Gå til innhold

Hjelp....litt problemer her!!

Ranger emnet


thjemaas

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå som jeg endelig trodde jeg var ferdig med motorbytte, tok jeg kraftig feil... Det viser seg at den nye motoren har en tennings-modul, noe som den gamle ikke hadde! Det er greit å koble opp modulen i motor-rommet. MEN hva i alpakka skal jeg gjøre med den brune ledningen jeg har til overs på kontakten som går fra motor og inn i torpedo-veggen??? Har ingen bilder, så spør hvis dere ikke skjønner hva jeg mener..

 

Det hele resulterte i at absolutt INGENTING skjedde når jeg vridde om tenningen. Og i dag må jeg flytte bilen min fra garasjen, så dette HASTER!!!!!

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten byttet fra en B21 forgasser til en B230A, hvis det hjelper.

Gamle motoren er jeg ikke sikker på årstall, men den nye er en 85-modell.

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes greit ut, MEN jeg er ikke noen elektriker. så for meg er et koblings-skjema det samme som en tallerken med kokt spagetti... BARE ROT =) Så jeg trenger litt hjelp... :D :D

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ledning for mye fra bilen, i forhold til hva som kommer fra motoren (b230a).

 

 

Den som er til overs er brun, og på den gamle motoren var den koblet til starter og så videre til fordeleren.

 

Okey tenkte jeg, og skulle gjøre det samme på den nye motoren. Men da jeg skulle koble til fordeleren, var det en plugg der - ikke en enkel kabelsko. Dermed fant jeg tenningsmodulen =)

Og jeg har sett på en annen bil hvordan den skal kobles, nemlig til coil og fordeler.

 

Men hva skal jeg da gjøre med den brune ledningen???

Vil tro at det er styrestrømmen til starteren, men kan jeg bare koble den til starteren og glemme den siste biten til fordeleren siden den har tenningsmodul??

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma som jeg gjorde.. byttet fra en gammel b20 med gasser til en 230at som hadde elektronisk tenning, siden du antagelig ikke har resten av tenningssystemet så er det lettest for deg og sette inn fordeleren fra b21`n. Da vil alt virke.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår