Gå til innhold

Motoreffekt i WRC ?

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Har noe peiling på hvordan WRC biler blir kontrollert mht. effekt ?

Reglene sier jo max 300 hk med 34 mm restriktor på turbo og

2 liter motor. Men de kjøres jo ikke akkurat i benk av FIA.

Man kan jo spekulere når flere team bruker millioner på videreutvikling av en motor som yter og veier det samme før og etter...

Hvis restriksjonene egentlig kun er motorvolum og restriktor på 34 mm kan man vel ikke se bort fra at de presser ut betydelig mere enn 300 hk ?

 

Synd at Gruppe B ble stoppet (men også forståelig..).

De bilene hadde jo 600 + hester i visse tilfeller :)

Eks. Lancia Delta S4 hadde både turbo og kompressor og akselererte 0-100 på 2,3 sek ... på grus.

Mye bra lesning om Gruppe B og bilene på:

http://www.rallycars.com/ og http://www.stormloader.com/groupb/index.html

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakket med christian kolberg på autofil messa, og fikk svar på en ting. begrensningene er som du sier på hk, men det er ingen begrensning på dreiemoment...

svarte ikke akkutratt på det du spurte om, men noe av grunnen til at de bruker millioner på utviktilg ligger vel har

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår