Gå til innhold

S10 eller Astro?

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

OK, vet at ikke disse bilene har V8, men siden Chevrolet-tråden er helt død, spør jeg her:

Planlegger å bytte ut til-og-fra-jobb-bilen i løpet av vinteren/våren. Kunne tenkt meg en S10 eller Astro i prisklasse ca 70000,-

Er det bare sorgen igjen av S10 og Astro til den prisen?

Andre erfaringer omkring disse bilene?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke en Syclone til 70000 er så mye å spare på!

Men for all del, hadde jeg hatt penger så....

Har hørt at det er de nyere årsmodellene av Astro det er mye dritt med, men det gjelder kanskje de gamle også?

Hva slags dritt er det? Elektrisk? Elektronisk? Rust? Motor? Dyre deler? Annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemer med el problem på astro men er lett fiksbart.

både s10 og astro bruker somregel samme 4.3 liter v6har jeg hørt

har en 89-90 mod astro med en s10 vortec maskin og letere mod.

gearkassa er litt svak på astro hvist de trimmes uten feks kjøler og skiftkit.

mye bedre å kjøre en andre små busser med mye bedre fut i.

sier det jeg mener

mener det jeg sier

si din egen mening eller hold kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

OK, vet at ikke disse bilene har V8, men siden Chevrolet-tråden er helt død, spør jeg her:

Planlegger å bytte ut til-og-fra-jobb-bilen i løpet av vinteren/våren. Kunne tenkt meg en S10 eller Astro i prisklasse ca 70000,-

Er det bare sorgen igjen av S10 og Astro til den prisen?

Andre erfaringer omkring disse bilene?

Astro er en ganske ok bil syns jeg, hvertfall for en van.. Som virvar sier kan det være noen problemer med dem, men det er ikke mye..

Eneste man kan si at de er sinnsykte på vintern da.. Ofte man får litt sleng på ræva liksom.. :p Men, dersom man får litt vekt i ræva på bilen går det jo helt greit.. En morsom bil ville jeg sagt, egentlig.. :)

---Veslepuz---

"Fader Mustang, du som er stødig.

Hellig være dine hester, på grusvei som asfalt.

Forlat våre kjøre&hviletider.

Led meg ikke inn i Volkswagen, og fri meg fra Audi!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Er det ikke en US-Ford også som ligner på Chv S10?

Hva heter den? Motor? Pålitelighet?

(Eller er det jeg som roter?)

Jo, det er flere ford som er like.. Jeg kan si deg navna på noen, men motor og kjøreegenskaper, pålitlighet og sånn må du nesten spørre noen som har brukt dem om ;)

Det er jo f.eks Ranger eller F-150 da.. Så er det F-250 og F-350...

http://www.ford.com Velg us meny..

http://www.chevrolet.com hehe

Er vel nesten lettest å titte der.. Men der er det jo mest info om de nyere modellene da..

---Veslepuz---

"Fader Mustang, du som er stødig.

Hellig være dine hester, på grusvei som asfalt.

Forlat våre kjøre&hviletider.

Led meg ikke inn i Volkswagen, og fri meg fra Audi!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Veslepuzen

Astro er en ganske ok bil syns jeg, hvertfall for en van.. Som virvar sier kan det være noen problemer med dem, men det er ikke mye..

Eneste man kan si at de er sinnsykte på vintern da.. Ofte man får litt sleng på ræva liksom.. :p Men, dersom man får litt vekt i ræva på bilen går det jo helt greit.. En morsom bil ville jeg sagt, egentlig.. :)

GMC har en som er lik Astroen... Safari den kan fåes med 4x4 kanskje ikke typisk amerikansk men alikevel :)

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bruk for 4x4. De ligger også alt for høyt i pris ift hva jeg hadde tenkt å legge i det.

Jeg ser for meg en 2wd Astro/Safari med ca 170.000km på telleren, ikke høyt tak, helst kort type, ca 89-90 mod.

Disse går for rundt 70000kr.

Bruker 4,3L sekserne noe j..... med drivstoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2001 S-10 som leiebil i noen uker ifjor... måtte samle litt deler og ordne litt før jeg flyttet til Norge.

Fin bil, faktisk litt mindre lastebil enn jeg hadde forventet meg...

Men kjente jo at den var litt rar over humpler og sånn..

Satte meg i bilen klokken 8 en torsdags kveld... kjørte ned I-5 til et sted utenfor LA.. rundt 400 miles ... fant et motell klokken 2 på natten.... sov frem til 7... rett til et sted de selger motorsykkel deler... kjøpte deler og så på motorsykler frem til 4 tiden... så kjørte jeg til Newport Beach for å besøke en kar... og klokken 9 var jeg på vei gjennom LA mot I-5 ... I-5 tilbake på kvelden/ natten(90+++mph) og hjemme klokken 2 på natten...

Var trøtt som juling, men ikke sliten av all kjøringen.. så det skal den ha! Chevy har vel oxo ganske bra status blant de amerikanske bilene.. og det er en god del s-10 på veien der borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

astro 89mod med 4.3 vortec motor fra en s10 større dyse og chip bruker ca 0.8 l/m langkj. og 1.0l/m på blandet kjørning

går brukande og

men pass på div ting

gir kassa sjekk om den girer tet op og ned særlig mellom 1 gir til 2

dif sperra sjekk den. er en svakhet

er en morsom bil å kjøre nå

sier det jeg mener

mener det jeg sier

si din egen mening eller hold kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å importere brukt Astro fra Sverige eller Tyskland og registrere den på grønne skilter. Mye bedre utvalg og prisene virker også noe lavere.

Noen erfaringer rundt dette?

Har litt problemer med å finne korrekt vekt på Astro modellene fra rundt 1990. Trenger dette når jeg regner ut tollavgifter. Både kort og lang varebil. Noen som vet om dette?

Kanskje en link? Har en mistanke om at de nyere Astromodellen er tyngere enn de gamlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider