Gå til innhold

kjøp av 320i coupe 92mod

Ranger emnet


del_sol 86

Anbefalte innlegg

Siden jeg ser at du kjører rice, og skal kjøpe deg the real deal, skal jeg hjelpe deg litt. Det beste er såklart å ta den inn på et verksted å få noen til å gå over den. Men ting du kan gjøre selv:

 

- Se etter rust på steder som kanaler/bagasjerom/under matter/ og steder som ellers er naturlig.

- Du må sammenlikne slitasje og km stand. Du ser fort om det stemmer overens, se på pedaler, interiør, "foret" under panseret.

- Kjenn etter vandring i girkassa, samt "skraping".

- Pass på at clutchen ikke slurer.

- Service hefte osv..

- Vibrasjoner i ratt (kast i skiver/felg)

- Hør etter ulyder fra motorrommet

- Ellers har BMW mange "svake" punkter som foringer/kondens i lykter/vannpumpe(pga plastimpeller),slark i seter(skinner/rygghengsler), og en haug av andre småting som dukker opp.

 

Søk også på forumet, vært mange tråder om akkuratt dette.

Og mange andre her gir deg sikkert noen råd.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust er ikke noe stort problem på E36, men det enkelte ting som er ok og se etter.

De pleier og ruste litt på bagasje lokket, under kanten som er ned mot støtfangeren. Sjekk der.

Foringer i bakstilling er et svakt punkt på alle E36.

Er den i slutten av 92 slik at den har vanos motor bør du høre om det er slakk i vanosen(den klirrer med litt turtall)

Listene rundt side vinduene og bakvinduet har en tendens til og morkne i sola. Sjekk ogå om det er slakk i opphengs hulene forann og i tanstangen/styrekulene disse er også dårlige på E36.

Sjekk at vinduene forann og ned/opp når døra åpnes og lukkes og at ikke vinduene går tregt.

 

Ellers er det bare se etter olje lekasjer osv....

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere, rust er ikke noe stort problem på disse etter hva jeg har vært borti. Sjekk bakre hjulbuer også, etter rust.

 

Svake punkter på disse, er bærekuler forran og bremser som jeg kommer på nå.

Ellers så bør du også sjekke simringen bak reimhjulet og simringene i diffen (se etter svetting av olje derfra)

Sjekk om brekket tar bra. Dytt bilen frem og tilbake mens du har på brekket, piper det på ene siden tar det ujevnt. (Min er sånn)

 

Ellers så er tipsene som er nevnt over her, greit å gå over.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

Siden jeg ser at du kjører rice, og skal kjøpe deg the real deal, skal jeg hjelpe deg litt.

 

GeirA, jeg tror ikke han noensinne "got around to buy" en del Sol, så ikke prøv deg på cheap shot comment... ;) høhø...

 

Anyways, hva jeg har sett de folka i nærheten av erfart med sine E36'er så er hjulbuer (som på de fleste biler med litt alder og kjøring i Norge) utsatt for rust i hjulbuene, samt at tyskerbilene er veldig flinke til å ruste i baklukene...

 

Det burde noteres at det er bedre å bruke 20k ekstra på en strøken bil, istedenfor å måtte bytte mye dyre deler og arbeid etter du har kjøpt deg en litt shabby en...

 

Husk det! :)

 

Lykke til med kjøp av en 3'er...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mye bra svar,har ikke sett på den ennå ettersom den står litt langt unna men har sagt at jeg skal ha den. Får jo selvsagt ikke penga hvis den er i skikkelig shabby tilstand,har fått mailet noen bilder av den til fatters og den ser clean ut,men skal jo gå over den litt før jeg gir han penga...Enig med s2000;)

Skal få ut noen bilder av den når den står utenfor her,gleder meg som en unge nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

 

GeirA, jeg tror ikke han noensinne "got around to buy" en del Sol, så ikke prøv deg på cheap shot comment... ;) høhø...

 

 

hehe, u know me, må være litt partisk på tysker delen av forumet, but im no playa (les bil) hata ;)

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel aldri helt seriøst, men sier vel at alt er til salgs til rett pris...

 

Men planen er å beholde del Sol'en i et par år til jeg har råd til noe av det mer grommere som kan oppdrives fra Japan... ;)

 

For lite folk i disse dager som er opptatt å kjøpe strøkne biler uansett... Virker som det er bedre å kjøpe rævkjørte, fæle eksemplarer for å spare noen slanter isteden... :P

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår