Bippe Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Halløy ! Har en 93 GT-R og lurer på følgende : Hvordan funker LSD ? Er det noe som helst slags sperre bak ? (slenger ganske lett med rompa) Hvor mye effekt tåler drivlinja på en GT-R ? (kjører på 1.3 bar og er en smule bekymra...) Siter 323 GT-R... ikke alltid størrelsen det kommer an på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Grattis med å ha valgt rigtig bil :) Du kan lese om LSD ( diffen, ikke syre :) ) på http://www.rallycars.com/Cars/4wd_turbo_cars.html Med 1.3 bar trykk bør du vel ha gjort noe med eksos og filter ellers går det hett for seg under panseret. Specs ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bippe Skrevet November 26, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2002 Har ikke gjort noe spess under panseret. K&n filter, etpar samco slanger, ngk pluggledninger, og kaldere ngk plugger, og en kjekk liten ventil til å stille trykket med :) Eksosen er samme som da den var kjøpt. Sikkert eksosen som hindrer at trykket ikke overstiger 1.3. Ingen forskjell på å stille 5 runder på ventilen, eller 10 runder. Men der er kanskje litt greit med en slags "sperre". (Hadde vært mere enn 1,3 uten...) Siter 323 GT-R... ikke alltid størrelsen det kommer an på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Jeg vil ikke tro at turbo og motor har spes godt av å kjøre 1.3 bar med org eksos. Mye mottrykk blir jo høy eksostemp. Hvis du trenger tips om hvordan du skal få opp trykket enda mer så har Mr X her på forumet hatt den opp på 1.7 bar :) Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Heisann. Bare en kommentar til 1,7 Bar... "Don't go there, girl" ! (hodet side til side(- ricki Lake style)) ...uten at du er helt klar for seriøs skruing og klar over at du kommer til å bli ett turbo-vrak (synonymt med narko-vrak).:eek: Det går sinns bra med dette trykket, men har du først prøvd det, må du bare ha det hele tiden. Og det digger ikke kassa i lengden.. :rolleyes: Just my 0,02 US$ Men hvis du gjør det;) så er det bare og "go kill" på rødlysene. Bilen din parkerer ganske exotiske biler...:D Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 trenger ikke å bli på 1,7. har jo stilt min ned til 1,2bar nu og den går nu som fan enda. Har nok hjelpet en og del med portinga av toppen.. Du merket jo selv når du var og testa den at den ikke ver noe sinke og da var det 1,1 i trykk. Jeg ville ikke gått over 1,2-1,3 med orginalt eksosanlegg, kjørte på 1,3 en stund med orginalt eksos og brente et stempel.. men skal man ha bedre fres så porttoppen og bygg større coller + et 3" anlegg.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Originally posted by Mr.X trenger ikke å bli på 1,7. har jo stilt min ned til 1,2bar nu og den går nu som fan enda. Har nok hjelpet en og del med portinga av toppen.. Du merket jo selv når du var og testa den at den ikke ver noe sinke og da var det 1,1 i trykk. Jeg ville ikke gått over 1,2-1,3 med orginalt eksosanlegg, kjørte på 1,3 en stund med orginalt eksos og brente et stempel.. men skal man ha bedre fres så porttoppen og bygg større coller + et 3" anlegg.. Jeg skal porte toppen rundt nyttår. Mistet du mye bunndrag etter portingen? Hvordan ble forskjellen generelt sett? Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 husker ikke lengere hvordan den er uten porting. men nu er min død før 3500. da begynner den og dra og på ca 4300 da kommer det for fult på vinter føre slipper alt i 4gir med bare og gi på, med 1,2 i ladde trykk. men har jo bostknapen som man kan gi den 0.2 ekstra.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.