en montert en lambdasonde med en spenningsindikator i kupeen. Denne viser at blandingen er mager. (0,1-0,2 Volt fra lambda). Jeg trodde først at årsaken sannsynlighvis var en feil på bensinpumpa. Derfor monterte jeg en bensintrykksmåler, bensintrykket viser jevnt ca. 3,5 Bar, noe som ser rett ut. Jeg mistenker feil i elektronikken til innsprutningen, eller eventuelt luftmengdemåler. Ser muligens ut som ecu. ikke styrer dysene riktig. Er det noen som har vært borti lignende feil på disse enheter? Bilen er en Mazda 626 2.0i 16V 88mod. Det er ettermontert turbo, men orginalinnsprutningen er ikke modifisert, har en uavhengig tilleggsinnprutning som aktiveres ved 0,2 Bar overtrykk. Feilen er tilstede både ved over og undertrykk i manifold, derfor antar jeg at tilleggsinnsprutningen ikke har sammenheng med feilen. Har også stilt tenningstidspunkt noen grader frem, men tror ikke det har sammenheng. Det begynte med at feilen kom veldig sjeldent, men nå er den tilstede 80-90%. Motoren blir fortere veldig varm(nesten koking) ved kjøring på full gass nå en den gjorde tidligere. (sammenheng med mager blanding?) Håper noen kan hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 dra ut ledningen til LMM og se om bilen går "greit" da ecu skal kjøre på et forprogrammert nødmodus.. regner med at det er det på den bilen.. går bilen uten mager blanding da er det nok noe feil på LMM, evnt hvis den da går magert hele tiden er det LMM som "detter ut" noen ganger.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Hvis det er lambda-sensor orginalt også ville jeg tippa på at den var gåen, ellers kan det være at bilen går i nødprogram pga overtrykket. Er det LMM eller MAP? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.